[ME] Verkenner-->kan geen nieuwe map/snelkoppeling maken*

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Hoi mensen,

Ik heb een raar probleem. Bij mij is in Windows Verkenner onder 'Bestand' de optie 'Nieuw' verdwenen, waarmee je een nieuwe map/snelkoppeling, enz. kan maken. De andere opties onder 'Bestand' als 'Delete', 'Eigenschappen', 'Sluiten' zijn er nog wel gewoon. Ook als ik met de rechtermuisknop op een leeg stuk in Windows Verkenner staat in het popupmenuutje geen optie 'Nieuw'. Wie weet hoe ik dit weer terug kan zetten? Dit is hard nodig, want ik kan nu helemaal geen nwe. mappen meer maken in Windows Verkenner!
Dit probleem was er 'ineens' toen ik de computer opstartte. Ik kan me niet herinneren dat ik recent wijzigingen aan mijn comp. of Windows heb aangebracht. Reboot heeft niks geholpen. Virus is het iig. niet, heb een up-to-date (betaalde) virusscanner.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:02

miw

Misschien recentelijk windows update gedraaid? Was een tijdje geleden bij mij de oorzaak van een vergelijkbaar probleem. IE opnieuw installeren was toen de oplossing.

• HetBiggie
Nope, is alweer een tijdje geleden dat ik IE heb geupdate, en dat probleem was er daarna nog niet. Is pas sinds vandaag.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk OS hebben we het hier over, dan kan ik dat eventjes in je topic titel zetten (zie ook de Windows Operated Systems Policy hierover)

Verder - probeer in een topicstart altijd zoveel mogelijk informatie te geven - welke virusscanner heb je bijvoorbeeld gebruikt :)

• HetBiggie
Verdorie, dus nog een fout gemaakt bij starten van topic... |:( En ik had nog zo de regels gelezen om te kijken waar het topic geplaatst moest worden en of het probleem niet al ergens stond...
Het gaat om WindowsME.
Als virusscanner heb ik eTrust EZ Anti-virus.

Mocht ik nog meer dingen vergeten hebben te melden of als jullie meer info willen, dan lees ik het wel.

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:02

miw

Kijk eens of je de IE kan repareren. Ik neem aan dat je IE6 gebruikt. Je kan dan via start->cmd het volgende commando intikken (hoofdletter gevoelig):
code:
1
rundll32 setupwbv.dll,IE6Maintenance "C:\Program Files\Internet Explorer\Setup\SETUP.EXE" /g

Meer kan je hierover lezen bij MS Support. Wellicht dat dit effect ook door spyware veroorzaakt kan worden en daar beschermt een virus-scanner je systeem helaas niet tegen.

• HetBiggie
Hoi,

Ik heb geprobeerd IE6 te herstellen op de manier zoals je aangaf, maar dit heeft helaas niet geholpen. Heb daarna ook IE6 opnieuw gedownload en geïnstalleerd, maar ook zonder resultaat.

Ik denk zelf dat er iets met bestandsextensies is verkloot, want ik kwam er achter dat op het moment dat ik in Verkenner in het linkerschermpje op een map of op het plusje van een map klik, de inhoud van die map gewoon in het rechterscherm komt te staan. Maar als ik in het rechterscherm op een map klik, gaat hij niet naar de inhoud van de map, maar geeft Windows het venster 'Openen met...' met de tekst 'Klik op het programma dat u wilt gebruiken om (mapnaam) te openen'.
Ik ben toen eens gaan zoeken bij de bestandstypen onder 'mapopties' en zag dat bij mij wel 'n.v.t. map' (engels: n/a folder) er tussen staat, maar 'n.v.t. map folder' (o.i.d., weet precieze omschrijving even niet) niet, terwijl die er volgens mij wel moet staan. Heb die lijst nl. vergeleken met 2 andere WinME comp.'s, en daar staan die allebei in de lijst.

Ik verwacht niet dat het spyware is, want de computer waar het over gaat is niet aangesloten op internet (ben maar arme net afgestudeerde student :'( ).

Misschien dat iemand met deze verdere info nog iets kan? Zo niet, dan zal ik Windows er eens overheen installeren, ik denk dat de bestandsextensies dan iig. hersteld zijn. En als dat niet helpt, tja, dan offer ik maar eens een aantal uurtjes op aan de herinstallatie van WindowsM(eer)E(llende)... nooit eerder probs gehad met WinME en dan nu dit... :( Of ik stap volledig over op WinXp, dat kan natuurlijk ook...

Suntsu, alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

• HetBiggie
Nou, heb maar even Windows er ff opnieuw overheen gezet en daarmee is ook het probleem opgelost. Ik denk dat het inderdaad iets met de bestandskoppeling is geweest: Tijdens de installatie zag ik op gegeven moment dat er een .cab file werd uitgepakt, iets wat ik anders tijdens een schone Windows install nooit zie. Het menuutje is weer okee (zowel onder menuoptie 'Bestand' als onder rechtermuisknop), en ook als ik in het rechterscherm weer op een map klik, opent hij gewoon i.p.v. te vragen met welk prog. de folder geopend moet worden.
Pagina: 1