[webcam] afbeelden als achtergrond

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik wil het beeld van een webcam gebruiken als achtergrond van iets anders (een sms-chat) voor op een videobeamer tijdens een feestje.

De webcam (Philips ToUcam II Fun, usb) hangt direct aan de windows-PC, het 'web'-gedeelte van de cam wordt niet gebruikt zeg maar.

Weet iemand of er al kant en klare programma's bestaan waarmee ik dit kan realiseren?

Ik heb ooit een tv-tuner gehad die ik full-screen kon draaien en waarbij alles dat exact paars was vervangen werd door het videobeeld. Daarmee kon ik fullscreen videobeeld laten zien en daar een webpage overheen leggen met een paarse achtergrond, waardoor de achtergrond van de pagina als het ware transparant werd. Maar voor een webcam ligt dat net even anders, die kent geen hardwrae overlay zover ik weet.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Ik weet niet of je het volgende bedoelt maarrrr :
Van Ms kun je een "powertoy" krijgen die een webcam elke zoveel seconden een foto maakt en automatisch weg schrijft als een jpg in een door jou van te voren opgegeven map.
Nu kun je met een soort screensaver gewoon jou afbeeldingen laten viewen met een bepaalde tijdspanne.
Maar ik weet niet of je dit bedoelt

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nee, dat is niet wat ik bedoel.
Ik zoek iets om een live video-feed van mijn webcam direct als achtergrond te gebruiken. Op de voorgrond komt een sms-chat die bij elke binnengekomen berichtje doorschuift (je ziet de laatste 4 berichten of zo).
Die berichten heb ik al in een database (op een webserver), om daar een webpage van te bakken die de teksten weergeeft is geen probleem (behalve de achtergrond dan).

Een noodoplossing is idd om het webcambeeld periodiek op te slaan in een jpeg en die jpeg dan te gebruiken als achtergrond van de website, maar liefts heb ik natuurlijk live-beelden.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Volgens mij kan dat met PowerVCR of WinDVR wel.

Dat is opname software welke je ook kan gebruiken voor een tuner of webcam (webcam is ook gewoon opnameapparaat)
Volgens mij kan je daarmee het overlay kanaal als achtergrond van je desktop instellen.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Euh, een wat omslachtige oplossing zou zijn om media-encoder te gebruiken.
Die in te stellen om een live-event te broadcasten en je webcam als input te kiezen.
Wel uitzetten dat ie de beelden opslaat, en dan een webpagina te bouwen die, behalve je teksten neer zet, ook connect naar media-encoder.

Firmpete on Aerie Peak