ADSL onder Windows 98 werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 19:30
Als ik de setup run op de KPN CD zegt ie dat ie geen speedtouch apparaat kan vinden.

Pingen naar 10.0.0.138 wil wel.

Met een andere PC ook op de modem aan gesloten (het is een multi PC modem) werkt het wel....

---

• Westereen
  • Laatst online: 27-02 23:42
Wat meer info a.u.b..........
Uhm heb je een firewall ofzo aan?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dat ding is ook wel manueel te configureren :) (KPN runt alleen een scriptje wat een aantal settings ffies goed zet). Welke settings dat zijn weet ik echter niet :(

Forget your fears...
...and want to know more...

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:10
Je hebt die cd maar één keer nodig. Installeer m.b.v. die andere pc het modem en je bent klaar.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• jjbstolk
  • Laatst online: 22:15
Je kan wel pingen? OOk naar internet adressen? Heb je wel DNS adressen gekregen/ingesteld?

• RePlayer
Ik heb geen firewall.

Kan dus wel pingen naar het modem maar niet naar bijvoorbeeld www.tweakers.net

Waarschijnlijk worden DNS servers door het modem dus niet doorgegeven.

Waarom gebeurt dit bij de andere computer (Windows XP) dan wel?

Zal eens proberen handmatig IP DNS en gateway in te stellen.

---

• htol
  • Laatst online: 29-04-2024
Volgens mij kan je op de site van KPN een config file downloaden en daarna kan je hem ook benaderen etc.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wat voor IP adres krijg je als je je PC aan die router hangt?
Werkt het router met DHCP?

Onder Windows XP had ik ook problemen met het verkrijgen van een IP adres van mijn Motorola Surboard modem met DHCP omdat de DHCP client na een herstart opeens uitgeschakeld stond. Wellicht kun je dat onder W98 opstarten? Geen idee hoe dat moet eigenlijk ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Kan je met de Win98 PC surfen naar http://10.0.0.138 ?

• RePlayer
Surfen naar 10.0.0.138 wil niet, pingen wel.

Krijg wel een IP van DHCP in modem :S

Handmatig instellen helpt ook niet.....

---

Verwijderd

RePlayer schreef op 14 april 2004 @ 23:26:
Surfen naar 10.0.0.138 wil niet, pingen wel.

Krijg wel een IP van DHCP in modem :S

Handmatig instellen helpt ook niet.....
Geen proxy aan?

• RePlayer
Geen proxy, win98 PC zit net als winXP PC direct op de multipc ADSL modem aangesloten.

Bedoel je of er een proxy ingesteld is op de pc? Lijkt me niet.. Waar kan ik dat zien?

---

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Negeer de mensen die zeggen dat je je modem in moet stellen, dat heb je allang gedaan, die setup heb je dus niet nodig. Proxy is het ook niet, dat heeft niets met pingen naar www te maken... Je hebt gewoon een communicatieprobleem met die modem icm jou netwerkkaart / netwerk van win98

Nou standaard rideltje aflopen: Geen firewall geinstalleerd? Je netwerkkaart al eens op 10mbit/half duplex gezet? Andere netwerkkabel gecheckt? Wat gebeurt er als je naar een ip op internet tracet? Krijg je naast een IP ook een gateway en een DNS toegewezen?

Werkt dit alles niet, installeer dan je netwerkkaart eens opnieuw, desnoods in een ander slot of probeer desnoods een andere netwerkkaart. Lijkt me genoeg info om weer een dag verder te kunnen >:).

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 14-04-2004 23:53 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• WimB
RePlayer schreef op 14 april 2004 @ 23:39:
Geen proxy, win98 PC zit net als winXP PC direct op de multipc ADSL modem aangesloten.

Bedoel je of er een proxy ingesteld is op de pc? Lijkt me niet.. Waar kan ik dat zien?
Configuratiescherm -> Internetinstellingen -> Tabblad verbinding -> LAN-instellingen

Verwijderd

Staat je netwerkkaart wel op DHCP in windows 98?

• RePlayer
Netwerkkaart opnieuw geinstalleerd, nu verschijnt het mooie netwerk login schermpje bij het opstarten van windows 98 wel.

ping www.aap.nl wil nu wel.

maar met de browser surfen naar http://10.0.0.138 geeft de foutmelding:

Internet Explorer could not open the search page.

Gewoon browsen wil ook niet dus...

---

• RePlayer
Oja, surfen naar een ip nummer bv het ip nummer wat bij het domein aap.nl hoort wil ook niet :S

Gateway is goed ingesteld!

---

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijder externe toegang eens even, dan opnieuw opstarten, externe toegang weer installeren, weer opnieuw opstarten en dan nog eens proberen.
(Voor als je niet weet hoe die te verwijderen: ga naar configuratiescherm, software, windows onderdelen, (en nu weet ik het ff niet meer 100% zeker) dan bij communicatie, vinkje weghalen bij externe toegang, pc opnieuw opstarten, weer hetzelfde doen, alleen nu vinkje terugzetten).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• WimB
Kan je surfen met een andere browser dan Internet Explorer?

Kan je op internet met mail-MSN Messenger-FTP-Kazaa-... ?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:46

ralpje

Deugpopje

wat krijg je nou voor ip / gateway / dns van je modem?
is al eerder gevraagd, geloof ik

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

telnet het modem eens en kijk of je een alcatel (thomson) logo ziet of een gebruikersnaam, als je dat niet krijgt is de tcp stack verrot en moet je tcp opnieuw installeren, als dat niet werkt.... kun je de netwerkkaart in de veilige modus van w98 verwijderen en alle andere adapter(zoals een isdn adapter, die geeft vaker problemen) en opnieuw installeren in de normale modus. anders kast open halen en nic in een ander slot plaatsen.

Verwijderd

ow ja en laat dat van die externe toegang maar zitten, die kan alleen maar moeilijk doen als hij het tcp/ip protocol deelt in de netwerkconf met je nic, maar dat zou je allang zijn opgevallen.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 13:13:
ow ja en laat dat van die externe toegang maar zitten, die kan alleen maar moeilijk doen als hij het tcp/ip protocol deelt in de netwerkconf met je nic, maar dat zou je allang zijn opgevallen.
Punt 1: Als je als laatste gereageerd hebt kun je op het edit knopje drukken ipv 2x achter elkaar te posten in 2 min.

Punt 2: Je spreek jezelf tegen, in je eerste post zeg je dat de tcp-stack verrot kan zijn, en in je 2e post heeft dat van de externe toegang verwijderen geen nut. Door die externe toegang te verwijderen wordt je tcp/ip opnieuw geinstalleerd waardoor die verrotte tcp-stack ook opnieuw geinstalleerd wordt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

dus je wilt zeggen dat als je de externe toegang verwijderd , je ook de tcp/ip van je nic verwijderd en dat als je de externe toegang installeerd dat hij dan ook het tcp/ip protocol van de nic herinstalleerd....

ja sorry als ik een beetje onduidelijk ben, maar ik probeer alleen maar met bijna 2 jaar helpdesk ervaring icm het adsl modems en windows, RePlayer te helpen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 13:50 . Reden: bijna 2 jaar. (wel eerlijk blijven) ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:46

ralpje

Deugpopje

2 jaar al? Zo zeg, dat is stukken meer dan de meesten hier. |:(
Maar goed, ontopic: ik wacht nog steeds ff op de configuratie van ts, zijn ip's, etc.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 13:48:
dus je wilt zeggen dat als je de externe toegang verwijderd , je ook de tcp/ip van je nic verwijderd en dat als je de externe toegang installeerd dat hij dan ook het tcp/ip protocol van de nic herinstalleerd....

ja sorry als ik een beetje onduidelijk ben, maar ik probeer alleen maar met bijna 2 jaar helpdesk ervaring icm het adsl modems en windows, RePlayer te helpen.
Ja dat wil ik zeggen. Ik heb 2 jaar ervaring in TD bij een computerwinkel waar we regelmatig zulke problemen kregen en door het verwijderen van externe toegang en het weer opnieuw installeren ervan het probleem opgelost werd (dit is zelfs een methode die ergens op de site van microsoft te vinden is). Als je externe toegang bij software verwijderd, dan wordt in principe alles wat ook maar een verbinding kan maken verwijderd (tcp/ip, netbeui enz). Let wel, dit is in windows 9x zo, bij XP kan dit inderdaad niet meer zo.

BTW Ik probeer hem ook te helpen, en aangezien deze methode voor mij diverse malen gewerkt heeft kan het voor hem ook een mogelijkheid zijn. Ik zeg niet dat het gegarandeerd weer gaat werken, maar het is altijd te proberen.

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik had ook zoiets en toen had ik de drivers voor windows 98 geinstalleerd en dat bleken uiteindelijk windows 98 SE drivers terwijl ik de eerste editie had :-s (ja ik ben een n00b)

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Bedenk me nu net dat er nog iets moest gebeuren naast het verwijderen van externe toegang.. Was nl. winsock verwijderen uit het register, als ik het goed heb was het op de volgende plaats in het register:

HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Winsock
en
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Winsock2

Deze keys verwijderen nadat externe toegang verwijderd is. (Maak voor de zekerheid een backup van je register voordat je er iets in gaat veranderen, als je liever niet in het register gaat klooien, dan niet doen)

Nog ff zitten zoeken, kijk eens in dit topic, hier staat eenzelfde probleem, met een wat betere uitleg dan die van mij:
[rml][ Win98]De zoekpagina kan niet worden geopend.*[/rml]
En hier de uitgebreide versie van mijn antwoord.

[ Voor 25% gewijzigd door FlipFluitketel op 16-04-2004 09:54 ]

• RePlayer
Heb windows geinstalleerd op een andere schijf in zelfde PC en alles precies hetzelfde ingesteld als ik al had... Nu werkt het wel 8)7 :)

---

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
RePlayer schreef op 22 april 2004 @ 13:59:
Heb windows geinstalleerd op een andere schijf in zelfde PC en alles precies hetzelfde ingesteld als ik al had... Nu werkt het wel 8)7 :)
Vind ik niet raar nee..
In die windows installatie waar het niet werkte zat gewoon iets fout en dat had je dmv een van de genoemde dingen misschien kunnen oplossen.. Als je die voorgestelde dingen hebt geprobeerd en het werkte niet had je dat natuurlijk even kunnen melden..

• RePlayer
Dat kan nog steeds wel.

Maar de PC was niet van mij en moest zsm weer werken, denk niet dat je hulp niet gewaardeert wordt of dat er niks mee gedaan wordt!

Als ik tijd heb zal ik het probleem alsnog proberen op te lossen.

---

Pagina: 1