Toon posts:

programmeerbare afstandsbediening ir probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de marantz rc3200 programmeerbare afstandbiening, deze werkt perfect met alle ir (infrarood) apparaten , behalve op mijn tv in de slaapkamer. Dit is een lg. Ik heb alle codes van de orginele afstandsbediening naar de marantz over gezonden, maar als ik de tv met de marantz wil besturen, pakt hij maar 1 verschillend comando per keer. dus ik kan niet 2x kanaal omhoog, of 2 x timer, 30,60, 90 minuten doen. alles maar 1 keer. ik kan dus wel 1,2,3,4,5 doen, maar niet 1+1 voor 11. met de orginele afstandbediening natuurlijk geen probleem.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
slechte ondersteuning van lg? ik weet wel dat jvc <-> sony niet (goed) werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien, ,maar ik heb hier een jvc video en een sony videocamera, maar die werken er probleemloos op.

ps weet er iemand nog meer sites om ir codes te downloaden, behalve deze www.remotecentral.com , wat een heel goede is maar die heb ik al helemaal uitgepluits. :*)

Verwijderd

Het IR-protocol van de LG zal gebruik maken van een zogenaamde bit-toggle (beter bekend als toggle-bit). Stel je de gegevens van het IR-sinaal voor als een reeks bits: 01100101

Er zijn IR-systemen zoals het RC-5 protocol van Philips welke als error-correctie een toggle-bit gebruiken d.w.z. als een toets meermaals gebruikt wordt dan verandert hij bij de 2e keer drukken het laatste bitje van een 1 in een 0 en omgekeert. Dus 01100101 wordt bij de 2e keer drukken 01100100.

Wat gebeurt er bij het leren met een universele AB van functies welke een toggle-bit gebruiken? Heel eenvoudig, hij leert het signaal of met een 0, of met een 1 aan het eind. Omdat bij 2e keer drukken van de geleerde toets geen bit-toggle wordt toegepast, voorkomst de error-correctie de juiste uitvoering van de functie. Druk je echter een andere toets met een heel ander signaal (reeks bits), dan kun je de eerdere toets wel weer gebruiken.

Oplossing: Veel universele AB's hebben voorgebakken codes. De betere zijn compatible met werkelijk duizenden verschillende merken, ik vrees echter dat die Marantz van jou het met een stuk minder moet doen (ik weet niet eens of hij überhaupt 'voorgebakken codes heeft'). Enfin, LG heeft in de loop der jaren een flink aantal verschillende codesystemen voor TV's gebruikt, maar de meest gangbare welke gebruik maken van een bit-toggle zijn voor de belangrijkste functies compatible met het IR-protocol welke Philips voor hun TV's van de laatste 15 jaar gebruikt. Als die Marantz voorgebakken TV-codes heeft, dan zit er geheid een TV-code voor Philips in en zeer grote kans dat deze ook op jou LG TV werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks het is opgelost, door dat toggle bit verhaal ben ik een stuk verder gekomen, wist niet dat dat bestond. de oplossing was gewoon , twee ir codes aan 1 knopje hangen, dus bij het programmere van de afstandsbediening , code a en b er in overzenden.

Verwijderd

Hee interresant ik zit hier ook te klooien met een rc7300sra en een kiss dp450.
Ah het werkt! wist niet dat het zo simpel lag? Gewoon in learn stand zetten en dan 2 x drukken op de te leren remote.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 20:07 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb dat probleem denk ook met me marantz rc4300, die krijg ik niet goed ingeprogrammeerd onder winlirc :( al een hoop keer geprobeert, soms doet hij bepaalde knoppen wel, soms weer niet. best jammer aangezien er zat knopjes op zitten die ik prima voor me pc kan gebruiken :P
Pagina: 1