Hoi Forummers !!
Ik heb begrepen dat hier de super-experts zitten !!!
Dat komt mooi uit, want ik ben een **noob**.
Voor jullie is het misschien simpel, maar ik kan er (bijna) niet van slapen..!!
Heb sinds kort MySQL geinstalleerd (op ClarkConnect-soort RED-HAT variant).
Heb ook phpMyAdmin en MySQL control center en MySQL-Administrator gedownload en geinstalleerd. Alle 3 proggies zijn de WIndows versies.
Ik wil het liefst dit soort remote taken op mijn windows gebakkie doen.
Maar mijn vraag is: Hoe moet ik nu naar MySQL connecten ? Volgens de doc's van phpMyAdmin moet ik in de phpMyAdmin directory het bestand config.inc.php het een en ander doorlopen. Ik moet eerlijk zeggen dat het wat duizelt. Zoals gezegd , ik ben een beginner. Mischien is dat ook wel het probleem. Eerst de doc's 10x lezen, en dan denken als je iets weet, er langzaam aan beginnen.
Het merendeel heb ik standaard gelaten.$cfg['PmaAbsoluteUri']string heb ik gewijzigd naar mijn lokale IP adres. Hostname=localhost port=3306 gebruik TCP en geen socket en $cfg['Servers'][$i]['auth_type']string staat op HTTP.
Zijn er nog meer cruciale dingen waar ik dien te letten ?
Ik heb begrepen dat hier de super-experts zitten !!!
Dat komt mooi uit, want ik ben een **noob**.
Voor jullie is het misschien simpel, maar ik kan er (bijna) niet van slapen..!!
Heb sinds kort MySQL geinstalleerd (op ClarkConnect-soort RED-HAT variant).
Heb ook phpMyAdmin en MySQL control center en MySQL-Administrator gedownload en geinstalleerd. Alle 3 proggies zijn de WIndows versies.
Ik wil het liefst dit soort remote taken op mijn windows gebakkie doen.
Maar mijn vraag is: Hoe moet ik nu naar MySQL connecten ? Volgens de doc's van phpMyAdmin moet ik in de phpMyAdmin directory het bestand config.inc.php het een en ander doorlopen. Ik moet eerlijk zeggen dat het wat duizelt. Zoals gezegd , ik ben een beginner. Mischien is dat ook wel het probleem. Eerst de doc's 10x lezen, en dan denken als je iets weet, er langzaam aan beginnen.
Het merendeel heb ik standaard gelaten.$cfg['PmaAbsoluteUri']string heb ik gewijzigd naar mijn lokale IP adres. Hostname=localhost port=3306 gebruik TCP en geen socket en $cfg['Servers'][$i]['auth_type']string staat op HTTP.
Zijn er nog meer cruciale dingen waar ik dien te letten ?