Na enkele maanden twijfelen heb ik besloten dat er toch maar zo'n supercompact Sony digitaal cameraatje moet komen. Ik zit te twijfelen tussen de u30, u40 en u50. Bij goed zoeken zijn de u30 en u40 vrijwel even duur, terwijl de u50 iets duurder is, maar die heeft dan wel weer de zelfportretoptie.
De u40 vind ik het mooist van design, maar zoveel maakt het allemaal niet uit, ook technisch niet, de verschillen zijn als ik het goed begrijp heel minimaal. Vandaar dat verschillende soorten opslagmedium een rol gaan spelen bij de uiteindelijke keuze.
De u30 is het oudste model en gebruikt de gewone memorysticks.
De u40 gebruikt als ik het goed begrijp memorystick pro.
En de u50 gebruikt memorystick duo.
Nu is dit voor mij allemaal één grote brei. Kan iemand mij uitleggen wat backwards compatible is met wat, en wat is het meest ouderwets ( ik wil niet het risico lopen dat er op een moment geen kaartjes meer te koop zijn ).
Welke nadelen kleven aan welk medium ?
Memorystick pro bijvoorbeeld is echt heel duur. Maar kunnen er dan ook sticks van een ouder ( en goedkoper ) model in ?
Kortom, wie kan dit even voor mij uitleggen ?
BTW : Als iemand even een paar fotootjes zou kunnen plaatsen die met één van deze cameraatjes is gemaakt zou dat heel erg geweldig zijn !
Alvast bedankt !
De u40 vind ik het mooist van design, maar zoveel maakt het allemaal niet uit, ook technisch niet, de verschillen zijn als ik het goed begrijp heel minimaal. Vandaar dat verschillende soorten opslagmedium een rol gaan spelen bij de uiteindelijke keuze.
De u30 is het oudste model en gebruikt de gewone memorysticks.
De u40 gebruikt als ik het goed begrijp memorystick pro.
En de u50 gebruikt memorystick duo.
Nu is dit voor mij allemaal één grote brei. Kan iemand mij uitleggen wat backwards compatible is met wat, en wat is het meest ouderwets ( ik wil niet het risico lopen dat er op een moment geen kaartjes meer te koop zijn ).
Welke nadelen kleven aan welk medium ?
Memorystick pro bijvoorbeeld is echt heel duur. Maar kunnen er dan ook sticks van een ouder ( en goedkoper ) model in ?
Kortom, wie kan dit even voor mij uitleggen ?
BTW : Als iemand even een paar fotootjes zou kunnen plaatsen die met één van deze cameraatjes is gemaakt zou dat heel erg geweldig zijn !
Alvast bedankt !