[XP] Opstarten probleem

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Hallo,

Het probleem is als volgt, als ik mijn PC opstart gaat hij 9 van de 10 keer door tot het scherm voor dat XP laden logo en knipt even mijn beeldschermlampje op oranje en de PC herstart. Nu krijg ik de opties vielige modus en normaal starten en vorige instellingen trug zetten.
Soms, start hij toch goed op, maar als hij dan in windows zelf is aangemeld duurt het niet langer als 30 seconden of je hoort 'tik' en hij herstart dan.

Ik moest volgens sommige mijn pc opnieuw installeren, dit is inmiddels gedaan, ik heb ook de opdates gedraaid, ik heb de XP versie met Service Pack 1.
Ik heb ook al mijn drivers geinstalleerd, videokaart, geluidskaart enz. enz.
allemaal geen verschil

Nog geen speciale programma's erop (alleen winamp, PSP8, MSN6 en MS Office)

Specs: zie signature hieronder...

( iemand een idee waar het aan kan liggen. in denk een indows probleem, maar daarom wist ik niet precies waar ik hem moest posten )

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Die tik komt meestal van een relay in het beeldscherm als deze op standby springt. Het kan natuurlijk ook je voeding zijn die uit springt door overbelasting ... , dit kan je testen door even je cdrom's etc. niet aan te sluiten en te kijken of het beter gaat. Verder moet je natuurlijk je geheugen testen... . Zie ook de search voor andere topics over gelijksortige problemen

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Heb je "automatically restart" uitgevinkt? System Properties > Advanced > Environment variables.

Zijn de voltages van je voeding ook nog stabiel?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• semicon
Hm... ik krijg soms een blauw scherm te zien, niet altijd, iets van win32k.sys (kan geen screenshots nemen) en bezig met fysieke geheugendump...
Soms is het "ACPI bios specificatie komt niet overeen met de APCI bios iets" ofzo wat hij zegt.

Hoe kan ik kijken of de voltages goed zijn, misschien niet eens nodig, want heb sinds kort een 350Watt silent voeding (is nieuw dus).

Licht het dan wel aan windows ? :o

EDIT: heb cdroms aeraf gekoppeld, maar mocht niet baten

[ Voor 9% gewijzigd door semicon op 13-04-2004 15:56 ]

• napauleon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb dit een tijd geleden ook gehad en toen bleek na veel uitzoekwerk mijn system board gaar te zijn.... (tis bijna zeker een brak hardware onderdeel)
veel succes

• semicon
Sjiit, zal waarschijnlijk mijn mobo dan wel zijn, die is het oudst... iig bedankt jammer dat het niet een simpel op te lossn bugje was, nu moet ik weer nieuwe harde waren aanschaffen :(

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
semicon schreef op 13 april 2004 @ 15:51:
Hoe kan ik kijken of de voltages goed zijn, misschien niet eens nodig, want heb sinds kort een 350Watt silent voeding (is nieuw dus).
SpeedFan / Mother Board Monitor :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1