Teles BRI/16.3 onder win98

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Ik wet dat het al vaker besproken is, maar bij search kon ik nix vinden. De vraag is simpel: Hoe krijg ik deze ISDN-kaart onder win98se aan de praat ? en niet via een upgrade via win95, maar een "schone installatie".

Op de teles-site kon ik het ook niet vinden

Verwijderd

Nou ten eerste moet je maar gaan bidden want het is nogal kut.

Het schijnt echter met versie 6.0 van powerpack te kunnen. Vraag me niet hoe, want het is mij niet gelukt. (btw win 95 is toch veel stabieler)

• Nielsman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 00:06
Heb dat probleem ook gehad, als ik in NL zat, had ik je geholpen, maar zit nu in UK met m'n laptoppie en kan je niet veel verder helpen dan te zeggen dat je Capi 3.36 of zoiets moet hebben!

Kijk hier nog ff zou ik zeggen (weet niet meer of ze werken!)
http://teles.click2site.com / http://194.97.94.58/index.htx (voor win2000, gaat trouwens echt super makkelijk met 2000!!)

Verder weet ik het ook niet meer!

Niels

• Nielsman
  • Laatst online: 26-08 00:06
Ow, heb nog wat, moet maar zelf allemaal kijken wat, wat is!

ftp://ftp.itn.is/pub/win9x/isdn/teles/onlinepwr6.0/capi_329/

Verwijderd

Installeren ondere win98 is niet zo moeilijk, je moet uiteraard wel een IRQ vrij hebben die hij aankan (zie manual) en dan NIET het standaard programma van de OPP starten maar gewoon de drivers van de CD plukken en dan de CAPI updaten (of gelijk nieuwe CAPI nemen van internet)

Verwijderd

M'n vader had hier ook problemen mee. Heb hem op IRQ 5 gesteld en de geluidskaart op een andere. Het IRQ-bereik v/d Teles kaart is nogal beperkt. Toen ik vervolgens een Ethernet kaart bijplaatste, deed ie het niet meer. Daarom heb ik maar een nieuwe PCI ISDN kaart gehaald. Werkte binnen 10 sec en gaat nog steeds perect.

Dus: flikker die k*t-teles kaart in de prullenbak en haal voor 50 peiek een capabele kaart.

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Het enige wat je moet doen is als volgt:
Ga naar: http://www.teles.nl/support/tvh/instdeinstprocedures/cinst323w98.html
Print deze pagina uit, volg deze procedure.
Zodoende heb je de juiste instalatie zonder dat je je druk moet maken om een licensienummer of wat dan ook.
Oja alle andere progjes van Teles worden hierbij niet ge-instaleerd, geeft trouwens niets want die hebben toch nooit feilloos gewerkt.
Succes :7

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Hmm ik heb powerpack 6.0 wel weten te downloaden (had nog 5.0) maar weet nu niet welke capi drivers ik erbij moet gebruiken.

ik heb 3.29 en 3.34 geloof ik. ennuh..Piet die link werkt niet, of ligt dat aan mij ?

• Piet Marisael
Nou die link werkt dus niet, kom er nu ook achter.
Voor al degene die toch het willen hebben plaats ik de tekst nu tussen de quotelijntjes.
Dus zelf even ertussenuit halen en opslaan op je harddisk.
Installatie-handleiding

Windows98 Capi3.26i Teles.BRI\16.3 (KPN-KAART)

Hieronder vindt u de installatie procedure van de Capi3.26i onder windows 98 voor de Teles.bri\16.3-kaart of de Teles.S0\16.3-kaart. Deze kaart is ook geleverd door KPN-Telecom, dus als u de kaart via het isdn-pakket heeft aangeschaft, bent u hier goed!
Deze handleiding gebruikt u, als u met een schone installatie begint van de Teles-kaart onder windows 98

Installatie handleiding

Installeren van capi 3.26i onder win 98

Als u in het bezit bent van de teles 6.0i cd-rom volgt u het onderstaande.
Als u de capi in een andere directory heeft omdat u hem gedownload heeft begint u bij 2.

1. plaats de cd-rom in de cd-speler, en laat hem opstarten.
Druk eerst op het nederlandse vlaggetje.
Kies voor "select" links onderin, en selecteer dan "Teles.VxD Capi 3.26i (win95. win3x)" en klik op ok.
Er wordt een database gemaakt, en de melding verschijnt dat u de teles cd-rom erin moet doen.
klik op ok, en u kunt bij het pad invullen x:\nl\capi (waarbij x de letter is van uw cd-rom speler) en bevestigen met ok.
Als u die letter niet weet kunt u ook op de knop "browse" drukken, en daar uw cd-rom speler selecteren, en vervolgens dubbelklikken op de map nl, en dan dubbelklikken op de map capi. (bevestig met ok.) En bevestig nogmaals met ok.
Lees verder bij 3.

2. Als uw cd-rom speler niet automatisch op start doet u het volgende: U start uw windows verkenner op, (start, programmas, windows verkenner), en u drukt hier op het plusje voor uw cd-rom speler.
Vervolgens dubbelklikt u op de mappen NL, en dan op capi.
Als u de capi3.26i in een andere map heeft staan opent u dan die map!
Hier dubbelklikt u op install (of install.exe) Mocht hier de boodschap verschijnen dat de teles-capi cd-rom vereist is dan vult u weer hetzelfde pad in, of u drukt op de knop "bladeren", en u bladert weer naar die directory. Bevestigen met ok.

3. U heeft nu drie dingen in beeld.
- het opstartscherm van de cd-rom
- de hardwarewizard
- de help-file
U kunt nu eerst de help-file afsluiten,
en ook op exit drukken van het teles begin scherm.
Dit is beide niet noodzakelijk, maar uiteindelijk moet u ze toch afsluiten, dus waarom nu niet!

De hardwarewizard blijft actief, en hier drukken we op volgende, en dan nog eens op volgende. (windows zoekt naar plug and play apparaten.
Als windows geen plug and play apparaten vindt krijgt u een scherm met de vraag of windows nog verder moet zoeken naar apparaten op uw systeem, en de keuzes ja of nee. Lees verder bij 4!

Als windows wel plug and play apparaten vind krijgt u een scherm met de vraag of u het gevonden apparaat ziet staan in de lijst. Kies hier voor "nee", en druk op volgende.

4. Windows hoeft niet verder te zoeken, en u kiest voor "nee", en u drukt weer op volgende.
Nu krijgt u een lijst met allemaal apparaten, en hierin treft u ook de "teles isdn adapter" aan.
U mag deze selecteren, en op volgende drukken.
Nu krijgt u een lijst met verschillende teles-kaarten, en u selecteert hier uw kaart: de "telesbri\16.3", en u klikt weer op volgende.
Nu zal windows een irq, en een i/o adres toekennen, en wanneer dit gebeurt is kunt u direct weer op volgende drukken.

N.B.: Ook als windows waarschuwt dat het wellicht verkeerd kan gaan met deze instellingen dient u hier toch de installatie door te zetten! U kunt het nu toch niet oplossen, want windows staat dit niet toe!

Als alles goed gaat wordt er nu met de capi-setup begonnen.
Krijgt u eventueel weer de melding dat de teles cd-rom niet gevonden kan worden, dan drukt u op ok. Vervolgens drukt u nogmaals op ok, en hier kunt u weer het juiste pad invoeren van de capi-driver (default= x:\nl\capi met de x als cd-rom-letter)
Waarschijnlijk staat het juiste pad er gewoon al en kunt u gewoon bevestigen met ok.

5. U krijgt dus het scherm" welcome to capi-setup", en u drukt op volgende.
Hier krijgt u de destination-directory te zien, en die MOET zijn c:\teles
Als dit het geval is leest u verder bij 6.
Als dit niet het geval is drikt u op de knop "browse" Nu kunt u dit veranderen door hier c:\teles van te maken en te bevestigen met ok. De folder bestaat niet, folder maken? bevestigd u ook! en u drukt op volgende

6. Nu krijgt u een scherm waarin u uw netnummer in kunt vullen, en uw abonneenummer.
Het protocol is etsi, en een pbx is een telefooncentrale die u waarschijnlijk niet heeft!
U kunt nu weer op volgende drukken, en de installatie is begonnen.
De v-comm kan soms even duren, maar laat hem maar lekker gaan!
Als hij klaar is kunt u op finish drukken, en als u het nog niet gedaan had, kunt u nu het beginscherm sluiten door op exit te drukken.
Nu ziet u als het goed is ook nog het schermpje van de "wizard nieuwe hardware toevoegen" staan, en ook daarin drukt u op voltooien.
De vraag of u de pc opnieuw wilt opstarten, kunt u bevestigend beantwoorden.

U mag de computer weer aan zetten, en als u weer in windows bent gebeuren er twee dingen.
- hij wil de lijntest doen
- hij wil de miniport installeren
Laat u de lijntest nog even zitten door op cancel te drukken, en kies bij het installeren van de miniport voor "ja".
De miniport zal geinstalleerd worden, en als hij klaar is krijgt u weer een wizardje.
U kunt hier drie keer op volgende drukken en afsluiten met voltooien, zonder iets in te vullen!
Nu kan er nog even gevraagd worden om de windows98 cd-rom.

Let er even op dat als u die erin heeft gedaan de padverwijzing nog verkeerd kan zijn. Dit merkt u als de cd-rom erin zit en hij toch de bestanden niet kan vinden.
Drukt u bij het pad op de pijltjestoets naar beneden, of zet het pad er handmatig in.
(default= x:\win98 of x:\nl\win98 waarbij x de letter is van uw cd-rom speler.
Na reboot zal uw computer perfect kunnen internetten!

Voor diegenen die ook nog even het powerpack erop willen zetten:
Doe de cd-rom in de cd-speler, kies weer linksonder voor select, en selecteer het "powerpack 6.0i (win95), en bevestig met ok.
Na het invullen van de noodzakelijke schermen zal ook het powerpack geinstalleerd worden.
Maar LET OP!!!!!!!!!!!!!
Aan het einde van de installatie zal gevraagd worden of u ook het "microsoft isdn acceleratorpack" wilt installeren, en dit is absoluut af te raden.
U kiest hier dan ook voor nee, en u bent klaar met het installeren van uw teles pakket!
Succes ermee :7

• Piet Marisael
Geef even een seintje als het gelukt is. :7

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Het is gelukt ! ik had niet de 3.26 maar de 3.29 capi drivers, maar daar gaat het ook goed mee :)

hartelijk dank !

• Piet Marisael
Bewaar die gegevens nou goed, je weet maar nooit wanneer je ze weer nodig hebt.
Ik heb ze nu voor de tweede maal moeten ophalen omdat er iets mis was met mijn systeem en zodoende alles opnieuw moest opbouwen.
Ik heb ze uitgeprint en in een speciale map gedaan, altijd handig om het voortaan zo voor het pakken te hebben in plaats van alsmaar moeten zoeken. :7

• Harmen
  • Laatst online: 22:07

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ligt het nou aan mij of het ik gewoon weinig problemen met Teles BRI16.3?

Momenteel gebruik ik CAPI 3.30 i, deze heb ik gewoon geinstalleerd en hopla alles werkte in no time... :)

Whatever.

Verwijderd

Het kan veel simpeler:

Je installeert gewoon de Powerpack alsof je in Win95 zit. Dan haal je de nieuwste capi drivers van http://www.telec.com , installeert ze, start opnieuw op, en bingo.....

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Maar volgens mij was het de bedoeling om eerst de capidrivers te installen en daarna eventueel powerpack...

Verwijderd

Kazuka heeft gelijk eerst de capi driver's
ik zal je vertellen hoe ik het altijd doe
1: systeem opbouwen(zondertele'skaart en geluidskaart !!!)
2: capi driver installeren.
3: dan pas de tele's kaart (in stap 2: vraagt de software of je het systeem wilt uitschakelen en nieuwe hardware installeren.

Verwijderd

Hoe zijn jullie ervaringen met faxen zenden? Ontvangen gaat wel goed met die teles kaart.

• Terror
  • Laatst online: 21:59
Me heeft nog nooit prob met dat ding onder win 98 gehad (kwa installatie). Capi 3.30 installeren, irq'tje wissellen en hij doet het. Powerpack gebruik ik niet meer.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Ik heb nu capi 3.38 gevonden op de download site van teles best handig iedereen bedankt ik zocht ook hulp voor mijn isdn kaart van teles
Gtx [ko]Masta.N

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

kazuka,

Ik heb ook zo'n kaartje, heeft me al veel tijd gekost Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif Ik hoop niet dat je ook een giroteller bent want dat kan je ook de nodige problemen opleveren onder win98 !!

Maar uiteindelijk werkt het allemaal wel..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Ik begrijp niet wat er zo moeilijk aan is ! Je volgt gewoon de instructies letterlijk op en het ding doet het gewoon. Girotellen loopt ook goed aqls je de handleiding leest van girotel (Init string aanpassen met de hand). Faxen zenden en ontvangen, perfect ! Leuke shareware als Capimonitor (je ziet wie er inbelt op een van de lijnen) loopt ook als een trein. Af en toe de nieuwste Capi installeren gaat ook altijd goed. Ik ben er zeer over te spreken !
Pagina: 1