[CCS] Vertical-align werkt niet ... wat doe ik fout?

Pagina: 1
Acties:

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Hallo!

Ik heb in een pagina de volgende HTML/CCS staan (vereenvoudigd)

----------------------------------------------------------------------------------

<span style='width:100px; height:100px; vertical-align:middle; border:1px solid black;'>

[img]'/graphics/folder.png'[/img]

</span>

----------------------------------------------------------------------------------

Toch wil de afbeelding niet in het midden uitlijnen (explorer 6) en ik snap niet waarom. Doe ik iets fout of is er een andere manier om de afbeelding in het midden te laten uitlijnen?

Verwijderd

Heb ik ook al eens gehad. Het helpt wel eens als je om het plaatje nog een tabel plaatst. In deze tabel centreer je het plaatje. Misschien wat omslachtig, maar zo werkte het bij mij dan wel.

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Ja, dat heb ik net gedaan als ultimate work-around... wel vreemd dat voor zo'n (standaard) probleem geen oplossing is ... nou ja ... we raken eraan gewend ...

Dank voor je suggestie!

Verwijderd

Het werkt dan nu ook bij jou?

• JeromeB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-03 22:07

JeromeB

woei

vertical-align is bedoelt om het element te positioneren tenopzichte van het element ernaast. Dit kan bijvoorbeeld een beetje tekst zijn.

Vertical-align is er dus niet voor bedoelt om het element zelf te positioneren binnen een ander element.

PC load letter? What the fuck does that mean?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Dit is opzich wel vrij vaak langsgeweest, kijk bv. eens naar [search=css vertical align] :)

Signature

Verwijderd

'vertical-align' is bedoelt om tekst binnen de "line-box" uit te lijnen (hoogte creeer je met 'line-height').

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:45

crisp

Devver

Pixelated

sowieso is een span een inline-element; hier dimensies aan geven is dus fout.
Verder zou ik in dit geval gewoon padding of margin gebruiken.

Intentionally left blank

Pagina: 1