Nvidia southbridge (MCP) geluid vs. Sound Blaster Live

Pagina: 1
Acties:

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-08 15:43
hallo ik heb dus een asus A7N8X moederbord met nforce2 chipset. Nu heb ik ook een al iets verouderde geluidskaart, namelijk een Soundblaster Live (met emu chip).
Alleen nu vraag ik mij zo af of deze overbodig is want ik lees dat de nvidia chip het aardig goed doet voor het geluid en minder cpu belastend is. Nu kan dat wel zo zijn maar ondersteund deze onboard chip dan ook EAX? en wat met de geluidskwaliteit, beter, slechter??? met andere worden kan ik die live niet beter eruit laten??? tegen een audigy 2 kan die chip niet op denk ik maar tegen mijn sound blaster live???
Verder heb ik geen 5.1 speakers maar gewoon 2.1 van us blaster (crap eigenlijk). En ik speel veel spellen en luister mp3's.

Graag uw info, suggesties

Verwijderd

Je hebt dus de A7N8X-X en niet de DeLuxe?

Want volgensmij maakt de deluxe gebruik van de betere soundstorm ofzoiets en de X maakt gebruikt van de AC'97. De soundstorm schijnt goed te zijn ja, maar de ac'97..... ik ben er niet kapot van.

Allebei 5.1, alleen moet je bij de X het apart aanschaffen. (die heb ik namelijk ook, maar heb een losse kaart dus maak er geen gebruik van.)

Verwijderd

Geluidskwaliteit van beiden is ongeveer even goed. Het geluid van de NForce schijnt net iets beter te zijn dan die van de Live. Daarentegen is de EAX van de Creative kaart beter; vrij logisch, het is een uitvinding van hen.

Ik heb een mobo met Soundstorm, maar ik heb naderhand toch een Audigy II ZS gekocht. Reden: Teamspeak wil niet goed samenwerken met mijn onboard sound. Ik wil perse voiceactivation gebruiken en de microfoon blijft vaak openstaan, met als resultaat echo. Dat is weer erg vervelend voor je mede TS gebruikers.

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-08 15:43
ik heb een normale a7n8x (geen -x en geen deluxe) zonder 400 fsb ondersteuning.
ik dacht dat die soundstorm hier dus weer niet op zat he? maar alsnog beter?

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
johan12 schreef op 13 april 2004 @ 18:37:
ik heb een normale a7n8x (geen -x en geen deluxe) zonder 400 fsb ondersteuning.
ik dacht dat die soundstorm hier dus weer niet op zat he? maar alsnog beter?
Audio Realtek® ALC650 6CH w/built in HP amplifier
van de asus site en volgens mij is dat de zelfde chip als die op de deluxe zit :) maar er staat niet bij dat het soundstorm is :? bij de deluxe staat namelijk dit:
Realtek® ALC650 6CH w/built in HP amplifier
Integrated APU(Audio Processor Unit) SoundStorm?/ Dolby® Digital (AC-3) Encoder
maar volgens mij is het ff testen gewoon het makkelijkst :?

Last.fm
Films!

Verwijderd

Als je wil weten of je hem hebt ga je even naar apparaatbeheer en dan kijken of daarbij staat:
NVIDIA (R) nForce(TM) MCP Audio Processing Unit (Dolby(R) Digital)

Of je brengt even een bezoekje aan de asus site en zoekt het daar uit.

Over de geluidskwaliteit ben ik zeer te spreken. Heb het hier op mijn stereo aangesloten en ik vind het geluid absoluut goed voor een onboard chip, in vergelijking met mijn CD speler (Denon DCD-620).

Heb verder ook geen enkel probleem met spellen, voor zover ik die speel en het sluit goed aan bij de rest van het systeem. Maar dat hangt ook in grote mate af van de driverondersteuning die ik tot nu toe wel goed vind.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 23:28 ]

Pagina: 1