Archivering tool voor directories

Pagina: 1
Acties:

• Alex214
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 15:36
Hallo,

Ik ben op zoek naar een tool/script die een lijst met folders kan kopieren naar een target folder en tegelijkertijd de inhoud van deze folders inpakt (liefst zip).

b.v.:
[folder1]
[folder2]
[folder3]
....
[folder1000]

Dus bij de target komen dezelfde folders te staan alleen is de inhoud van elke folder ingepakt in een zipje. Met de hand kost dit nogal veel tijd, misschien is er een scriptje/tool?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welk OS?

Maar eigenlijk maakt dat niet uit; maak zelf een script. Aangenomen dat het om een recente Windows versie gaat, kan je dat heel goed doen met een combinatie van een commandline (batch) script of WSH en een commandline versie van zip of rar. Een script request zonder ook maar een poging te wagen lijkt me niet de bedoeling en ook niet nodig ;)
[edit=En *nix kan het natuurlijk ook heel goed, en dan laat ik nog zaken als perl buiten beschouwing]

Maar goed, Winrar kan dat al gewoon via de r.muisknop-add to archive-seperate archives.

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 13-04-2004 12:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Alex214
OS maakt idd niet zoveel uit. Maar winrar doet niet precies wat ik wil hebben (er zijn veel meer progjes die hetzelfde doen als winrar).

Bij de bron staat een directory [a] dan moet bij het doel dezelfde directory worden aangemaakt. De inhoud van bron [a] moet dan ingepakt worden in ZIP (of rar) en dan gekopieerd worden naar de doel-directory [a].

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. De functie "Put each file to seperate archive" doet dus niet wat ik wil, want dan komen alle ZIP/RAR bestanden in één folder te staan.

V.b.:
Bron:				Doel:
[projects]			[projects]
	[p001]				[p001]
		- file01			- inhoud [p001].zip
		- file02
		- file03
	[p002]				[p002]
		- file01			- inhoud [p002].zip
		- file02
		- file03
	[p003]				etc....
	.....
	[p999]
		- file01
		- file02
		- file03

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De functie "Put each file to seperate archive" doet dus niet wat ik wil, want dan komen alle ZIP/RAR bestanden in één folder te staan.
Die optie kan: daarna
[pseudocode]
FOR each %file in (*.zip) do (
md %target%\%file'
rename %file "inhoud %file"
move %file %target%\
)
[/pseudocode]
Dit alles is met de standaard opdracht FOR te doen (waar je bij %file' de extentie weg laat vallen).

Ook kan je natuurlijk hetzelfde doen met de commandline versie door met FOR alle directories langs te gaan en deze stuk voor stuk in te pakken naar "%target%\%dirname\Inhoud %dirname.zip"

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Alex214
Ok bedankt voor de hulp, ik ga hier wel mee aan de gang!