[WinXP] na upgrade per ongeluk dualboot die niet boot*

Pagina: 1
Acties:

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik zal even de situatie schetsen

ik heb een pc met windows 2000 en ik heb een cd met windowsXP professional gekregen dus ik wil upgraden want ik had geen zin om mijn schijf te backuppen dus ik had geboot van die cd, geinstalleerd (Zonder foutmeldingen oid) ik start de pc opnieuw op en wat zie ik hij heefd helemaal niet geupgrade maar XP er gewoon bij gezet |:(

2e poging
ik start de pc op (windows 2000) en ga naar de installatie en voer een upgrade uit (deze ook zonder problemen) wil XP starten (De geupgrade versie) en vervolgens reboot ie zonder waarschuwing of foutmelding |:(

maar goed wat het probleem nu is:
ik heb 2x windowsXP er op staan waarvan eentje niet werkt
en hoe krijg nu de foute windows versie er van af ??? (en het liefst zou ik de instellingen over willen zetten maar dit hoefd niet)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

probleem
Duidelijke topictitel, zegt meteen wat er mis is ;) Zie ook WOS Policy waarom het iets wordt aangepast. Trouwens welkom op GoT :Y)

Nu weet je een van de vele redenen dat ik nooit een upgrade doe maar altijd gewoon een schone install doe :P

Maar goed; vastloper: safe mode geprobeerd?

De tweede install verwijderen: backup, pas je boot.ini aan (zie Windows Operated Systems - FAQ), formatteer afhankelijk van hoe je je partieties hebt ingedeeld geen goed idee en pas de tips van Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. toe.
offtopic:
Het |:( - was dat aan jezelf gericht of aan het OS? Bedenk dat een stuk software meestal alleen doet wat de gebruiker zegt dat het moet doen, zeker met zoiets zou ik even goed nadenken wat je zelf verkeerd deed. ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• 68657469736d69
ik heb toch maar gekozen voor een andere oplossing
namelijk:

FORMAT C:\

ik heb via de support te horen gekregen dat dit de veiligste manier was
als ik het anders zou verwijderen dat was de kans groot dat ie ook bestanden van de andere installatie zou verwijderen

• 68657469736d69
F_J_K schreef op 13 april 2004 @ 19:44:
[...]
offtopic:
Het |:( - was dat aan jezelf gericht of aan het OS? Bedenk dat een stuk software meestal alleen doet wat de gebruiker zegt dat het moet doen, zeker met zoiets zou ik even goed nadenken wat je zelf verkeerd deed. ;)
dit was op niemand gericht het was meer balen in het algemeen :P