AMD Athlon XP 2800+ @ 1250MHz ?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
kheb de FAQ en Search gedaan, maar kweet niet wat mijn probleem is :(

kheb dus eens AMD Athlon XP 2800+ en als ik in me bios kijke staat er dus 1250MHz. dit is veelste weining natuurlijk. [officeel 2,08Ghz ?]

nu heb ik in me bios de CPU FSB Clock op 166MHz gezet.
ook heb ik de CPU Ratio op x12.5 gezet.

maar wat doe ik dus fout ?

als iemand meer info nodig heeft, geen even brul, want ik snap er nietg zoveel van, maar wil wel een werkende pc hebben :'(

- MSI MSK7N2DELTA moederbord met 2x 512mb DDR 400.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

nu heb ik in me bios de CPU FSB Clock op 166MHz gezet.
Hoe/waar heb je het precies aangepast? Staat het ook nog steeds zo wanneer je het na een restart opnieuw controleert? Wat zeggen softwarematige CPU-detectietooltjes à la WCPUID, CPU-Z, AIDA32, etc? :)

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem als jij met mijn amd XP 1800, deze draaide toen ook maar 1150 mhz terwijl dit 1533 moet zijn( stond er ook 1800+). Wat bleek nou waren ze vergeten de jumper te verzetten op mijn moederbord. Dit zorgt er namelijk voor dat alles op 266 mhz draaide i.p.v 133. Dus gewoon ff je moederbord boekie erbij pakken en dan ff kijken naar je jumper setting voor je fsb setting op je moederbord en deze dan ff op de andere modus zetten

gegroet en suc6 Mase

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08 12:08
het kan ook zijn dat het bios niet verder kan dan 1150 mhz dan moet je ff je bios
updaten

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
coool 8) hij doet het :) ik had die jumper al meerdere malen verzet e.d. maar toen deed hij het steeds niet.. en nu wel :D nu nog me SATA probleem verhelpe :) ik = prutseeeee ;)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie