[exch2003] System Attendant heeft niet zoveel zin na rename

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik ben hier thuis bezig om naast mijn huidige productieomgeving een nieuwe omgeving op te zetten. Deze is momenteel nog in testfase.

Het geheel gaat draaien met 2 Windows Server 2003 Enterprise servers waarvan één is uitgerust met Exchange 2003 Enterprise. Diezelfde server is tevens DNS en heeft alle FSMO rollen. Eigenlijk is die tweede server een beetje nutteloos momenteel dus die laten we buiten beschouwing.

Nou heb ik alles geïnstalleerd maar ik kreeg het pakket PopCon Pro niet aan de praat. Na een klein onderzoekje een uur geleden kwam ik erachter dat ik bij de installatie de pc cel-566hmz heb genoemd ipv cel-566mhz. Maar geen probleem, die kon ik meteen renamen.

Maar dat vind Exchange dus niet zo leuk kwam ik net achter.

De System Attendant wil sowiezo niet meer starten en genereert in de eventlog drie errors met codes 1005, 1038 en 9149. Eerst- en laatstgenoemde zijn bekend echter zowel op de Microsoft site als op eventid.net is geen relevante informatie te vinden met betrekking tot deze errorcodes na een DC-rename.

Als ik ga kijken in de servermanager van Exchange zie ik nog steeds onder servers de servername cel-566hmz staan. Dat is dus niet goed gok ik zo.

Op internet is niet zoveel informatie te vinden over het renamen van een server met Exchange, alleen over forests en domains met Exchange. Ik kom echter één pagina tegen waarop staat dat het een slecht idee is om servers met Exchange te renamen.

Is dit inderdaad zo en kan ik beter even opnieuw beginnen of is er wel een mogelijkheid om dit op te lossen?

Verwijderd

Je kunt proberen om met ADSI Edit je "configuration partition" in de Active Directory aan te passen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
ADSI Edit
  Configuration [server01.tailspintoys.com]
    CN=Configuration,DC=tailspintoys,DC=com
       CN=Services
          CN=Microsoft Exchange
             CN=TailspinToys            <-- Organization Name
                CN=Administrative Groups
                   CN=First Administrative Group
                      CN=Servers
                          CN=SERVER01   <-- Server name
                          CN=SERVER02
                             CN=Microsoft System Attendant

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 14:35 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 14:33:
Je kunt proberen om met ADSI Edit je "configuration partition" in de Active Directory aan te passen.
...
Hmmz, dan zul je de metabase ook mee moeten nemen. En je Exchange databases ook, terwijl je daar geen editor voor hebt. Klinkt alsof een herinstallatie minder werk is dan het editen van alle mogelijke velden waar je machine naam in voorkomt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• StevenK
  • Nu online
Het renamen van een Exchange server is niet mogelijk, wel kun je de databases restoren op een andere server.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Dennis
  • Nu online
Brahiewahiewa schreef op 13 april 2004 @ 15:10:
Hmmz, dan zul je de metabase ook mee moeten nemen. En je Exchange databases ook, terwijl je daar geen editor voor hebt. Klinkt alsof een herinstallatie minder werk is dan het editen van alle mogelijke velden waar je machine naam in voorkomt.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een uur nadat ik dit topic had geopend ook al voorzichtig die conclusie had getrokken :o. Het is jammer dat de Windows installatie niet echt meewerkt want anders was de herinstallatie nu al klaar, maarja, ik heb weer partitie-gezeur.

We kunnen dus wel concluderen dat het bijna niet tot helemaal niet mogelijk is om dit probleem op te lossen (voor mensen in het vervolg) :?.

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Na een klein onderzoekje een uur geleden kwam ik erachter dat ik bij de installatie de pc cel-566hmz heb genoemd ipv cel-566mhz.
Er was toch een regel dat de naam van de machine niets te maken moet hebben met iets fysieks. Dus geen MAILSERVER etc, geen username, geen machinespecs, etc?
edit:
wel triest btw dat je machine niet kan renamen zonder gelul

• Dennis
  • Nu online
usr-local-dick schreef op 13 april 2004 @ 17:21:
Er was toch een regel dat de naam van de machine niets te maken moet hebben met iets fysieks. Dus geen MAILSERVER etc, geen username, geen machinespecs, etc?
edit:
wel triest btw dat je machine niet kan renamen zonder gelul
Ja, dat ben ik opzich wel met je eens ;). Maar dan nóg kun je een spelfout maken.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 10:54

Arfman

Drome!

Ach .. zo hebben wij een spalfout spelfout (:P) in onze meest belangrijke produktieserver (AMD ipv. ADM, wat opzich wel weer grappig is omdat er 4 Xeon processoren inzitten :+).

Wel vreemd dat je het niet kunt renamen inderdaad, imho zouden er helemaal geen links moeten zijn met zoiets 'vaags' als een computernaam. Wat nu als je een bare metal restore wilt doen op een PC die anders heet ?

[ Voor 5% gewijzigd door Arfman op 14-04-2004 13:58 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1