IBM Thinkpad 2621 Geheugen probleem.

Pagina: 1
Acties:

• SideBuster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

Topicstarter
Ik heb een IBM Thinkpad 2621 (Cel 500) gekocht (Bij PC Oké te Amsterdam) nu zitten er 2 geheugen modules in, 1 van 128Mb en 1 van 32Mb. Maar Windows geeft slechts 16Mb geheugen aan.

Zijn er ergens instellingen die ik moet/kan veranderen of kan het zijn dat het geheugen kapot is. Ik heb de modules er ook allebij afzonderlijk in gehad maar dat geeft het zelfde resultaat.

[update]
Heb zojuist de Notebook Manager van IBM geinstalled en daar wordt wel gewoon 160Mb geheugen weer gegeven.
[/update]

[ Voor 16% gewijzigd door SideBuster op 13-04-2004 17:39 ]

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

• ThaDheiz NL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-01 15:32
uhm, waarschijnlijk moet je gewoon 2x dezelfde hoeveelheid van het zelfde merk geheugen erin stoppen. Wat ook wel eens wil, is dat je geheugen niet goed vast zit.

Succes

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:26

vinnie1908

Appel != peer

Wat geeft hij bij opstarten aan, dat zegt al een hele hoop waar de fout zou kunnen zitten. Misschien handig om te vertellen welke windows versie erop zit :)

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• SideBuster

SideBuster

Topicstarter
Bij het opstarten zegt ie nagenoeg niets... Je ziet alleen een IBM boot scherm en verder geen info over harde schijven, geheugen etc. etc.
Windows versie is die van 98.

[update]
Zojuist een boot disk gemaakt met de WIndwos 98 versie die er op staat. Deze geladen maar er kan geen tijdelijk station gemaakt worden voor de diagnostische hulpprogramma's omdat de computer mogelijk minder dan het vereiste uitgebreide geheugen heeft.

Misschien dat er iemand nu meer weet....
[/update]

[ Voor 49% gewijzigd door SideBuster op 14-04-2004 16:10 . Reden: Update ]

• SideBuster

SideBuster

Topicstarter
Niemand die nog hulp kan bieden?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

kijk met aida32 welk geheugen het is
kijk eens op http://www.ibm.com/support/nl/ misschien dat daar hulp bij staat

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1