Toon posts:

monitor wordt onscherp naar buiten toe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
LG Flatron 795FT
MATROX MILLENIUM 32Mb grafische kaart

Sinds kort heeft mijn scherm op alle resoluties last van onscherp worden naar de buitenzijde toe.

In het begin enkel wanner hij lang stond te draaien en toen was het meestal met een klap tegen de zijde (van monitor) weer verdwenen. Soort degauss effect.

Nu sinds twee dagen blijft het probleem constant aanhouden. (hoofdpijn tot gevolg)
Aangezien dit geen goedkope monitor is en de garantie (4 jaar oud) vervallen is zou ik
mezelf er toch van willen verzekeren dat het geen makkelijk te verhelpen probleem is.
Misschien ligt het wel aan mijn koeling of is het de grafische kaart zelf (heb geen idee).

Dus mijn vraag: iemand vergelijkbare problemen gehad met zijn monitor en misschien tips hoe het probleem aan te pakken?

Bedankt voor de eventuele hulp.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb het probleem alleen dat het hele beeld heeeeeel wazig wordt na 30min aanstaan, op n oude monitor 15" Targa, van 1998... en er was geen andere oplossing dan een nieuwe kopen, dat heb ik ook gedaan :) (laten we zeggen mn moeder :P)... ik denk dat het bij jou ook zo is, lijkt me sterk dat je videokaart het kan veroorzaken...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik denk dat die monitor aan zijn einde is, dat kan erg snel gaan :|

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

kijk anders of je ergens de moire nog ergens kunt bijstellen, klinkt als nl. ;)

ride on

Verwijderd

Topicstarter
Hey thanks,

De moire stond al op zijn best (goede tip trouwens).

En dat het snel kan gaan. Mja, ik switch dan ook gemiddeld 5-6 keer per dag naar verschillende resoluties.

Heb me er bij neergelegd, dus buiten met deze bak.

Heb nu geopteerd voor een iiyama HM903DTA. Lijkt me een goede monitor te zijn.
Iemand goede/slecht ervaringen met iiyama?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Iemand goede/slecht ervaringen met iiyama?
Er zijn hier op GoT wel topics over ervaringen met Iiyama. Verkijk je alleen niet: mensen met problemen posten over het algemeen veel meer dan tevreden gebruikers. Persoonlijk zou ik me niet af laten schrikken door bijvoorbeeld alle coatingproblemen bij Iiyama: ik heb nog geen enkel scherm (zij het Iiyama, zij het van een ander merk) verkocht waarbij later coatingproblemen zijn ontstaan.

Verwijderd

Topicstarter
Coating problemen.. nooit bij stilgestaan.

Tot nu toe altijd een leren lap met water en daarna papier om strepen te voorkomen.
Nooit ergens last van gehad.

Ikzelf ben zeer spaarzaam met vingers op het scherm maar wanneer er klanten over de vloer zijn geweest is het een echt slagveld.

De topics hier die coating behandelen wordt ik niet wijzer uit.
Iedereen heeft zo wel zijn eigen methode (die al dan niet succesvol zijn)
Ik zal dus zelf wel bij die van mij blijven of er moest iemand me dat ten gronde afraden.

Heb trouwens net de iiyama HM903DTA Vision Master Pro454 19" besteld.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 13:07:
Coating problemen.. nooit bij stilgestaan.

Tot nu toe altijd een leren lap met water en daarna papier om strepen te voorkomen.
Nooit ergens last van gehad.

Ikzelf ben zeer spaarzaam met vingers op het scherm maar wanneer er klanten over de vloer zijn geweest is het een echt slagveld.

De topics hier die coating behandelen wordt ik niet wijzer uit.
Iedereen heeft zo wel zijn eigen methode (die al dan niet succesvol zijn)
Ik zal dus zelf wel bij die van mij blijven of er moest iemand me dat ten gronde afraden.

Heb trouwens net de iiyama HM903DTA Vision Master Pro454 19" besteld.
Het is niet in de trant van de beginpost, maar toch moek het ff kwijt.

Ik heb zelf de vmp 451 (ook 19") en nog nooit probs mee gehad, geen coating problemen of andere dingen, dus imho hoef je je weinig zorgen te maken over dat schermpje.
Dus wees gerust, het is een goed scherm (ondanks dat ik hem heb gedegradeerd tot 2de scherm, ik draai nl nu dual met een samsung 172x)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik heb hem net geinstalleerd en moet zeggen dat ik onder indruk ben van de scherpte en weergave van de kleuren.

Ik lees nu dat de ergonomische resolutie 1600*1200 is.

Wil dat zeggen dat hij best daarop draait of maakt het niet veel uit op welke ik werk.
Pagina: 1