[XP hulp op afstand]Private IP adressering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13
Probleem
Bij het starten van een hulp op afstand sessie vult Windows XP standaard mijn private ip adres in(10.0.0.150).

Wat wil ik
Windows automatisch mijn public IP in laten vullen(80.4.4.4). Hierdoor is het mogelijk om via MSN iemand uit te nodigen

Wat heb ik gedaan
Uitnodiging opslaan als bestand en dan het ip adres wat in XML notitie is opgeslagen veranderen in het juiste.

Via msn iemand uitnodigen nadat diegene's hostfile is aangepast en daar een entry voor mijn computernaam heeft ingezet gekoppeld aan mijn pubblic adres.

Hier op tweakers gezocht en dit topic gevonden alleen door het ontbreken van een toelichting weet ik niet of dit is wat ik bedoel.[ur]Hulp op afstand en iptables
[/url]
Voor de rest van alle topics, gaat over het mislukken van een Hulp op afstand verbinding en dat is niet mijn probleem. Het lukt, maar niet automatisch.

[ Voor 7% gewijzigd door Cai op 13-04-2004 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
en een langer dan 24 uurs schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:50

FastBunny

Give it the Works !

Waarschijnlijk zie je achter een router, klopt dat?
Wat als je het via email doet? Werkt het dan wel?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
Nee, als ik het dan het bestandje open wat er meegestuurd wordt via de email .

Dat open ik dus in een text-editor en daar staat het ip-adres van mijn pc(10.0.0.150) dus.

Leuk bedacht door microsoft dat hulp op afstand verhaal, maar er zal toch wel rekening gehouden zijn dat het gros van de internet gebruiker een ander ip adres op z'n comp heeft dan het daadwerkelijke ip adres wat deze gebruikt om naar buiten te communiceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Cai schreef op 14 april 2004 @ 23:15:
Nee, als ik het dan het bestandje open wat er meegestuurd wordt via de email .

Dat open ik dus in een text-editor en daar staat het ip-adres van mijn pc(10.0.0.150) dus.

Leuk bedacht door microsoft dat hulp op afstand verhaal, maar er zal toch wel rekening gehouden zijn dat het gros van de internet gebruiker een ander ip adres op z'n comp heeft dan het daadwerkelijke ip adres wat deze gebruikt om naar buiten te communiceren
Vast wel. En waarschijnlijk hebben ze er toen ook rekening mee gehouden dat mensen die hulp-op-afstand nodig hebben niet weten hoe ze eender welke router ze achter zitten moeten configureren om te zorgen dat het werkt :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cai schreef op 14 april 2004 @ 23:15:
wat waarschijnlijk wel gaat werken is de poort voor hulp op afstand in je router laten forwarden naar de pc waar de dienst op draait...
dan zou de "helper" kunnen connecten naar je publieke ip adres..
Ik weet alleen niet welke poort(en) dat zijn...
ik zou zeggen google ff

suc6

edit:

Cyber was me net iets voor... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 20:46

tweakerbee

dus..?

Waarom wil je perse een uitnodiging kunnen versturen? Je kunt toch ook je poorten mappen en dan gewoon aan de andere persoon letterlijk "vragen" of hij een verbinding met jouw_externe_ip wil maken?

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
Lees mijn start het lukt me wel om mensen naar mijn c te laten verbinden dat is niet het probleem.

Het gaat erom dat ik elke keer in et uitnodigingsbestandje mijn ip moet wijzigen.

@tweakerbee
Hoe moet ik zeggen tegen een ander, verbindt maar naar mijn publieke ip????
Via terminal service, dan wordt mijn sessie uitgelogd en is degelijk iets anders dan Remote Assistance.

offtopic:
Zie het al een tijdje ontstaa, als mensen een probleem hebben mbt. netwerkverbindingen is er altijd wel één die loos "poortmappen" begint te roepen. Dat is hier niet het probleem anders kan ik toch zoiezo geen verbinding starten. Dit houdt dus in dat de poort al genapt is.

[ Voor 30% gewijzigd door Cai op 15-04-2004 09:05 . Reden: offtopic blaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pak lekker Radmin werkt altijd ;)
weg met msn op afstand ;)
suc7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
MSN is bij mensen die XP draaien al standaard aanwezig, RA admin niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Cai schreef op 17 april 2004 @ 12:34:
MSN is bij mensen die XP draaien al standaard aanwezig, RA admin niet
Dat klopt wel maar standaard werkt het niet. Dus je kunt netzo makkelijk een gratis prog zoals VNC gebruiken. Opstarten, eerste keerpassword invoeren en evt een poort mappen en dat werkt zonder gezeur.

Ook zet je VNC/Radmin/dergelijke weer uit terwijl de remote acces services op windows blijven draaien en er vast wel weer eens een Blaster like virus komt die het gaat misbruiken...
Pagina: 1