Toon posts:

Plug 'n play videokaarten...?

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ha die tweakers,

even een 'noob' vraagje, een nieuwe videokaart voor je desktop hang je in een van je PCI slotjes. bestaat dit ook voor laptops, dus niet intern zoals nu, maar extern als USB/firewire kastje? is dit iets wat in de toekomst wel komt...?

dus een Ati Mobile Radeon Firewire interface met 128/256 mb ram, ofzoiets?

laterz!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:31
Pssst, ik zou niet een AGP videokaart in een van je PCI sloten stoppen :P

Antwoord op je vraag:
Totzover ik weet bestaat dat niet. Ik vraag me dan ook af of daar genoeg markt voor zou zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Robino op 13-04-2004 15:57 ]

Verwijderd

Een videokaart over firewire... ik ben niet zo heel erg op de hoogte, maar volgens mij moet dat nog gemaakt worden...

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:56

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Rave17 schreef op 13 april 2004 @ 15:56:
Pssst, ik zou niet een AGP videokaart in een van je PCI sloten stoppen :P
Psssst, je hebt ook pci based kaartjes hoor ;)

Maar ik denk niet dat dit er is en het zal zeker geen toekomstmuziek zijn. Denk dat het iig niet via firewire/pci zal gaan, gezien deze (volgens mij) te langzaam zijn :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
neuh, maar je begrijpt wat ik bedoel... toch uhmz. :D

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 15:57

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nee, zoiets komt waarschijnlijk nooit omdat je videokaart al vanuit het BIOS wordt aangesproken en er dus eerst geheel nieuwe BIOSen voor mobo's geschreven moeten worden. Daarnaast heeft firewire en USB 2.0 een veel te lage doorvoer voor een high-end videokaart :P

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:31
Notna schreef op 13 april 2004 @ 15:58:
[...]

Psssst, je hebt ook pci based kaartjes hoor ;)

Maar ik denk niet dat dit er is en het zal zeker geen toekomstmuziek zijn. Denk dat het iig niet via firewire/pci zal gaan, gezien deze (volgens mij) te langzaam zijn :)
Pssst terug, ik zeg toch niet voor niets een AGP videokaart :P

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De geheugeninterface is ook zoiets.... zolang alle externe communictatie via een slome bus moet, kan je het schudden. Een videokaart in je Firewire-poort zal ongeveer een ISA-kaartje voorbij streven qua brute dataverwerking, dus da's kansloos genoeg om het uit te sluiten. Idem voor USB, idem voor PCMCIA enz.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
USB/firewire is daar veeeel te traag voor.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Latencies zijn veeeeel te hoog daarvoor, plus een gruwelijk tekort aan bandbreedte. Nee, dat gaat niet werken. Hierover zijn trouwens al vaker vragen gesteld, gebruik ajb de search even :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.