Hallo,
Ik werk nu al enige maanden aan een nieuwe update voor mijn forum. Deze keer wil ik ook graag erbij hebben dat images die te breed voor het forum zijn geresized worden (middels css of gewoon hard de height/width te zetten), hier loop ik echter toch tegen een probleempje aan.
Met de volgende code werkt het inmiddels wel, maar tergend traag! Waarom weet ik eigelijk niet dus daar zou ik zowiezo graag tips voor hebben..
Nou is mijn vraag dus waarom het zo traag is en of dit wel een verantwoorde manier is. Wat zijn eventueel andere mogelijkheden? Op fok.nl forum loopt het allemaal erg gesmeerd.. zo zou ik het ook willen.
Bedankt.
Ik werk nu al enige maanden aan een nieuwe update voor mijn forum. Deze keer wil ik ook graag erbij hebben dat images die te breed voor het forum zijn geresized worden (middels css of gewoon hard de height/width te zetten), hier loop ik echter toch tegen een probleempje aan.
Met de volgende code werkt het inmiddels wel, maar tergend traag! Waarom weet ik eigelijk niet dus daar zou ik zowiezo graag tips voor hebben..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| //de aanroep $preg = array("/\[img]([^[]*)\\[\/img]/ie"); $preg_ = array('make_imgtag("\1",400,400)'); $text = preg_replace($preg,$preg_,$text); function make_imgtag($url, $max_w, $max_h) { $hacks = array("onblur", "onchange", "onclick", "ondblclick", "onkeydown", "onkeypress", "onkeyup", "onload", "onmousedown", "onmousemove", "onmouseout", "onmouseover", "onmouseup", "onreset", "onselect", "onsubmit", "onunload" ); $size = getimagesize($url); $i_max = count($hacks) - 1; for($i; $i <= $i_max; $i++) { if(strstr(strtolower($url), $hacks[$i]) != "") return '<b>no java accepted in an image tag</b>'; } //echo "$url : $size"; if ($size != false) { if ($size["0"] > $max_w || $size["1"] > $max_h) { $scale = min($max_w/$size["0"],$max_h/$size["1"]); $size["0"] = round($scale*$size["0"]); $size["1"] = round($scale*$size["1"]); } return "[img]'$url'[/img]"; } return "<a href='$url' target='_blank'>image not available</a>"; } |
Nou is mijn vraag dus waarom het zo traag is en of dit wel een verantwoorde manier is. Wat zijn eventueel andere mogelijkheden? Op fok.nl forum loopt het allemaal erg gesmeerd.. zo zou ik het ook willen.
Bedankt.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 17:13 ]