Toon posts:

[XP] Services.exe foutmeldingen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik start mijn pc op en wat zie ik tot mijn verbazing 2 foutmeldingen.

Eerste is een fout scherm (met rrod kruis) dat "Windows kan het bestand C:\windows\system32\services\services.exe niet vinden.

Tweede is een foutscherm met een geel driehoek en uitroepteken waarin bovenaan staat bureaublad en in de foutmelding staat er "Kan het bestand C:\windows\system32\services\services.exe dat in het register staat vermeld niet laden.

aangezien ik gistere net nog complete systeemscan had uitgevoerd op zowel virussen als spyware vond ik dit erg sterk. als ik naar Processen kijk dan zie ik echter wel gewoon services.exe erin staan onder gebruikersnaam SYSTEM en neemt 3.416 kB aan geheugen.....

Wat is er mis, heb nog geen hinder onderonden bij wat dan ook maar waar komen die fouten vandaan en hoe deze op te lossen ?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:40

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb je bij het scannen op spyware ook dingen verwijderd?? Zo ja, dan moet je in msconfig bij het tabblad opstarten het vinkje weghalen bij c:\windows\system32\services\services.exe (ik heb hier niet eens een map services in de system32 map staan, dus ik denk dat dat spyware is geweest en die verwijderd is en je krijgt die foutmelding nu doordat in het register wel nog de verwijzing er heen staat voor het op te starten..)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op 13 april 2004 @ 17:11:
Heb je bij het scannen op spyware ook dingen verwijderd?? Zo ja, dan moet je in msconfig bij het tabblad opstarten het vinkje weghalen bij c:\windows\system32\services\services.exe (ik heb hier niet eens een map services in de system32 map staan, dus ik denk dat dat spyware is geweest en die verwijderd is en je krijgt die foutmelding nu doordat in het register wel nog de verwijzing er heen staat voor het op te starten..)
Vond wel "onschuldige" spyware en dat is verwijderd ja.

Als ik zoek op services.exe dan vind hij er 2
in de c:\windows\system32 map en in

c\windows\prefetch map maar deze noemt services.exe45Ag50.pf

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 17:17:
[...]

Vond wel "onschuldige" spyware en dat is verwijderd ja.

Als ik zoek op services.exe dan vind hij er 2
in de c:\windows\system32 map en in

c\windows\prefetch map maar deze noemt services.exe45Ag50.pf
Ja ok, maar staat er in msconfig bij het tabblad opstarten toevallig niet nog de verwijzing naar c:\windows\system32\services\services.exe? Als die er nog staat, moet je het vinkje dus weghalen. Hierna je pc ff opnieuw opstarten en dan krijg je weer een melding over msconfig (of zoiets), hier kun je dan een vinkje zetten en dan op ok klikken.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 17:06:
C:\windows\system32\services\services.exe
Weet je zeker dat dat de volledige path is? Die hoort namelijk gewoon in C:\Windows\System32\ te staan - niet in een mapje daaronder :)

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op 13 april 2004 @ 17:20:
[...]

Ja ok, maar staat er in msconfig bij het tabblad opstarten toevallig niet nog de verwijzing naar c:\windows\system32\services\services.exe? Als die er nog staat, moet je het vinkje dus weghalen. Hierna je pc ff opnieuw opstarten en dan krijg je weer een melding over msconfig (of zoiets), hier kun je dan een vinkje zetten en dan op ok klikken.
Heb er 2 gevonden precies dezelfde verwijder ze nu en binnen 20 sec ben ik weer terug :) eens kieken of het geholpen heeft.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
elevator schreef op 13 april 2004 @ 17:20:
[...]

Weet je zeker dat dat de volledige path is? Die hoort namelijk gewoon in C:\Windows\System32\ te staan - niet in een mapje daaronder :)
Daarom denk ik dus ook dat dat ene bestandje spyware is geweest.. Ze geven die dingen steeds vaker een naam van een echt windows-bestand waardoor je gaat twijfelen of die nu wel of niet weg kan... Daarom is het handig om ff te checken op een of meerdere pc's waar dat bestand nu echt staat..

BTW: 20sec zijn al voorbij :P (Hmm.. typen duurt ook nog ff.. dus je hebt wat extra tijd)

[ Voor 10% gewijzigd door FlipFluitketel op 13-04-2004 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok na verwijderen geen melding meer. echter nu opent er een "explorer" scherm waarin hij gaat naar "C:\WINDOWS\System32" en zie ik leuk alle mappen erin.... maargoed geen foutmelding dus maar als ik opstart komt hij gewoon in deze map.. hoe los ik dit probleem op? btw dit probleem speelt zich al eerder af maar nu we toch bezig zijn, zou handig zijn als dit ook werd opgelost :-)

• elevator
  • Niet online

elevator

Dat laatste probleem zijn echt al veel topics over geweest - begin eens met daar op te zoeken? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 13 april 2004 @ 17:27:
Dat laatste probleem zijn echt al veel topics over geweest - begin eens met daar op te zoeken? :)
Zal ik doen, maar het hoofd probleem is gelukkig al opgelost :)

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Toevallig dat ik dat probleem op forum van Fok! ook tegenkwam.. Kijk hier maar eens.. Misschien staat hier je oplossing tussen...

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op 13 april 2004 @ 17:29:
Toevallig dat ik dat probleem op forum van Fok! ook tegenkwam.. Kijk hier maar eens.. Misschien staat hier je oplossing tussen...
ik zit nu te kijken bij SYSTEM.INI en daar staat bij windows een vinkje en daaronder staat er: een vinkje bij load=C:\windows\system32\services\services.exe dit hoort er toch ook niet dan? als ik deze verwijder of uit zet zou dat het probleeem kunnen verhelpen of is dit goed?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 17:36:
[...]

ik zit nu te kijken bij SYSTEM.INI en daar staat bij windows een vinkje en daaronder staat er: een vinkje bij load=C:\windows\system32\services\services.exe dit hoort er toch ook niet dan? als ik deze verwijder of uit zet zou dat het probleeem kunnen verhelpen of is dit goed?
ooow het schermpje is nu weg :-) lag aan mijn Audigy kaart staat bij opstarten zoiets als L:/lup ofzo dat verwijderd en probleem opgelost, enkel krijg ik nu weer die foutmelding van services.exe... maar dat ligt waarschijnlijk aan bovenstaand geval of niet?

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 17:43:
[...]

ooow het schermpje is nu weg :-) lag aan mijn Audigy kaart staat bij opstarten zoiets als L:/lup ofzo dat verwijderd en probleem opgelost, enkel krijg ik nu weer die foutmelding van services.exe... maar dat ligt waarschijnlijk aan bovenstaand geval of niet?
Denk het wel ja.. Gewoon ff proberen, mocht ie raar doen, kun je altijd nog veilige modus proberen.. Maar ik denk niet dat ie raar gaat doen...

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op 13 april 2004 @ 17:47:
[...]

Denk het wel ja.. Gewoon ff proberen, mocht ie raar doen, kun je altijd nog veilige modus proberen.. Maar ik denk niet dat ie raar gaat doen...
Vreemd die services.exe blijft terug komen denk dat het nog wat dieper zit... :(

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je hier al eens gekeken? [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Even met HijackThis kijken wat er niet pluis is. Kom je er niet uit dan kan je hier je log neerzetten, maar geef dan wel aan wat je denkt wat er niet thuis hoort.

• elevator
  • Niet online

elevator

Als het terug blijft komen lijkt het idd op een virus danwel spyware. Doe even wat Mike Jarod zegt, dan move ik eventjes je topic :)

Windows Operated Systems >> Beveiliging & Virussen

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

theplayerr: zou je die services.exe eens kunnen mailen naar mij (dus die in C:\windows\system32\services\, niet die in System32, die is ok)? Mailadres staat in mijn signature of mijn userprofile.

Heb je ook al eens met HijackThis gekeken of je rare dingen hebt lopen?

Virussen? Scan ze hier!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Je kan em ook richting de url in mijn sig knallen. Graag zelfs.
Binnen paar tellen redelijk zeker antwoord :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1