Ik heb een Adaptec Array 1000 controller.
De chip die er op zit is AIC-7880.
Er stond Windows NT 4.0 server op en dat werkte.
Ik wil er nu echter graag Windows 2000 op zetten.
De kaart wordt standaard echter niet herkent. Van de site van Adaptec al drivers
Geplukt en die bij het installeren opgeven. Ze worden dan wel herkent maar dan krijg ik
Een blauw scherm dat het systeem niet bootable is en stopt de installatie.
Bij Windows server 2003 hetzelfde verhaal.
Redhat 9.0 herkent hem wel als een aic78xx en laat zich ook installeren.
Echter, ook hierbij is booten niet mogelijk. Ik gebruik GRUB en het maakt niet uit of ik hem op de eerste bootpartitie installeer
Of in de MBR.
Ik vind dit vreemd want NT heeft gewoon gewerkt. Ik heb het systeem echter van iemand overgenomen dus ik weet niet precies
Hoe het geinstalleerd is. Onder NT 4 had ik gekeken welke kaart er software matig geinstalleerd was. Dit was een Array 1000 controller.
De hardware configuratie is als volgt. De kaart heeft 3 channels waarvan er 2 in gebruik zijn
Channel SCSI ID
A 0,1,4
B 0,1,2
De chip die er op zit is AIC-7880.
Er stond Windows NT 4.0 server op en dat werkte.
Ik wil er nu echter graag Windows 2000 op zetten.
De kaart wordt standaard echter niet herkent. Van de site van Adaptec al drivers
Geplukt en die bij het installeren opgeven. Ze worden dan wel herkent maar dan krijg ik
Een blauw scherm dat het systeem niet bootable is en stopt de installatie.
Bij Windows server 2003 hetzelfde verhaal.
Redhat 9.0 herkent hem wel als een aic78xx en laat zich ook installeren.
Echter, ook hierbij is booten niet mogelijk. Ik gebruik GRUB en het maakt niet uit of ik hem op de eerste bootpartitie installeer
Of in de MBR.
Ik vind dit vreemd want NT heeft gewoon gewerkt. Ik heb het systeem echter van iemand overgenomen dus ik weet niet precies
Hoe het geinstalleerd is. Onder NT 4 had ik gekeken welke kaart er software matig geinstalleerd was. Dit was een Array 1000 controller.
De hardware configuratie is als volgt. De kaart heeft 3 channels waarvan er 2 in gebruik zijn
Channel SCSI ID
A 0,1,4
B 0,1,2