---
Uhm heb je een firewall ofzo aan?
Forget your fears...
...and want to know more...
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Kan dus wel pingen naar het modem maar niet naar bijvoorbeeld www.tweakers.net
Waarschijnlijk worden DNS servers door het modem dus niet doorgegeven.
Waarom gebeurt dit bij de andere computer (Windows XP) dan wel?
Zal eens proberen handmatig IP DNS en gateway in te stellen.
---
Werkt het router met DHCP?
Onder Windows XP had ik ook problemen met het verkrijgen van een IP adres van mijn Motorola Surboard modem met DHCP omdat de DHCP client na een herstart opeens uitgeschakeld stond. Wellicht kun je dat onder W98 opstarten? Geen idee hoe dat moet eigenlijk
Krijg wel een IP van DHCP in modem
Handmatig instellen helpt ook niet.....
---
Verwijderd
Geen proxy aan?RePlayer schreef op 14 april 2004 @ 23:26:
Surfen naar 10.0.0.138 wil niet, pingen wel.
Krijg wel een IP van DHCP in modem
Handmatig instellen helpt ook niet.....
Bedoel je of er een proxy ingesteld is op de pc? Lijkt me niet.. Waar kan ik dat zien?
---
Nou standaard rideltje aflopen: Geen firewall geinstalleerd? Je netwerkkaart al eens op 10mbit/half duplex gezet? Andere netwerkkabel gecheckt? Wat gebeurt er als je naar een ip op internet tracet? Krijg je naast een IP ook een gateway en een DNS toegewezen?
Werkt dit alles niet, installeer dan je netwerkkaart eens opnieuw, desnoods in een ander slot of probeer desnoods een andere netwerkkaart. Lijkt me genoeg info om weer een dag verder te kunnen
[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 14-04-2004 23:53 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Configuratiescherm -> Internetinstellingen -> Tabblad verbinding -> LAN-instellingenRePlayer schreef op 14 april 2004 @ 23:39:
Geen proxy, win98 PC zit net als winXP PC direct op de multipc ADSL modem aangesloten.
Bedoel je of er een proxy ingesteld is op de pc? Lijkt me niet.. Waar kan ik dat zien?
ping www.aap.nl wil nu wel.
maar met de browser surfen naar http://10.0.0.138 geeft de foutmelding:
Internet Explorer could not open the search page.
Gewoon browsen wil ook niet dus...
---
(Voor als je niet weet hoe die te verwijderen: ga naar configuratiescherm, software, windows onderdelen, (en nu weet ik het ff niet meer 100% zeker) dan bij communicatie, vinkje weghalen bij externe toegang, pc opnieuw opstarten, weer hetzelfde doen, alleen nu vinkje terugzetten).
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Kan je op internet met mail-MSN Messenger-FTP-Kazaa-... ?
is al eerder gevraagd, geloof ik
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Verwijderd
Punt 1: Als je als laatste gereageerd hebt kun je op het edit knopje drukken ipv 2x achter elkaar te posten in 2 min.Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 13:13:
ow ja en laat dat van die externe toegang maar zitten, die kan alleen maar moeilijk doen als hij het tcp/ip protocol deelt in de netwerkconf met je nic, maar dat zou je allang zijn opgevallen.
Punt 2: Je spreek jezelf tegen, in je eerste post zeg je dat de tcp-stack verrot kan zijn, en in je 2e post heeft dat van de externe toegang verwijderen geen nut. Door die externe toegang te verwijderen wordt je tcp/ip opnieuw geinstalleerd waardoor die verrotte tcp-stack ook opnieuw geinstalleerd wordt.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Verwijderd
ja sorry als ik een beetje onduidelijk ben, maar ik probeer alleen maar met bijna 2 jaar helpdesk ervaring icm het adsl modems en windows, RePlayer te helpen.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 13:50 . Reden: bijna 2 jaar. (wel eerlijk blijven) ]
Maar goed, ontopic: ik wacht nog steeds ff op de configuratie van ts, zijn ip's, etc.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ja dat wil ik zeggen. Ik heb 2 jaar ervaring in TD bij een computerwinkel waar we regelmatig zulke problemen kregen en door het verwijderen van externe toegang en het weer opnieuw installeren ervan het probleem opgelost werd (dit is zelfs een methode die ergens op de site van microsoft te vinden is). Als je externe toegang bij software verwijderd, dan wordt in principe alles wat ook maar een verbinding kan maken verwijderd (tcp/ip, netbeui enz). Let wel, dit is in windows 9x zo, bij XP kan dit inderdaad niet meer zo.Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 13:48:
dus je wilt zeggen dat als je de externe toegang verwijderd , je ook de tcp/ip van je nic verwijderd en dat als je de externe toegang installeerd dat hij dan ook het tcp/ip protocol van de nic herinstalleerd....
ja sorry als ik een beetje onduidelijk ben, maar ik probeer alleen maar met bijna 2 jaar helpdesk ervaring icm het adsl modems en windows, RePlayer te helpen.
BTW Ik probeer hem ook te helpen, en aangezien deze methode voor mij diverse malen gewerkt heeft kan het voor hem ook een mogelijkheid zijn. Ik zeg niet dat het gegarandeerd weer gaat werken, maar het is altijd te proberen.
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Winsock
en
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Winsock2
Deze keys verwijderen nadat externe toegang verwijderd is. (Maak voor de zekerheid een backup van je register voordat je er iets in gaat veranderen, als je liever niet in het register gaat klooien, dan niet doen)
Nog ff zitten zoeken, kijk eens in dit topic, hier staat eenzelfde probleem, met een wat betere uitleg dan die van mij:
[rml][ Win98]De zoekpagina kan niet worden geopend.*[/rml]
En hier de uitgebreide versie van mijn antwoord.
[ Voor 25% gewijzigd door FlipFluitketel op 16-04-2004 09:54 ]
---
Vind ik niet raar nee..RePlayer schreef op 22 april 2004 @ 13:59:
Heb windows geinstalleerd op een andere schijf in zelfde PC en alles precies hetzelfde ingesteld als ik al had... Nu werkt het wel![]()
In die windows installatie waar het niet werkte zat gewoon iets fout en dat had je dmv een van de genoemde dingen misschien kunnen oplossen.. Als je die voorgestelde dingen hebt geprobeerd en het werkte niet had je dat natuurlijk even kunnen melden..
Maar de PC was niet van mij en moest zsm weer werken, denk niet dat je hulp niet gewaardeert wordt of dat er niks mee gedaan wordt!
Als ik tijd heb zal ik het probleem alsnog proberen op te lossen.
---