[C#] Code Reformatting ERG irritant?

Pagina: 1
Acties:

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:10

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Heeft iemand enig idee hoe ik in Visual Studio.NET 2003 het zo instel dat hij mijn HTML code niet steeds reformat? Want op de manier die hij gebruikt wordt het 1 grote baggerzooi.

Ik heb alle vinkjes al uitgezet in:
Options - Text Editor - HTML/XML - Format - Apply Automatic Formatting

Toch blijft hij het door elkaar gooien. Moet ik nog een andere optie instellen om dit op te lossen? Alvast bedankt.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
http://weblogs.asp.net/fbouma/archive/2003/05/15/7051.aspx

M.a.w.: het is een confirmed bug, je kunt er niets aan doen en hooguit cntrl-z gebruiken na het switchen van design -> html. Wordt niet gefixed, want is niet mogelijk, volgens MS.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:10

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Hee EfBe, hartstikke bedankt! Nu weet ik in ieder geval dat het niet aan mij ligt, want ik heb alle opties gehad en begon nogal moedeloos te worden.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14
Mijn vertrouwen in het ontwikkelteam Visual Studio is wel gigantisch gekelderd, dat ze een dergelijke stomme bug niet kunnen verhelpen zonder de hele editor om te gooien. Ofwel dat is sterk overdreven en ze zijn gewoon aartslui en/of geven niets om de wensen van de gebruikers (en dat betekent dat ze de gebruikers met dit excuus ook schaamteloos voorliegen) ofwel de text editor (toch een van de essentiële onderdelen van Visual Studio) is zo slecht ontworpen dat het onmogelijk is om er 'gewoon' tekst mee te editen! Dan ga ik me toch afvragen of ze ueberhaupt over hun code nagedacht hebben en hoe de ingewikkeldere onderdelen van Visual Studio (zoals de compiler) dan in elkaar steken.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik vind het erg jammer dat bedrijven van bekende java idea`s zoals Intellij en Omnicore (van IDEA en Codeguide) geen .NET versies maken. Ze hebben de kennis, er is volgens mij een enorme markt (zijn er uberhaubt fijne editors voor .NET?) dus waarom doen ze het niet?

Ik hoop niet dat het een anti-microsoft houding is, want dan laten ze een enorme kans (lees bak met geld) links liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 13-04-2004 17:12 ]

• EfBe
  • Niet online
Idea komt met een .NET tool, eerst resharper, daarna een complete IDE.

De HTML editor werkt intern met per-tag objects en niet met een grote textbuffer. Dit houdt dus in dat wanneer je van design naar text switched, hij de objects weer afloopt en de formatting opnieuw moet opbouwen. Dit is niet altijd het geval, maar soms wel. Het even omgooien is wat veel werk, vandaar dat ze het niet doen.

Uiteraard teleurstellend, maar het team is niet zo groot (paar man maar). Verder is ASP.NET eigenlijk weer compleet opnieuw gebouwd in Whidbey, waar overigens de editor dus ook compleet opnieuw gebouwd is en wel goed werkt.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

EfBe schreef op 13 april 2004 @ 17:15:
Idea komt met een .NET tool, eerst resharper, daarna een complete IDE.
Ik heb al meerdere keren op de IDEA mailing list dit voorbij horen komen, maar dat het nu definitief is wist ik niet. Maar te gek!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Alarmnummer schreef op 13 april 2004 @ 17:18:
[...]

Ik heb al meerdere keren op de IDEA mailing list dit voorbij horen komen, maar dat het nu definitief is wist ik niet. Maar te gek!
Tegen de tijd dat dat uit is ontwikkeld Questa waarschijnlijk al in Widbey. Mijn verwachtingen zijn vrij hoog van dit pakket.

Maar gezonde concurentie is niet verkeerd!

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 11:55
Dit probleem is inderdaad gruwelijk irritant - hoe de HTML gereformat wordt is niet eens logisch, de begin tags staan meestal direct achter de vorige end-tag, en wordt dan ergens afgebroken door een regel-einde.
Laten we hopen dat dit in Whidbey opgelost is :)

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Dus je moet echt gewoon weet ik veel hoe lang wachten tot je een nieuwe versie van VS mag kopen die een gigantische flaterbug fixed omdat er een compleet nieuwe editor inzit ?

-plep-

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 19:02

Scharnout

Meuk

Yep en voorlopig wordt je al een jaar en nog zeker een jaar in de toekomst doodgegooid met wat het allemaal wel of niet kan in artikelen en howto's. Terwijl we echt nu ontwikkelen. En daarin geef ik neerlands MVP (C#) Efbe altijd volmondig gelijk in zijn blog. Nog gefeli met je MVP Efbe!

En in de nieuwe VS zit vast weer een bug waar je 2 jaar op kan wachten tot die gefixed wordt :)

als whidbey al komt natuurlijk in 2005 ...

And Bob's your uncle ...

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Scharnout schreef op 13 april 2004 @ 20:46:
En in de nieuwe VS zit vast weer een bug waar je 2 jaar op kan wachten tot die gefixed wordt :)

Ik hoop echt dat Microsoft van deze enorme fout heeft geleerd. Dit heeft ze toch wat klanten gekost denk ik. Het is dat al me zuurverdiende geld al in de MS Visual Studio 2003 zit anders had ik naar een anderen oplossing gekeken.

Toch geef ik ze nog een kans met whidbey.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
questa schreef op 13 april 2004 @ 21:49:
[...]

Het is dat al me zuurverdiende geld al in de MS Visual Studio 2003 zit anders had ik naar een anderen oplossing gekeken.
Welke dan? Visual Studio is op dit moment de beste IDE voor .NET. C#Builder heb ik eventjes gebruikt, en verder ken ik eigenlijk geen IDE's die aan VS.NET kunnen tippen.
Toch geef ik ze nog een kans met whidbey.
Whidbey is dan ook zoveel meer dan een IDE.

https://fgheysels.github.io/

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

whoami schreef op 13 april 2004 @ 21:52:
[...]

Welke dan? Visual Studio is op dit moment de beste IDE voor .NET. C#Builder heb ik eventjes gebruikt, en verder ken ik eigenlijk geen IDE's die aan VS.NET kunnen tippen.
Ik heb ooit gedacht aan C#-builder van Borland, maar opzich ben ik vrij tevreden met Visual Studio. Alleen de manier waarop ze dus nu met de bugs omgaan vind ik jammer. Verder heeft VS mij nog nooit teleurgesteld!
whoami schreef op 13 april 2004 @ 21:52:
[...]

Whidbey is dan ook zoveel meer dan een IDE.
Praat me er niet vanl!!! :9~

• whoami
questa schreef op 13 april 2004 @ 22:05:
[...]

Praat me er niet vanl!!! :9~
Ik heb hier een Whidbey built liggen, en ik moet eigenlijk eerlijk zeggen dat ASP.NET in Whidbey mij niet zo aanstaat. Het lijkt wel alsof er een stap terug gezet wordt.
Ik vind het in ieder geval niet zo lekker werken als nu, maar ik heb er dan ook nog zoveel niet in gedevved.

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

whoami schreef op 13 april 2004 @ 22:07:
[...]

Ik heb hier een Whidbey built liggen, en ik moet eigenlijk eerlijk zeggen dat ASP.NET in Whidbey mij niet zo aanstaat. Het lijkt wel alsof er een stap terug gezet wordt.
Ik vind het in ieder geval niet zo lekker werken als nu, maar ik heb er dan ook nog zoveel niet in gedevved.
Beta is toch nog niet uit, ook niet voor de MS-relations om het zo even te noemen?

• whoami
Het is dan ook nog geen beta.
Het is build 3231

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/fgzone/pics/whidbey.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door whoami op 13-04-2004 22:14 ]

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

whoami schreef op 13 april 2004 @ 22:14:
Het is dan ook nog geen beta.
Het is build 3231

[afbeelding]
En hoe bevalt hij? Of werk je er nog niet echt mee? _/-\o_

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 19:02

Scharnout

Meuk

Kijk naar je eigen quote man! :p

Maar 1 van de dingen waar ze zo ontzettend mee lopen te pronken is de verbeterde ondersteuning van asp.net/html-editor. Is het niet gewoon "wennen". Ik bedoel asp -> asp.net is ook geen stapje vooruit, maar gewoon een heel ander pad.

En misschien heeft er al iemand ervaring met mono-develop? http://www.monodevelop.com/release_notes/0.2.0.html

hhmm de mainsite is offline.

And Bob's your uncle ...

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Scharnout schreef op 13 april 2004 @ 22:19:
Kijk naar je eigen quote man! :p
Questa wil meer weten!! >:)
Scharnout schreef op 13 april 2004 @ 22:19:
En misschien heeft er al iemand ervaring met mono-develop? http://www.monodevelop.com/release_notes/0.2.0.html
...
Ik heb hier idd mee gewerkt. Het was een leuk opzetje zeg maar, maar zeker niets om dagelijks mee te werken. Ik heb trouwens niet de laatste versie gedraait. Het is al weer even geleden.
Maar ik dacht dat EfBe resentelijk hier nog mee bezig is geweest.

• whoami
questa schreef op 13 april 2004 @ 22:19:
[...]

En hoe bevalt hij? Of werk je er nog niet echt mee? _/-\o_
Ik heb er nog niet zoveel mee gedaan.
Ik heb eens met generics gespeeld, eens de Winforms designer gebruikt (die is toch wel beter dan die van VS.NET 2003).

De dockable windows hebben ook wel een nieuw handigheidje die het makkelijker maken om een window te docken in je IDE, oja, en die refactoring mogelijkheden heb ik ook eens bekeken.

Een ASP.NET app maken was toch ff anders. Ik vond al eerst niet hoe ik een nieuw web-project moest starten. :D Bleek dat het ergens anders 'verstopt' zat.
De code-behind ziet er ook wel redelijk 'kaal' uit: geen class definitie enzo, enkel de methods en dat vind ik ook maar 'kaal'.
Ik kon ook niet direct de DLL terugvinden die gebuilt wordt/werd (:?) bij een ASP.NET applicatie.
Maar het is toch nog niet eens een beta-release, dus wie weet wat er nog allemaal in veranderd enzo.

Verwijderd

Wat ik wel zou willen weten is: Hoe compatible is het? Wordt het dagenlang herschrijven, weggooien van bepaalde functionaliteiten of kan het op de achtergrond worden geconverteerd.

Maar aan de .NET framework versie te zien zal het wel het laatste zijn. Bij 2.0 zal het wel wat anders worden vermoed ik.

Voor de rest is werken met een nieuwe ide niet zo boeiend. Alles went (of er moeten storende bugs in zitten maar daar gaan we niet vanuit gezien de hele bombarie rond whidbey :7 ).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 22:40 ]

• EfBe
  • Niet online
Scharnout schreef op 13 april 2004 @ 20:46:
Yep en voorlopig wordt je al een jaar en nog zeker een jaar in de toekomst doodgegooid met wat het allemaal wel of niet kan in artikelen en howto's. Terwijl we echt nu ontwikkelen. En daarin geef ik neerlands MVP (C#) Efbe altijd volmondig gelijk in zijn blog. Nog gefeli met je MVP Efbe!
Bedankt! :)

Ja deze bug is vrij irritant, mede omdat het lijkt alsof het simpel te fixen is. Hou er wel rekening mee dat het team van ASP.NET niet zo groot is als je wellicht denkt.

Er komt overigens een service pack aan (jaja ! :)) voor vs.net 2003, wellicht dat ze er toch iets aan hebben gedaan.
Whidbey komt zeker in 2005 en de asp.net editor daarin is al erg solide. Het is dan ook een beetje dubbel wrang dat je weet dat die editor al erg ver is en door de rest een jaar nog op zich laat wachten...
Ik heb ooit gedacht aan C#-builder van Borland, maar opzich ben ik vrij tevreden met Visual Studio. Alleen de manier waarop ze dus nu met de bugs omgaan vind ik jammer. Verder heeft VS mij nog nooit teleurgesteld!
Ik heb speciaal voor deze bug naar C# builder gekeken, maar wat schetste mijn verbazing? Het was daar nog veel erger! :) De HTML werd daar nog erger vernaggeld dan in VS.NET. Het ding raakte totaal van slag als je bv een repeater control had en een header sectie, item sectie en footer sectie en in de header zette je dan <table> en in de footer zette je dan </table> en in de items uiteraard de <tr>... </tr> tags. Mja, dan wordt het wel erg moeilijk... :)
Ik heb hier idd mee gewerkt. Het was een leuk opzetje zeg maar, maar zeker niets om dagelijks mee te werken. Ik heb trouwens niet de laatste versie gedraait. Het is al weer even geleden.
Maar ik dacht dat EfBe resentelijk hier nog mee bezig is geweest.
Ik heb de CTP build hier, maar behalve 3 keer opgestart en evenzovele crashes nog niets mee gedaan. :) Ik heb op een vorige DotNED meeting wel Alex Thissen een dik uur met de ASP.NET editor bezig gezien zonder 1 regel code te tikken en zonder 1 crash, maar wel veel functionaliteit. Maar goed, de 1e wet van Microsoft gaat zoals altijd ook nu weer op: "It's always better in the next release".

[ Voor 49% gewijzigd door EfBe op 13-04-2004 23:00 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 11:18

alienfruit

the alien you never expected

Het probleem zit hem vast niet in de IDE team ze gebruiken namelijk net zoals C#Builder de DHTMLEditor control wat bij IE zit. DHTMLEditor ActiveX control verziekt de html bestanden, daarom kan het IDE team niet fiksen behalve op een omslachtige manier (a la Tidy) de boel weer terug draaien. Gelukkig wordt er in Whidbey als het goed is de Frontpage engine gebruikt :)

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

EfBe schreef op 13 april 2004 @ 22:54:
Ik heb speciaal voor deze bug naar C# builder gekeken, maar wat schetste mijn verbazing? Het was daar nog veel erger! :) De HTML werd daar nog erger vernaggeld dan in VS.NET. Het ding raakte totaal van slag als je bv een repeater control had en een header sectie, item sectie en footer sectie en in de header zette je dan <table> en in de footer zette je dan </table> en in de items uiteraard de <tr>... </tr> tags. Mja, dan wordt het wel erg moeilijk... :)
Oke, Questa kijkt niet meer verder! :+
EfBe schreef op 13 april 2004 @ 22:54:
Ik heb de CTP build hier, maar behalve 3 keer opgestart en evenzovele crashes nog niets mee gedaan. :) Ik heb op een vorige DotNED meeting wel Alex Thissen een dik uur met de ASP.NET editor bezig gezien zonder 1 regel code te tikken en zonder 1 crash, maar wel veel functionaliteit. Maar goed, de 1e wet van Microsoft gaat zoals altijd ook nu weer op: "It's always better in the next release".
Dat was dus ook de reden dat ik nooit echt verder heb gekeken. Ik wou een pakket van me ook is richting Mono gooien. Maar het stelde mij toen teleur omdat het gewoon nog niet goed ontwikkeld was. Ze zijn nog steeds niet ver, maar toen waren er nog errug veel gebreken.

Ik wil binnenkort wel weer is gaan kijken.

• EfBe
  • Niet online
alienfruit schreef op 14 april 2004 @ 14:37:
Het probleem zit hem vast niet in de IDE team ze gebruiken namelijk net zoals C#Builder de DHTMLEditor control wat bij IE zit. DHTMLEditor ActiveX control verziekt de html bestanden, daarom kan het IDE team niet fiksen behalve op een omslachtige manier (a la Tidy) de boel weer terug draaien. Gelukkig wordt er in Whidbey als het goed is de Frontpage engine gebruikt :)
Dit is juist omgekeerd. In VS.NET 2002/2003 wordt een op frontpage gebaseerde engine gebruikt en niet een op IE gebaseerde engine.

Een nieuwe engine zal deze troep vervangen. De MS employee bevestigde overigens dat wat ik hierboven zei alsdat het daaraan lag juist was.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 11:18

alienfruit

the alien you never expected

Okidoki! Hmm, dat zal dan wel.

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

whoami schreef op 13 april 2004 @ 22:24:
[...]

Een ASP.NET app maken was toch ff anders. Ik vond al eerst niet hoe ik een nieuw web-project moest starten. :D Bleek dat het ergens anders 'verstopt' zat.
that's bad! dat zou toch niet de bedoeling kunnen zijn quote theo maassen: wat is nu eigenlijk DE bedoeling waar iedereen het over heeft
De code-behind ziet er ook wel redelijk 'kaal' uit: geen class definitie enzo, enkel de methods en dat vind ik ook maar 'kaal'.
Ik kon ook niet direct de DLL terugvinden die gebuilt wordt/werd (:?) bij een ASP.NET applicatie.
That's even worse :( hoe kan dat nou, schrijft ie die niet gewoon in de bin directory op je wwwroot/appname folder weg???? nou ja, laten we het maar op de nog-niet-eens-beta-versie houden.

Ik heb hem hier ook liggen, zal eens een keer kijken (moet nog installeren enzow)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Pagina: 1