Asus K8V Deluxe + Corsair geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023
Ik heb ff een vraagje (aangezien de search niet werkt)...

Ik ga vandaag een AMD64 systeem bestellen, maar nu twijfel ik wat nou het juiste Corsair geheugen is. Ik heb de corsair site bezocht en daar zeggen ze dat voor een AMD64 systeem + Asus K8V Deluxe de modules TWINX geschikt zijn. Maar ik dacht zelf dat de XMS serie beter is aangezien socket 754 geen dual memory ondersteunt :? Weet iemand wat de beste (juiste) keuze is, XMS of TWINX? En ik heb ook ergens gelezen dat low latency geheugen beter is voor een AMD64 systeem is dit juist? Alvast bedankt! ;)

Hier is de link naar de corsair memory guide: http://www.corsairmemory....ucts/guides/Asus-1203.pdf

\O/ weeeee =[specs]=

Verwijderd

Mja..blijft lastig. Als je niet overklokt maakt het geen bal uit wat je koopt. Doe je dat wel dan is het kiezen tussen slecht of minder slecht.

Een dual setje heb je iig weinig aan. Want zoals je zelf al zegt is het single channel. Als je naar de toekomst wil kijken dan is het misschien handig 2 sticks te kopen.

De meeste merken gebruiken nu allemaal CH-5 chips (Kingston, Corsair). Zijn goede chips, maar niet je-van-het zeg maar. Dan is er nog BH-6. Erg goed, maar alleen voor de die-hard. Als je niet overklokt lekker Kingston VR halen ofzo..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Low latency is in theorie _altijd_ beter. AMD based systemen weten daar tegenwoordig nog iets meer voordeel uit te halen dan Intel based bakken.

Welke je het beste kunt nemen? Je zit imo al goed te denken: je hebt geen dual channel bord dus TWINX is nonsens (sowieso een marketing gimmick als je het mij vraagt). En je moet ook niet de Corsair site als leidend zien waar de DIMM's het beste bij passen; volgens Corsair zijn ze (en dan bij voorkeur de duurste uitvoeringen natuurlijk :+ ) logischerwijze voor elk moederbord een perfect match 8)7 Heck, als jij van die TWIX modules koopt heb je gelijk je sockets vol zitten, wil je later meer ram dan zul je DIMM's moeten vervangen, zo houdt Corsair de vervangingsvraag nog gaande. Okay, ik chargeer een lichtelijk maar you catch my drift :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ikzelf heb (2x) 512MB DDR400 PC3200 Corsair Twinx CL2.0 (Matched Pair) en dat werkt perfect zoals ik uit reviews had gevonden. Voordeel is dat het iets goedkoper is dan een 1024 MB reepje.

ARME AOW’er

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023
Oke dan thx voor de reply's! Ik heb al ondertussen gekozen voor de Corsair PC3200 XMS DDR400Mhz 512MB Low Latency (2X) reepjes. Dit vooral met het oog op de toekomst (uitbreiding etc).

ps. Abbadon het is Twinx ipv. Twix lol. Volgens mij zat je aan chocolade reepjes te denken ipv memory reepjes :P

[ Voor 3% gewijzigd door Energy99 op 13-04-2004 21:42 ]

\O/ weeeee =[specs]=