(omruil)garantiebepalingen v. Acer

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 11:29
Mensen ik zit met het volgende.
Ik heb een 19'' Acer monitor (Type:7299c) en die is net voor de tweede keer omgeruild vanwege een defect. Prima want ik heb weer een andere monitor. Maar het is wel een andere en geen nieuwe want ze ruilen om voor een gereviseerde.
Mijn broer heeft dezelfde monitor en die is ook al aan zijn derde toe.
Kortom ik heb niet zo een hoge dunk van de kwaliteit van die monitoren. Ze hebben dan wel al twee keer dat ding aan huis omgeruild, wat ik zeer op prijs stel, maar ik ben bang dat deze ook niet lang mee zal gaan.
Kunnen ze dat ding nou 'oneindig' omruilen? Ik heb ooit gehoord dat na 3 reparaties een fabrikant verplicht is een nieuwe te leveren. KLopt dat? Is daar wetgeving over of ben ik afhankelijk van het beleid van Acer?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Zowiezo blijft je orginele garantietermijn gelden. Tot die tijd mogen ze het repareren neem ik aan. Kaart het eens aan dat je nu wel eens een nieuwe wilt.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• koekeeghan
Nou dat heeft mijn broer al gedaan maar daar willen ze niet aan. Ook niet tegen bijbetaling.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:29
Ze kunnen gewoon oneindig omgeruilt worden voor een gereficeerd model, zolagn het model wat je terug krijgt maar niet mindergoed is dan het model wat je had, qua specificaties. Beter mag wel.

En tsja onderhandelen kan altijd, maar Acer zijn toch diegene die het laatste woord hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Sluuut op 13-04-2004 14:03 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• koekeeghan
Hmm, daar was ik al een beetje bang voor. Maar er is dus geen algemene regelgeving waarin dit geregeld is?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
dacht ook dat ze na 3 keer reparen een nieuwe moeten geven

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

koekeeghan schreef op 13 april 2004 @ 14:14:
Hmm, daar was ik al een beetje bang voor. Maar er is dus geen algemene regelgeving waarin dit geregeld is?
Ga je direct naar de fabrikant met problemen of naar de winkel?

• koekeeghan
Ik ga direct naar de fabrikant.

Maar ik bedenk me net dat de officiële garantie termijn nu verlopen is. Maar ze hebben de monitor net zonder problemen weer omgeruild. Maakt het uit als ie omgeruild is, of blijft de aanschafdatum staan. Het is met een 'echte' reparatie meestal zo dat je op de reparatie zelf weer een bepaalde periode garantie krijgt. Maar omdat ie nu niet fysiek gerepareerd is.........

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
aanschafdatum blijft staan, maar ik geloof dat het bij maxtor zo is dat je ook op de vervangen schijf 3 maanden garantie buiten de normale garantie hebt. Weet niet hoe zoiets bij Acer zit.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
als het kapot blijft gaan en niet naar behoren werkt sta je juridisch zó sterk dat je de koop overeenkomst mag ontbinden voor het bedrag waar je hem toennertijd voor gekocht had.
Dus tis gewoon afvragen wat je zelf wilt?
Nog zo'n monitor of toch maar een ander merk? :)

• koekeeghan
Tsja ik wil eigenlijk een 12ms BenQ LCD scherm ;) Maar ik denk niet dat ze dat zonder slag of stoot zullen doen.

Verwijderd

Als jouw monitor kapot gaat binnen de garantieperiode dan is de fabrikant verplicht een vervanging te leveren die:

1.) Niet ouder is dan de ingenomen monitor.
2.) Qua specificaties niet slechter is dan de oude.

Een fabrikant is alleen verplicht een volledig nieuwe monitor te leveren als de gekochte monitor binnen 2 weken na aanschaf kapot gaat, na die tijd mogen ze gewoon een gerepareerde, nieuw uitziende, 2e hands leveren.
Pagina: 1