Toon posts:

EOS300D en Sigma

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zo de nodige vragen over deze combinatie.
Ik heb de eos300d nu een paar dagen. Tijdens het uitproberen van allerlei functies kreeg ik opeens steeds een err99 (algemene niet nader verklaarde fout die van alles kan betekenen). Na wat proberen en testen lijkt dit probleem alleen voor te komen met mijn Sigma 28-135 objectief en niet met het standaard 18-55 objectief dat bij de camera geleverd is.
Na wat zoekwerk kom ik inderdaad de nodige meldingen tegen dat Sigma objectieven niet lekker samenwerken met de eos300d.
Iets wat ik heel jammer vind, want ik ben al jaren heel tevreden over Sigma objectieven.
Nu heb ik op dit forum gelezen dat sommige mensen een Sigma 70-300 APO Macro Super II gebruiken met de eos300d. Werkt deze combinatie wel probleemloos?
Ik ben n.l. nog op zoek naar een goede 70-300...

Ik zou graag eens horen velke objectieven wel en niet goed met deze camera werken.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien kan je beter hier de vraag stellen.. ;)
Dit gaat speciaal over de Canon 300D

[ Voor 4% gewijzigd door Br@m op 13-04-2004 11:18 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
(jarig!)
Die combinatie van de 70-300 APO werkt idd probleemloos, bij mij iig wel ;)

Maar het is algemeen bekend dat "oudere" lenzen ge-re-chipped moeten worden voordat ze samen willen werken met je canon. ik weet zelf niet precies wat dat betekent, maar dan moet je eventjes naar een winkel bellen.

Verwijderd

FireArrow schreef op 13 april 2004 @ 11:23:
Die combinatie van de 70-300 APO werkt idd probleemloos, bij mij iig wel ;)

Maar het is algemeen bekend dat "oudere" lenzen ge-re-chipped moeten worden voordat ze samen willen werken met je canon. ik weet zelf niet precies wat dat betekent, maar dan moet je eventjes naar een winkel bellen.
En dit is het antwoord op je vraag! Idd een paar jaar oud objectief moet inderdaad even naar Sigma verscheept worden om voorzien te worden van een nieuwe chip. Afhankelijk van de leeftijd van het objectief moet hiervoor wel of niet betaald worden. Gewoon even langsbrengen bij je plaatselijke fotoboer!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-01 15:17

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bij mij werkt de 70-300 APO II ook prima. Voor het geld een prima lens die ik kan aanraden. Wat rechippen betreft, het schijnt de enige oplossing (buiten andere lens kopen) te zijn.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Verwijderd

Bij mij werkt de 70-300 ook goed.
Ik heb er al heel veel plezier van gehad.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Zelf heb ik ook een eos300d met een sigma 15mm EX lens. Alleen op diafragma 2,8 werkt ie, maar bij een hogere waarde niet.

Van sigma kreeg ik het volgende antwoord:

Het is mogelijk dat uw objectief van nieuwe elektronica moet worden voorzien. Dit is o.a. afhankelijk van de ouderdom van het objectief, het serienummer etc. Wij verzoeken het objectief via uw plaatselijke fotohandelaar op te laten sturen met duidelijke vermelding van het type camera waar het objectief op wordt gebruikt.
Tevens verzoeken wij om een kopie van het aankoopbewijs en garantiebewijs bij te voegen. Indien hieruit blijkt dat het objectief niet langer dan 3 jaar geleden werd aangeschaft zullen wij voor een kostenloze aanpassing zorgen. Tevens dient het objectief via Sigma Benelux B.V. te zijn geleverd.
Mocht het objectief langer dan 3 jaar geleden zijn aangeschaft dan brengen wij voor deze aanpassing 45,00 euro (excl. BTW) in rekening. Het is mogelijk dat uw fotohandelaar dit bedrag verhoogd met bijvoorbeeld de gemaakte portokosten etc. Hierop hebben wij geen enkele invloed en wij raden u aan dit vooraf met uw fotohandelaar te bespreken. Na de aanpassing van objectief is deze zowel voor de digitale maar blijft ook voor de analoge (35mm) camera’s geschikt.

Gadgets FTW!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:11

Pelle

🚴‍♂️

Bedankt voor deze kick :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.