Toon posts:

[exchange2k] herinstall, mailbox over

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zoals jullie in dit draadje kunnen lezen:

[rml][ W2K] Server: c000021a fatale fout[/rml]

een herinstall gedaan, nu ga ik zometeen exchange weer installen, maar hoe kan ik nu de inhoud van 1 mailbox overzetten in de nieuwe.. 1 mailbox = et belangrijkste die moet zeker over, de andere maakt niet zo heel veel uit.

Nadeel = dat de server dus niet meer draait, kan ik op 1 of andere manier die exchange box weer importeren? Ik heb alleen een clone van de oude server configuratie die gecrahst is.

Verwijderd

http://www.ontrack.com/powercontrols/
Ontrack® PowerControls™ is a simple, yet powerful tool for copying and searching mailbox data directly from Microsoft® Exchange Server backups, un-mounted databases (.edb), and Information Store files.

Verwijderd

Topicstarter
voor die tool moet de windows nog draaiende zijn en je brgrijpt dat hij dat niet is..

Verwijderd

Uiteraard moet je het programma op een Windows Server OS installeren waar ook Outlook en Exchange opstaan. Je kopiert dan je databases (*.edb files) van je andere schijf naar een tijdelijke directory en met dit programma kunt je dan je oude data naar .pst files kopieren. En die kun je vervolgens weer importeren op je nieuwe server.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 17:21:
Uiteraard moet je het programma op een Windows Server OS installeren waar ook Outlook en Exchange opstaan. Je kopiert dan je databases (*.edb files) van je andere schijf naar een tijdelijke directory en met dit programma kunt je dan je oude data naar .pst files kopieren. En die kun je vervolgens weer importeren op je nieuwe server.
het programma heb ik geinstalleerd, maar waar kan ik dan op de oude schijf die *.edb files vinden??

ik heb wel iets gevonden maar daar kon hij niks uithalen..

Verwijderd

Hoe moet ik nu weten waar jij je exchange database geinstalleerd hebt?

Standaard installatie is dat C:\program files\exchsrvr\mdbdata, kopieer al die files en dan zou dat moeten werken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
goed, tis idd. gelukt, maarjah trial versie kom ik niet verder meej en aanschaf vin ik net iets te duur..
.. iemand anders nog proggies die dit kunnen???

Verwijderd

Topicstarter
damn.. ik kom dr nie uit..

niemand meer die iets weet?

Exchange 2003 terugzetten na crash ?

hier staat iets van unmounten hoe kan ik dit aanpakken?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 11:21 ]

Verwijderd

Je hebt e2k weer opnieuw geinstalleerd, en je hebt je oude .edb bestanden nog (waar die een mailbox instaat)
Creer een niewe store in je e2k, en koppel je oude .edb aan. Link dan een dummy nt account, aan de mailbox die je nodig hebt. Log ermee in, en kopieer de zut naar een pst'je.

Wel meer werk, zonder die ontrack software, maar ja.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 11:23:
Je hebt e2k weer opnieuw geinstalleerd, en je hebt je oude .edb bestanden nog (waar die een mailbox instaat)
Creer een niewe store in je e2k, en koppel je oude .edb aan. Link dan een dummy nt account, aan de mailbox die je nodig hebt. Log ermee in, en kopieer de zut naar een pst'je.

Wel meer werk, zonder die ontrack software, maar ja.
ik snap dus niet hoe ik die edb kan koppelen.. kun je me dat uitleggen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 11:32:
[...]
ik snap dus niet hoe ik die edb kan koppelen.. kun je me dat uitleggen?
Ik heb het pas 1 keer nodig gehad, door een servercrash, maar ik heb toen de nieuw gecreerde priv1.edb en stm overschreven door de backup versies.
Toen de mailboxen opniew gekoppeld aan de nt accounts, en het werkte weer.

Ik ga ervan uit dat je de nieuw gecreeerde priv1.edb met rust wilt laten, dus als je er een 2e mailbox store bijmaakt (priv2.edb), en deze later overschrijft met je backup, zou het moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 12:27:
[...]

Ik heb het pas 1 keer nodig gehad, door een servercrash, maar ik heb toen de nieuw gecreerde priv1.edb en stm overschreven door de backup versies.
Toen de mailboxen opniew gekoppeld aan de nt accounts, en het werkte weer.

Ik ga ervan uit dat je de nieuw gecreeerde priv1.edb met rust wilt laten, dus als je er een 2e mailbox store bijmaakt (priv2.edb), en deze later overschrijft met je backup, zou het moeten werken.
ik heb zn idd. al wellus overschreven, maar ik weet dus niet hoe ik een mailbox kan koppelen aan een gebruiker..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 13:29:
ik heb zn idd. al wellus overschreven, maar ik weet dus niet hoe ik een mailbox kan koppelen aan een gebruiker..
Na de overschrijving zullen alle mailboxen een klein rood kruisje hebben. Klik met rechtermuisknop op de mailbox waar het om gaat, selecteer "reconnect" en verbind het aan de dummy user die je hebt aangemaakt (zonder mailbox).
Log dan in met de dummy user op outlook, en trek de data over naar een pst'tje.

Verwijderd

Topicstarter
nou tis gelukt hoor, voor de mensen die hier ook mee zitten of ooit mee komen te zitten zal ik ffies kort uitleggen hoe ik et gedaan heb.

Ik heb onder services eerst alle services gestopt die met exchange te maken hebben, daarna heb ik met de systemmanager de mailbox geunmount en toen heb ik de hele map mobdata overschreven (met daarin de oude EDB files)

dan de mailbox weer mounten, toen een nieuwe user aangemaakt en dan geen mailbox aanmaken (dus vinkje weghalen) dan de goeie mailbox koppelen aan de goeie gebruiker en dan de services weer starten

bedankt voor jullie hulp iig. :)
Pagina: 1