Ik ben bezig aan een website over Réne Magritte, de surrealistische kunstenaar voor de onwetende onderjullie, en ik heb een fantastische CD-ROM gevonden met alle mogelijke info over Magritte en ook een kleine 200 filmpjes met beelden van magritte. Het probleem is dat dit een erg oude CD-ROM is die je langs geen kanten onder Windows XP kan openen en dat alle filmpjes in Quicktime 2 formaat zijn.
In tegenstelling tot wat je zou denken is Quicktime 2 niet compatibel met de nieuwe Quicktime 6. (wie komt er nu op het stomme idee om je software niet backwards compatibel te maken
) Ik zoek nu dus een manier om die oude filmpjes op recente computer te laten werken zonder Quicktime 2 te hoeven installeren. Quicktime 2 werkt ook niet op mijn WinXP computer.
Ken iemand eventueel een tooltje om deze klus te klaren, of is er eventueel een andere manier om die voor elkaar te krijgen. Ik speel nu da filmpjes af op Win98 draaien op een Virtual PC.
Alle hints, tips of wat dan ook zijn welkom.
In tegenstelling tot wat je zou denken is Quicktime 2 niet compatibel met de nieuwe Quicktime 6. (wie komt er nu op het stomme idee om je software niet backwards compatibel te maken
Ken iemand eventueel een tooltje om deze klus te klaren, of is er eventueel een andere manier om die voor elkaar te krijgen. Ik speel nu da filmpjes af op Win98 draaien op een Virtual PC.
Alle hints, tips of wat dan ook zijn welkom.