[C++ & MySQL] Van string naar datum

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem

Ik heb heel veel verschillende datum-notaties die ik allemaal als datumveld in een MySQL-database wil opslaan.

Een paar voorbeelden van de verschillende notaties:
2003-06-30
25-08-2003
April 21, 2003
19-oct-2001

Ik heb al heel wat afge-googled en ook hier gezocht maar dat leverde nix op.

Wie kan mij helpen???

Ik gebruik VS.net als ontwikkelomgeving en zoals gezegd MySQL als database.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Wat is precies je probleem? In C++ zijn alle formaten triviaal te mappen naar een unieke representatie - bijvoorbeeld int dag, maand, jaar; - en je insertSQLdate( int dag, int maand, int jaar ) { } functie is ook niet al te moeilijk.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

En waarom heb je zoveel datumnotaties? :?

Je moet op de een of andere manier al die inputformats converteren in een uniform formaat, liefst datgene wat je MySQL volgens zijn config/locale wil zien. Maar imho doe je ergens iets enorm fout als je zoveel verschillende formats binnenkrijgt: want hoe zie jij het verschil tussen 10/12/04 en 12/10/04, is dat nu 10 december Europese notatie of 12 oktober Amerikaanse notatie?

Professionele website nodig?

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
curry684 schreef op 13 april 2004 @ 15:43:
Je moet op de een of andere manier al die inputformats converteren in een uniform formaat, liefst datgene wat je MySQL volgens zijn config/locale wil zien.
Precies zoiets zoek ik dus.

Die verschillende data bepaal ik niet zelf, die haal ik zo op. Daar kan ik verder nix aan doen.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Riesjard schreef op 13 april 2004 @ 15:46:
[...]

Precies zoiets zoek ik dus.
Ja dat had ik wel door.... maar lees nu de rest van m'n post ook even :)
Die verschillende data bepaal ik niet zelf, die haal ik zo op. Daar kan ik verder nix aan doen.
Helaas ben ik bang dat je daarmee onoverbrugbare problemen krijgt.

Een computer vertoont geen gedrag dat je 'm niet hebt aangeleerd voorlopig: emerging intelligence hoef je niet binnen nu en 20 jaar te verwachten. Tot die tijd zul je 'm afzonderlijk ieder mogelijk input-formaat moeten leren. Tja :)

Professionele website nodig?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
Ik ben toch bang dat je zelf niet weet wat je probleem is, dan kunnen wij niet met een oplossing komen. Wij zien in elk geval een uur werk, misschien twee als dit je eerste klus is.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1