Toon posts:

[Excel] Cel splitsen zonder kolom toe te voegen

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader is weer eens in excel bezig en nu wil ie één cel splitsen zonder dat de kolommen veranderen... Hij zegt dat ie het al een keer heeft gedaan maar is vergeten hoe het ook al weer moest. Het kan dus wel (volgens hem) :)

Heb de search gebruikt maar de celsplitsingen daar veranderden de kolommen ook. Weet iemand hoe je dit ook al weer doet?? :)

Bedankt! :*)

edit:
( Shit! verdere titel vergeten.. alleen excel!!!! argh stom! |:( )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 19:03 ]

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
momenteel denk ik niet dat dit gaat in Excel!! Momenteel gaat dit enkel in Word!! Welke versie heb jij thuis trouwens?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

Topicstarter
office 2000 NL
office 2003 EN

Me vader zegt dat ie het al een keer deed.... en trouwens heb je geen cellen in word. naja tabellen maja die bedoelt ie niet. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 19:23 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:46

Dido

heforshe

Als de zooi staat uitgelijnd met spaties kun je in de kolommen ernaast gaan werken met =left(a1,1,20) en mid(a1,21,20) etc. (In de NL versie ws iets van links en midden?).

Wat betekent mijn avatar?

• nvidia
awel ja ma cel in tabel he :p

Wat betreft het splitsen van een cel zal niet lukken en dit wel om volgende reden:
code:
1
2
3
4
   A - B - C - D - E
1
2      X
3
Als je dan vb cel B2 zal willen splitsen, en enkel die cel dan moet hij al denken dat die enkele cel (B2 bestaat uit 2 kolommen)! Verbeter me als ik fout ben.

Heeft hij het mss niet opgelost met zelf stukje te programmeren??
Dido schreef op 13 april 2004 @ 19:22:
Als de zooi staat uitgelijnd met spaties kun je in de kolommen ernaast gaan werken met =left(a1,1,20) en mid(a1,21,20) etc. (In de NL versie ws iets van links en midden?).
Wat betreft de code in het engels gaat ook in de nederlandse versie hoor!! No problem ....

[ Voor 37% gewijzigd door nvidia op 13-04-2004 19:32 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Had hij niet toen per ongeluk Merge cells gedaan, wat hij later weer ongedaan maakte?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
*kuch* nej denk het nie. Hij kan alleen vbscripten. verder nie.. kan het in access wel toevallig dat ie die door de war haalt ofsow? heb namelijk nog nooit gehoort van splintsen in Excel :P

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 13 april 2004 @ 19:32:
Had hij niet toen per ongeluk Merge cells gedaan, wat hij later weer ongedaan maakte?
Ik heb geen id wat ie allemaal doet... Hij doet wel wat, maar wat tja? :P

• nvidia
ja denk dit ook dat hij 2 kolommen dus kijk mijn voorbeeld. vb. Als hij B2-C2 gemerged heeft en dan later weer ongedaan want er is geen (toch nie volgens mij) mogelijkheid om in 1 cel + kolom deze nog es te verdelen in 2, 3 of 4 ....

Verbeter me als ik verkeerd ben!!
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 19:34:
Ik heb geen id wat ie allemaal doet... Hij doet wel wat, maar wat tja? :P
Inderdaad, is altijd handig als hij het nog zou weten, zou hij ons misschien ook iets kunnen bijbrengen ...

[ Voor 39% gewijzigd door nvidia op 13-04-2004 19:44 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

In Excel 95 t/m XP kan het afaik niet, 2003 weet ik niet maar lijkt me onwaarschijnlijk.

F_J_K's suggestie lijkt me een mogelijkheid, en anders zal het wellicht idd tabelcellen splitsen in Word zijn. Access lijkt me ook niet echt waarschijnlijk als je de "zonder kolommen te veranderen" in aanmerking neemt.

Nee, hou het er maar op dat je pa z'n geheugen moet controleren :)
offtopic:
nvidia, bedoel je nou dat we de taal- en interpunctiefouten uit je posts moeten halen? De rest klopt namelijk wel aardig, dacht ik zo :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 13-04-2004 19:40 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• nvidia
Rataplan schreef op 13 april 2004 @ 19:38:
In Excel 95 t/m XP kan het afaik niet, 2003 weet ik niet maar lijkt me onwaarschijnlijk.

F_J_K's suggestie lijkt me een mogelijkheid, en anders zal het wellicht idd tabelcellen splitsen in Word zijn. Access lijkt me ook niet echt waarschijnlijk als je de "zonder kolommen te veranderen" in aanmerking neemt.

offtopic:
nvidia, bedoel je nou dat we de taal- en interpunctiefouten uit je posts moeten halen? De rest klopt namelijk wel aardig, dacht ik zo :)
Ja lol :O :P :9

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[Excel] > [Excel] Cel splitsen zonder kolom toe te voegen

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 13 april 2004 @ 19:38:

offtopic:
Naja dan zal het wel in word zijn geweest of zo idd. naja hij word ook ouder he! :)

Kon me al niks herinneren van cellen splitsen in Excel.

*Spider bedankt voor het veranderen van de topicnaam!

Het kan dus gewoon niet. Naja heeft ie pech! Moet ie het maar op een andere manier doen! in word ofzow :P

Toch iedereen bedankt! _/-\o_

• nvidia
no problem KnoWL3Dge!! Het was aangenaam je proberen te helpen....

Pagina: 1