[XP] Bij lange uptime zeer traag (Medion) *

Pagina: 1
Acties:

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 11:32
Ik kamp al lang met dit probleem maar heb nu eigenlijk pas zin om te posten.
Ik denk dat een hoop mensen met een Medion pc hier last van hebben: Als je je pc een paar uur aan laat staan word deze steeds trager. Dit is op zich neit zo erg maar vooral met games gaan me fps dan omlaag.
Ik neem aan dat het normaal is dat je pc trager wordt na een aantal uur maar dit is een stukje erger. Vrienden van mij die ook deze pc hebben (Aldi je-weet-toch) hebben er ook last van. Mijn vraag is: Is er wat aan te doen. Andere voeding inbouwen? of gewoon wat dingetjes afstellen.

Dit zijn men specs:

Processor Intel Pentium 4A, 2600 MHz (6.5 x 400)
Moederbord MSI MS-6701 (Medion OEM) SiS 648
Geheugen 512MB PC2700 DDR SDRAM (Samsung)
Videokaart MEDION RADEON 9600 TX
Harde schijf Seagate 120GB (Barracuda V, 7200rpm)

Ik weet of ik alle nieuwste driver versies heb. Ik zal wel ff kijken en later posten/editen

Edit: Volledige Specs
Ik heb via AIDA32 ff gekeken naar de sites waarvan ik drivers kon downen, maar deze zijn niet voor mijn producten te vinden, alleen voor bijna dezelfde producten maar ik durf deze niet te installeren. Btw die medion site helpt je ook lekker met die updates

Edit2: Tja dat geheugen. Als ik dan kijk (als ie al slomer word) dan is er nog steeds maar de helft van het geheugen gebruikt. Ik weet niet of een extra reepje dan wel werkt

Edit3:
Als iemand een site heeft voor de medion 8008 met updates kan ie em dan posten plz? ik heb ooit zon site gehad maar die was in het duits en dat vertrouw ik niet :+

[ Voor 29% gewijzigd door YoYoost op 13-04-2004 14:44 . Reden: update ]

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik weet niet hoeveel programma's er bij jou tegelijk actief zijn, maar het lijkt er op dat je geheugen na een tijdje "volslipt"

Dit is OF te verhelpen door eens kritisch te kijken naar welke software er nou allemaal draait en opstart (kijk even bij ms-config)

OF door het bijzetten van RAM-geheugen, wat tegenwoordig helemaal niet meer zoveel kost (65 euro heb je zo 512 MB)

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-03 20:31
Toen ik je titel las dacht ik gelijk aan je ram. Dus wat jk_warrio zegt: minder programma's tegelijk draaien of er 512 bij zetten. Je kan ook even kijken of het met een ander rambankje van 512 al beter werkt. Misschien is je geheugen gewoon brak, 't kan, je weet nooit.

Ioniq 5 P45

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 10:38
Je kan Memtest86 eens draaien om te kijken of er iets mis is met je geheugen. Het is in elk geval niet normaal dat je PC zo snel al zo traag wordt.

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Schone installatie van Windows XP en je probleem is verholpen + wat ram erbij gooien :)

Verwijderd

'k heb ook die Medion (is de 8008), maar nog nooit problemen mee gehad, niet met het standaard geheugen, en ook zeker niet met 1024mb aan geheugen.

• YoYoost
Het traag worden is niet vreselijk hoor, niet dat ik niets meer kan doen. Maar ik merk het gewoon heel duidelijk. En die XP install. tja dis me 3e install elke keer hetzelfde.
Memtest86 zal ik ff proberen vanacht

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

YoYoost schreef op 13 april 2004 @ 14:42:
Het traag worden is niet vreselijk hoor, niet dat ik niets meer kan doen. Maar ik merk het gewoon heel duidelijk. En die XP install. tja dis me 3e install elke keer hetzelfde.
Memtest86 zal ik ff proberen vanacht
Juist de siuatie die jij beschrijft wijst op het "volslibben" van je RAM-geheugen. Typ bij uitvoeren eens "msconfig" in en kijk dan bij het tabje "opstarten" wat er allemaal staat aangevinkt en wat er weg kan.

Kijk hierna eens kritisch naar de applicaties die draaien (control-alt-delete) en zet diegene uit die niet nodig zijn.

Start opnieuw op en kijk nu eens of hij sneller is geworden. Mocht dit niet baten draai dan eens Memtest (duurt niet zo lang , kan ook vanmiddag) en als die geen fouten geeft, installeer windows opnieuw. Als je dan nog steeds hetzelfde probleem hebt koop je 512 MB erbij en prik je dat in je PC.

IK denk dat dit toch wel de oplossing is waarmee jij geholpen bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Jk_W op 13-04-2004 14:49 . Reden: typo ]

• YoYoost
yup thx

dit is iid de oplossing denk ik.
maar toch wil ik ook graag een site met medion updates hebben. graag eentje waarmee iemand ervaring heeft

[ Voor 92% gewijzigd door YoYoost op 13-04-2004 14:50 . Reden: oops ]

• YoYoost
Memtest86 30 min gedraaid : geen fouten . ram erbij dus denk ik

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Operating systeem even in de titel gezet; gelieve hier in het vervolg zelf aan te denken

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• napauleon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-04-2021
Niet meteen allerlei dingen gaan kopen die niet nodig zijn, tenzij je geld over hebt :)

op de site http://www.softpedia.com staan tools voor geheugen.

Ik heb hier een klein tooltje vandaan gehaald, wat het geheugen schoonmaakt.
Mijn pc staat 24/7 aan en wanneer ik dan ga gamen, draai ik ff dat tooltje en het lijkt alsof je pc net opnieuw opgestart is.

Dus download die gratis tool. Het zal werkelijk helpen. (Windows sucks @ geheugen addressering)

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-12-2025
YoYoost schreef op 13 april 2004 @ 15:36:
Memtest86 30 min gedraaid : geen fouten . ram erbij dus denk ik
eeeh, 30 minuten is erg weinig. Hij moet sowieso 1 keer je hele geheugen af en dat doet ie niet in 30 minuten. Zou hem paar uur laten ratelen

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:46
napauleon schreef op 13 april 2004 @ 15:41:
Niet meteen allerlei dingen gaan kopen die niet nodig zijn, tenzij je geld over hebt :)

op de site http://www.softpedia.com staan tools voor geheugen.

Ik heb hier een klein tooltje vandaan gehaald, wat het geheugen schoonmaakt.
Mijn pc staat 24/7 aan en wanneer ik dan ga gamen, draai ik ff dat tooltje en het lijkt alsof je pc net opnieuw opgestart is.

Dus download die gratis tool. Het zal werkelijk helpen. (Windows sucks @ geheugen addressering)
En over welke hebben we et dan? Er staan vele tooltjes!

Stay safe

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:02
Meer geheugen is volgensmij geen overbodige luxe als je er mee gamed.
de meeste games slurpen zo 400mb op. dan wordt hij idd trager na een tijdje door caching van allerlei zaken.

en schedule ook elke dag es een defragmentatie jobje. dat scheelt ook stukken.

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien domme vraag, maar heb je wel op spyware, trojans en virussen gescant?
Die dingen kunnen je PC ook vertragen namelijk :)

• YoYoost
jup doe ik wekelijks (op spyware checken) met Spybot (uiteraard geupdate)

dit is het tooltje TurboMemoryCharger

iig dat denk ik. de search pagina: klik en dan ff op mem of ram zoeken. Wel eerst de filter op Freeware zetten

Btw: ik ga maar is sparen voor nieuw geheugen (lees bij ouders zeuren)

Wat mij betreft kan ie dicht :)

[ Voor 22% gewijzigd door YoYoost op 13-04-2004 18:37 ]

Verwijderd

Is het probleem nou opgelost?

Mij lijkt extra geheugen echt niet nodig, of je moet 24/7 games aan laten staan, maar als je uhm niet gebruikt, dan is er iets anders aan de hand, heb je al memtest gedaan en dan niet voor 30 minuten maar voor een paar uur

want als ik je 1e bericht lees, dan zie ik dat je huidige systeem al 512mb intern heeft, ik heb precies same memory, en ik heb totaal nergens last van met gamen of andere zaken.
En mijn workstation staat ook dag en nacht aan

Misschien is het handig als je eens bij taskmanager kijkt of er een proces is dat veel mem slurpt, kijk anders eens naar je virtual memory, of windows dat wel gebruikt.

Direct geheugen kopen lijkt mij de laatste optie in dit geval

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 11:12 ]

Pagina: 1