Toon posts:

(2) AMD Opteron 2.2ghz

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag 2x Opteron 2.2ghz dual or quad processor op een webwinkel staan ik neem aan dat het 848 is
voor US $500,00 !! Zou ik die op een Thunder K8W (S2885) kunnen zetten?

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
waar zag je dit staan?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 20:41
Los van het feit of het kan of niet is de prijs natuurlijk een onmogelijke; als één 846 2,0GHz 'slechts' 1299 euro kost (in de Pricewatch)!

Opteron nummert als volgt:
1** - single processor
2** - dual processor
8** - dual and up processor (afaik - lijkt me raar dat als je handen vol met geld uitgeeft voor een 8** je hem niet in dual mag draaien - zie onderstaande link)

http://www.amd.com/us-en/...,30_118_8796_9240,00.html

"800 Series = Up to 8-way servers and workstations"

Dus dit zal gewoon werken.

[ Voor 81% gewijzigd door paknaald op 13-04-2004 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
De prijs gaat nog wel omhoog maar weet iemand of dit op een Thunder K8W (S2885) moederbord kan?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dat weet je toch zo al. Wie gaat nu zo dure cpu's verkopen voor zo weinig geld. :z Als je ze besteld en de postbode komt langs, dan heb je waarschijnlijk als je geluk hebt 2 dode cpu's ofwel helemaal niets :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft wel 327 positive feedback dus ik denk niet dat hij zijn goede naam zomaar op het spel zet

• nvidia
is onmogelijk dat dit gaat om 2 8.. cpu's. Kost al ruim 2500€ voor 2 dus zou me beetje raar klinken dat hij ze weg doet voor 500 of 600$. Ik zou me er mn geld niet aan hangen. Kan zijn dat het 2e handsspullen zijn, maar ja wat is daar dan allemaal niet mee gebeurd ....

Het blijft altijd een risico zeker als je even goed nadenkt dat hij er zeker 4 keer meer voor kan vragen (als het nieuwe zijn)

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 20:41
nvidia schreef op 13 april 2004 @ 19:39:
is onmogelijk dat dit gaat om 2 8.. cpu's. Kost al ruim 2500€ voor 2 dus zou me beetje raar klinken dat hij ze weg doet voor 500 of 600$. Ik zou me er mn geld niet aan hangen. Kan zijn dat het 2e handsspullen zijn, maar ja wat is daar dan allemaal niet mee gebeurd ....

Het blijft altijd een risico zeker als je even goed nadenkt dat hij er zeker 4 keer meer voor kan vragen (als het nieuwe zijn)
Wat ik al wel regelmatig gehoord/gelezen heb is dat wij Nederlanders als een van de weinige "volken" het idee van eBay niet snappen. Waar het veilingsysteem/idee in het grootste gedeelte van de wereld goed aanslaat (laag beginnen en dan opbieden tot normale/hoge bedragen) hebben Nederlanders de neiging te beginnen op het bedrag dat zij willen hebben (wat dus meer het idee van V&A is dan van een veiling). Wil dus nog lang niet zeggen dat de prijs niet doorstijgt naar $1500 of meer. De aanbieder lijkt waarachtig en zal ook niet gek zijn ;)

Dit alles met de gezonde dosis scepsis, maar het klinkt wel herkenbaar

• nvidia
ja dat is wel waar maar dan nog, als je zo 2 opterons kan kopen tegen 600$ (tis zelfs minder) ja wie gaat me dan geloven als ik dit hier op GOT zou zetten. Zoals, ja jongens, ikke nieuwe eigenaar Dual opteron 8... voor 600$!! Jullie lachen me vierkant uit.

Maar ik versta wat je bedoeld paknaald! Maar 1500$ is ook nog weinig geld als het echt gaat om een 2 x 8.. Ga ook es bieden denk ik en deze es opvolgen tot het eindbedrag :p Es zien wat er uit de bus gaat vallen. Dan ff bij de eigenaar informeren naar de kwaliteit en dan zijn we weer wat informatie rijker he :p

/me Ik woon trouwens in België!! :P :*)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zou ik die op een Thunder K8W (S2885) kunnen zetten?
Check Tyan's website :)

Voor de rest is het loos en offtopic gespeculeer hier, dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.