Toon posts:

Kleurplaat A4

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig met een website voor de jaarlijkse 'kinderspelweek', een week voor kinderen hier uit de buurt.

Wij zouden graag een kleurplaat op onze site hebben, die kinderen kunnen uitprinten.

Het volgende probleem doet zich echter voor:
De kleurplaat is van hoge resolutie (2480 x 3508). Als je deze uitprint met IE, komt minder dan de helft op het A4. Als je hem verkleint met bv adobe photoshop, gaat de kwaliteit achteruit.

Hoe kan ik zorgen dat deze kleurplaat precies op een A4 formaat past en dat ze deze zonder al te veel kwaliteitsverlies kunnen uitprinten?

B.v.d.

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
PDF?

Obviously you're not a golfer

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Doe maar PDF, want je zit ook met de dpi waarde die de browser gebruikt. Ik geloof dat het standaard 72 dpi is maar dat kan ook anders zijn. PDF is het veiligste.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je kunt ook de tekening gewoon omzetten naar een bitmap (dus een pure zwartwit-afbeelding) en dan verkleinen, doordat er dan geen anti-aliasing plaatsvind blijft de kwaliteit redelijk, tevens kun je de afbeelding makkelijk op de site neerzetten als een kleine GIF (die immers slechts twee kleuren hoeft te bevatten)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Hier was ik zelf niet opgekomen!

Bedankt jongens, het is gelukt :D!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Geen dank hoor >:) ;)

Modbreak: als je niets te zeggen hebt, zeg dan niets...

[ Voor 70% gewijzigd door crisp op 13-04-2004 13:17 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-05 11:20
PDF is voor kleurplaten de enige goede oplossing. Het houdt de bestandsgrootte niet alleen klein maar zorgt er ook voor dat het op elke printer zo uit komt als bedoelt terwijl een browser het over pagina's gaat uitsmeren.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31

Pelle

🚴‍♂️

Mooi :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.