Toon posts:

[Novell] Console One zen pc herkenning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is simpel Console one zen herkent alle pcs via het Mac adres. Het gene wat wij willen is dat de Console one zen alle pcs herkent via de pc naam. Dit is standaard zo, maar op de een of andere manier hier niet.

Hoe kan dit opgelost worden, is dit een instelling bij de server of ligt dit aan de workstation instellingen. Het netwerk is een novell netwerk.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:14

Boss

+1 Overgewaardeerd

Volgens mij kan je bij het importeren van een PC opgeven onder welke naam hij in de NDS moet komen te staan.

Weet niet meer precies waar, maar volgens mij zit dat bij het import-script.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
sorry hier word ik niet veel wijzer uit. Dat kun je waar opgeven bij de server of bij de workstations.

Verwijderd

Dit probleem komt door hoe de pc's geimporteerd zijn. (ik zit nu niet achter netware dus weet niet precies hoe iedere optie precies heet). Misschien kan dit niet eens in Console one ( gebruik ik zelf nooit namelijk), maar in de gewone manager is er een optie import workstations, hierbij kan je zelf instellen of dit gebeurt via mac adres, pc naam ip nr. enz. en wanneer het moet gebeuren (eenmalig/bij reboot/ bij aanmelding enz.) Als je dit veranderd in bij aanmelding zal iedere pc zich bij de 1 komende aanmelding opnieuw registreren onder de gekozen optie.

als dit niet werkt zul je denk ik alle pc's opnieuw moeten importeren. Dit kan (nogalomslachtig) door op ieder station reg32.exe (of iets wat er op lijkt, ben naam vergeten, het heeft een groen icoontje geloof ik). Door dit te draaien registreerd ie opnieuw. In de root van C staan een log filetje waarin je kunt achterhalen of het geslaagd is.
Ik weet niet of dit duidelijk genoeg is, maar het moet je iig iets de goede richting in sturen ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topics over Novell passen beter thuis in NT

SA > NT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Pas je import Policy in Console One aan. Daar staat in hoe je werkstations na het importeren zichtbaar worden.

Verwijderd

Die bedoel ik dus... wist niet dat ie ook in concole one zat, gebruik dat niet omdat er iets minder opties in zitten.
Pagina: 1