Toon posts:

verschilende memorysticks en verschillende camera's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na enkele maanden twijfelen heb ik besloten dat er toch maar zo'n supercompact Sony digitaal cameraatje moet komen. Ik zit te twijfelen tussen de u30, u40 en u50. Bij goed zoeken zijn de u30 en u40 vrijwel even duur, terwijl de u50 iets duurder is, maar die heeft dan wel weer de zelfportretoptie.

De u40 vind ik het mooist van design, maar zoveel maakt het allemaal niet uit, ook technisch niet, de verschillen zijn als ik het goed begrijp heel minimaal. Vandaar dat verschillende soorten opslagmedium een rol gaan spelen bij de uiteindelijke keuze.

De u30 is het oudste model en gebruikt de gewone memorysticks.
De u40 gebruikt als ik het goed begrijp memorystick pro.
En de u50 gebruikt memorystick duo.

Nu is dit voor mij allemaal één grote brei. Kan iemand mij uitleggen wat backwards compatible is met wat, en wat is het meest ouderwets ( ik wil niet het risico lopen dat er op een moment geen kaartjes meer te koop zijn ).

Welke nadelen kleven aan welk medium ?

Memorystick pro bijvoorbeeld is echt heel duur. Maar kunnen er dan ook sticks van een ouder ( en goedkoper ) model in ?

Kortom, wie kan dit even voor mij uitleggen ?

BTW : Als iemand even een paar fotootjes zou kunnen plaatsen die met één van deze cameraatjes is gemaakt zou dat heel erg geweldig zijn !

Alvast bedankt !

Verwijderd

De nieuwste standaard is de Mem stick duo. Dit is een kaartje op de halve grote van de andere mem sticks. Vaak wordt er een adapter meegeleverd waar je dit kaartje inschuift zodat je hem ook in normale mem sticks slots kunt gebruiken. Het kaartje is dus backwards compatible, het apparaat niet!

De gewone mem stick is het standaard geheugenkaartje van Sony, maar loopt helaas maar tot 128 MB. Via een omweg zijn er kaartjes leverbaar met 2x 128. Op dit kaartje zit een schakelaar die je zelf moet omzetten om de tweede 128 MB te kunnen gebruiken! Om mem stick groter dan 128 MB te kunnen gebruiken is mem stick Pro ontwikkeld. Deze kaartjes zijn sneller dan de gewone mem stick en zijn leverbaar vanaf 256 MB. Dus de gewone mem stick zijn tot 128 MB leverbaar; de pro versie vanaf 256 MB. Wat betreft compatibility: een apparaat dat mem stick pro aankan, kan ook de gewone mem stick aan. Andersom geldt dat alleen de camera's vanaf de vorige serie mem stick pro aankunnen (dus P32, P52, P72, P92, P8, P10, F717). Wat betreft de U serie moet je het zelf even nakijken of er Pro compatible bij staat! Oudere camera's kunnen de pro versie niet aan!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord !

Als ik het goed begrijp biedt MS duo dus het meeste toekomst perspectief, maar de minste uitwisselingsmogelijkheden met andere media.

Daarbij is de u50 het mooist maar ook het duurst. Toch nog maar een paar daagjes nadenken dan..

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 21:03
Het is niet zo dat Memory Stick / Memory Stick Pro eruit gaat. Het zal gewoon blijven bestaan naast Memory Stick Duo / Memory Stick Duo Pro. Deze laatstegenoemde zal bedoeld blijven voor kleine apparaten, zoals superkleine camera's, mobiele telefoons en misschien nog wel andere apparaten die ik zo snel even niet kan bedenken.

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dat vindt ik best vervelend...elke keer weer een ander formaat te moeten aanschaffen.....voor pda moet je weer ander memory hebben voor je camera....en nu is daar weer de duo bij gekomen, dus m'n oude memorystick kan ik weer niet in de nieuwe modellen gebruiken......geldklopperij naar mijn gevoel....