Toon posts:

Verzadiging router verhelpen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'Lo!

Thuis heb ik een Zyxel Prestige 650R-31 ADSL-router en het vervelende is dat die vrolijk over zijn nek gaat als ik een groot aantal connecties tegelijk aanga (bijvoorbeeld door in een spel de serverlijst op te vragen of bij het gebruiken van een p2p netwerk).

Ik vraag me af of en hoe dat te verhelpen is.
(Liefst zonder dat ik een andere router behoef te kopen.)

Laatste firmware (V3.40 GT4) is reeds binnengehaald en aan tweakxp met zijn httpconnecties verhogen heb je al helemaal niks. Briljante ideeën zijn zeer welkom!

- Zyxel Prestige 650R-31
- Tiscali ADSL 384 Kbit/s (down) 128 Kbit/s (up)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Hoe ben jij er zo zeker van dat je router over de kop gaat? Want echt veel info of info om dit te onderbouwen geef je niet. Ik denk eerder dat je modem of je lijn het niet trekt.

www.speedtest.nl voor max verbinding per sec door je p2p//
www.netlimiter.com voor bandbreedte monitoring&control

succes ermee :)

Verwijderd

Dit is wel echt een probleem met het modem. Ikzelf heb hetzelfde modem en hetzelfde probleem met in mijn geval eMule.

Maar daar ik eMule nauwelijks gebruik maakt het mij niet zo vreselijk veel uit.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Dit hoor ik wel veel vaker, maar hoeveel connecties kan je zetten op een router, stel dat je op 1 poort een accesspoint hebt....

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:45
misschien een tip, mijn e-tech kan dat wel.. zn ding is niet duur, en is het proberen wel waard.. :)

link: http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1031/N

pricewatch: pricewatch: E-Tech Router+switch 4 ports

zomaar een ingeving..

edit: miss als allerlaatse uitweg te proberen.. k lees dat je liever geen andere koopt..

[ Voor 17% gewijzigd door Jassy op 13-04-2004 17:51 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ik heb toch redelijk vaak flink wat verbindingen 1000+ als ik "netstat -s" moet geloven en de processor load van m'n modem komt zelden boven de 70% uit, het is eerder dat windows het niet meer red dan mijn modem
en ik heb ook een Zyxel Prestige 650R-31

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Laat ik nou de laatste tijd hetzelfde probleem hebben, met dezelfde modem....

Ik merk het ook heel vaak: de router gaat soms gewoon over zijn nek (harde reset nodig), of hij werkt gewoon niet meer goed.

Dan zie ik mijn bittorrent download als een gek naar beneden gaan, en als ik ergens anders met news bezig ben dan stalled die ook...

Is dit een bekend probleem van deze router? Jammer dat demon ze dan standaard meegeeft...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Heeft de modem genoeg koeling?

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 13-04-2004 18:06 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

PcDealer schreef op 13 april 2004 @ 18:03:
Heeft de modem genoeg koeling?
Dacht het wel hier, staat redelijk open in de patchkast...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 18:38:
[...]

Dacht het wel hier, staat redelijk open in de patchkast...
En het is daar niet te warm...?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

PcDealer schreef op 13 april 2004 @ 20:53:
[...]

En het is daar niet te warm...?
Nee, lijkt me niet..., iig niet warmer dan iets boven kamertemperatuur...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 16:34:
'Lo!

Thuis heb ik een Zyxel Prestige 650R-31 ADSL-router en het vervelende is dat die vrolijk over zijn nek gaat als ik een groot aantal connecties tegelijk aanga (bijvoorbeeld door in een spel de serverlijst op te vragen of bij het gebruiken van een p2p netwerk).

Ik vraag me af of en hoe dat te verhelpen is.
(Liefst zonder dat ik een andere router behoef te kopen.)

Laatste firmware (V3.40 GT4) is reeds binnengehaald en aan tweakxp met zijn httpconnecties verhogen heb je al helemaal niks. Briljante ideeën zijn zeer welkom!

- Zyxel Prestige 650R-31
- Tiscali ADSL 384 Kbit/s (down) 128 Kbit/s (up)
Het probleem is dat de NAT tabel van de router volloopt en deze inderdaad vrolijk over zijn nek gaat. Deze router kan een maximaal aantal connecties aan, overschrijdt je deze waarde dan loopt de NAT tabel vol en zal de router "crashen" Deze is dan niet meer benaderbaar, tenzij deze volledig wordt gereset. (HINT - Bepaalde WORM virussen zijn ook de oorzaak van dergelijke problemen).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 01:09 ]

Verwijderd

Dat probleem had ik idd ook, ik werd gewoon af en toe gewoon bekogeld met requests op de gemapte porten, uiteinderijk maar een nat entry gemaakt i.p.v. pat gemapped. (zeg meer in dmz gehangen met een refexive access-list om hem te hiden).

Ik vrees echter dat dat voor weinig mensen een optie is daar niet alle routers evenveel opties bieden.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 06:25

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Is het misschien een idee als dit modem een log-functie heeft deze uit te schakelen? het schrijven van het log bij veel connecties neemt veel 'processortijd' in de router in beslag.
Ik zou dus zeggen schakel dit eens uit en probeer!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:13

Yucko

One clown to rule them all !

Ik heb volgens mij precies hetzelfde aan de hand hier, met mijn Zyxel ZyAir 2000 v2 thingy.

Echt stront irritant, weken goed gedraaid ... en nu mag ik blij zijn als ik meer dan een 30 uur connectie kan houden :(

Nou ja, ik zal deze draad maar in de gaten houden dan, misschien dat er ooit een oplossing komt.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

/me vraagt zich af als ik er (weer) een modem van maak met een pc als router of het probleem zich verhelpt....

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Typisch Zyxel-probleem? Met mijn Zyxel Prestige 314 heb ik dit probleem ook en in andere fora heb ik er veel over gelezen. Drayteks bijvoorbeeld hebben dit probleem duidelijk veel minder.

Systeem

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Met betrekking tot dit probleem, het vol lopen van je NAT table, wat zijn nou goede routers die dan geen harde reset nodig hebben? (duurder mag wel, maar goedkoop is ook goed natuurlijk ;) ) Heb nl zelf ook wel eens dit probleem.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Alle mogelijkheden van
http://www.zyxel.nl/support/langzaam.html
al eens geprobeerd?

Verwijderd

bedankt voor de link, ik heb het uitgeprobeerd, maar mijn aantal sessies stonden al op max (1024).

Ik heb ongeveer 8-10 bittorrent downloads aan staan, dat maakt natuurlijk een hoop verbindingen

Is die 1024 een getal wat bij meerdere routers voorkomt? Of kan dat veel meer zijn?

Verwijderd

CrashOne schreef op 14 april 2004 @ 23:55:
Met betrekking tot dit probleem, het vol lopen van je NAT table, wat zijn nou goede routers die dan geen harde reset nodig hebben? (duurder mag wel, maar goedkoop is ook goed natuurlijk ;) ) Heb nl zelf ook wel eens dit probleem.
Tja, met een cisco kun je die problematiek prima oplossen zoals ik zelf al doe, echter dan heb je zeker niet de beste prijs prestatie verhouding.

Daarintegen it will deal with just about anything you throw at it
Pagina: 1