Voeding uitgebrand, andere hardware?

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
Vanmiddag werd ik gebeld door mn werk, waar dus de voeding is uitgebrand van de server (simpele AMD1000 met K7 mobo en wat geheugen enz)...

Er is dus kortsluiting gekomen, maar de APC heeft het waarschijnlijk opgepakt, maar deze heeft denk ik de voeding een te hoge spanning gegeven oid, want na enkele minuten was het serverhok gevuld met zwarte rook..

Het probleem is nou ook dat een werknemer het (nadat de spanning eraf was gehaald) geblust heeft met water |:( (poeder zou btw alleen maar erger zijn geweest).

Ik het nou alles uit elkaar gehaald en te drogen gelegd, maar de processor was doorweekt, dus die wordt al vernieuwd, maar kan de andere hardware, voor de HD's en de mobo nog overleven?

Ik heb helaas geen fotos gemaakt, voeding is al in de prullenbak, maar voedingskabel heb ik nog wel...

Verwijderd

als er geen spanning op die cpu stond hoeft ie niet kapot te zijn...
zelfde geld voor je mobo.
als er water op de platter van de hdd is gekomen dan is ie beetje kapot :(

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 10:36
Is het niet veel goedkoper om een nieuwe server neer te zetten en eventuele data proberen te recoveren door de (mogelijk defecte) harde schijven in een desktop te plaatsen?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
GREENSKiN schreef op 13 april 2004 @ 18:10:
Is het niet veel goedkoper om een nieuwe server neer te zetten en eventuele data proberen te recoveren door de (mogelijk defecte) harde schijven in een desktop te plaatsen?
Dit laatste heb ik geprobeerd, en ik denk dat dit zelf ook de meest gangbare oplossing is, aangezien de staat van de kast en de hardware...

Maar met de overplaatsen heb ik de bios van een andere deskop kapot gemaakt :? Teminste nu start die pc helemaal niet meer op!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Megamind schreef op 13 april 2004 @ 18:25:
[...]

Dit laatste heb ik geprobeerd, en ik denk dat dit zelf ook de meest gangbare oplossing is, aangezien de staat van de kast en de hardware...

Maar met de overplaatsen heb ik de bios van een andere deskop kapot gemaakt :? Teminste nu start die pc helemaal niet meer op!
Even een nachtje uitlaten en dan nog eens proberen. Mijn oude PC deed ook een beetje zeikerig over het toevoegen van IDE-apparaten, maar na een paar uur uitlaten deed hij het wel.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.