[HDD] samsung sp1614n alweer dood

Pagina: 1
Acties:

• tsooj
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-01 17:27
Hallo,

Ongeveer 2 weken geleden heb ik bovenstaande schijf gekocht. Het is dus een samsung 160gb schijf met 8mb cache. Overal hoorde ik goede berichten over deze schijf: hij was stil en redelijk snel. Echter 6 dagen na het in gebruik nemen van deze schijf waren alle partities na het booten verdwenen. Ik dacht dus dat dat gewoon een productiefout of iets dergelijk was. Ik dus terug met die schijf en meteen een nieuwe meegekregen. Nu dus ongeveer 5 dagen verder is de schijf alweer dood. Precies dezelfde verschijnselen: geen partities zichtbaar in windows maar schijf is wel te zien met partition magic 8)7 .

Mij vraag nu of dit vaker voorkomt bij deze schijven of dat er misschien iets anders aan de hand is (met mij pc misschien). Met mijn maxtor schijf heb ik al bijna 3 jaar geen problemen en die zit in dezelfde computer. Ook wou ik vragen of het niet mogelijk is om het ntfs-filesystem terug te krijgen. Omdat ik de vorige keer wel gewoon de data terug kon krijgen met een programma neem ik aan dat het file-system gewoon naar de knoppen is.

De schijf wordt overigens niet overdreven warm.

Grtz

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Heb je ook alle windows-updates en de laatste moederbord drivers geinstalleerd.

Er zijn wel gevallen bekend dat windows of andere software je schijf sloopt.
Maar dat komt maar heel incidenteel voor.

Senile! Senile Oekaki

• tsooj
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-01 17:27
_bas_ schreef op 13 april 2004 @ 16:36:
Heb je ook alle windows-updates en de laatste moederbord drivers geinstalleerd.

Er zijn wel gevallen bekend dat windows of andere software je schijf sloopt.
Maar dat komt maar heel incidenteel voor.
windows-updates heb ik allemaal gedraaid en volgens mij zijn de moederbord drivers ook geinstalleerd. Maar het lijkt me toch sterk dat dit gewoon een driverprobleem zal zijn.