Toon posts:

RedHat Diskdruid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is bepaald niet de eerste keer dat ik een RedHat - machine installeer maar elke keer verbaas ik me toch weer een beetje over het "gedrag" van de partitioneringstool "Diskdruid"

Zo maak ik bv de onderstaande mount - points aan:

/dev/sda1 -> /boot
/dev/sda2 -> swap
/dev/sda3 -> /

Al deze partities worden als primair definieerd

/dev/sda4 -> extended partitie

En nu komt het, als ik dan vervolgens aanmaak

/dev/sda5 -> /usr
/dev/sda6 -> /tmp

dan komt het voor, dat Diskdruid de volgorde van de partities gaat wijzigen. Dus bij nog meer partities wordt /dev/sda5 bv /opt.

Ben ik de enige met dit verschijnsel of .......................hebben anderen zich hierover ook als eens verbaasd ?

Groeten

Ad K.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Toen ik nog wel eens redhat installeerde, verbaasde ik me elke keer over het idiote gedrag van diskdruid, dat vaak precies het tegenovergestelde deed van wat ik wilde, dat ik ervoor koos het niet te gebruiken. Ik kan me ten minste herinneren dat er ook een optie was gewoon (c)fdisk te gebruiken toch? Het is al een behoorlijke tijd geleden, maar ik verbaasde en ergerde me ook, je bent dus niet de enige :)

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig :) ik begon al een beetje aan mezelf te twijfelen. Zoiets van doe ik het nu wel goed of bak ik er helemaal niks van.

Maar ja onze vrienden (niet kwaad bedoeld hoor) van RedHat hebben voor zover ik weet fdisk uit de installatieprocedure van Fedora gesloopt en als ik me goed herinner ook uit die van RHEL.

Ad K.

Verwijderd

Ach ja, de tijd dat ik begon met Linux, begon ik met RedHat. Ook DiskDruid dus. Flink mee zitten knoeien, tot zo ver dat ik bijna het hele idee om over te stappen op Linux opgaf. Gode zij dank kwam ik toen Mandrake tegen :)
Maar, ja dus, ook ik ergerde me dood aan dat geval dat DiskDruid heet.
offtopic:
Helaas wist ik toen nog niet af van (c)fdisk :P

edit:

Je hoeft niet telkens je naam onder elke post te zetten hoor, dit staat er ook wel naast ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 12:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou enige logica als je het zo mag noemen heb ik wel in DiskDruid ontdekt inmiddels.

Het blijkt dat de logische partities op volgorde van omvang worden neergezet door DD.

Het waarom ontgaat me een beetje op dit moment.....

ad K.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Robtimus

me Robtimus no like you

Opvoeren als "bug"report? :P

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

offtopic: