Toon posts:

3COM SuperStack 3 3300XM

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb hier een 3com SuperStack III 3300 XM (3C16985B) staan.
Hij blijft alleen op de POST (Power On Self Test) hangen...

Het lampje aan de voorkant die dit aangeeft blijft knipperen. Zoals in het boekje staat is hij dan bezig met deze test... Maar na een heel paasweekend blijft hij nogsteeds knipperen. Zoals het boekje me verteld moet hij gaan branden als hij goed is, of geel worden als hij niet goed is...

Ik heb op internet niks meer qua informatie kunnen vinden. De nieuwste firmware maakt ook geen verschil uit. (andere firmware's ook niet)

Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen om hem te maken???

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:26

DJ

Ik neem aan dat er een Console aansluiting op zit (seriele aansluiting). Als je die verbind met je Seriele poort van je PC/Laptop, en dan met een Terminal Emulator (Hyperterminal voor Windows, minicom, cu of iets dergelijks voor *nix mensen) kijkt of er iets gebeurd, wat zie je dan?
Komt de SuperStack met een melding van de POST? Geeft hij dan een duidelijkere error melding?

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
DJ schreef op 13 april 2004 @ 10:47:
Ik neem aan dat er een Console aansluiting op zit (seriele aansluiting). Als je die verbind met je Seriele poort van je PC/Laptop, en dan met een Terminal Emulator (Hyperterminal voor Windows, minicom, cu of iets dergelijks voor *nix mensen) kijkt of er iets gebeurd, wat zie je dan?
Komt de SuperStack met een melding van de POST? Geeft hij dan een duidelijkere error melding?
Ik heb idd een console cable :-)
Heb deze aangesloten, HyperTerminal opgestart... com1 als verbinding....
Gebeurd verder niks... de superstack opnieuw uit en aan gezet... nog steeds niks....

geen foutmelding of iets....

• DJ

DJ

Staat je seriele verbinding wel goed ingesteld? 9600Baud, geen stopbits, geen parity (9600,N,8,1 dus)?

Verwijderd

Topicstarter
DJ schreef op 13 april 2004 @ 11:00:
Staat je seriele verbinding wel goed ingesteld? 9600Baud, geen stopbits, geen parity (9600,N,8,1 dus)?
Instellingen staan op default:

Bits per second: 9600
Data bits: 8
Parity: None
Stop bits: 1
Flow control: None

(Stop bits kan alleen op 1, 1.5 of 2)

nog steeds geen verbinding....

• DJ

DJ

Er zit verder niets op aangesloten? Alleen stroomkabel en Console kabel?

Ik kan op de 3COM site verder niets vinden wat hierover gaat . . . geen bekend probleem dus . . .

Heb je nog garantie op de Switch? Of valt hij onder een Support contract? Zo nee, dan denk ik dat het hier ophoudt . . . helaas . . .

Verwijderd

Topicstarter
DJ schreef op 13 april 2004 @ 11:48:
Er zit verder niets op aangesloten? Alleen stroomkabel en Console kabel?

Ik kan op de 3COM site verder niets vinden wat hierover gaat . . . geen bekend probleem dus . . .

Heb je nog garantie op de Switch? Of valt hij onder een Support contract? Zo nee, dan denk ik dat het hier ophoudt . . . helaas . . .
Yep, alleen een power en console kabeltje... niets meer, niets minder

op de 3Com site niets kunnen vinden nee :(

Garantie.... helaas niet nee....

Verwijderd

Topicstarter
en toch snap ik het nog niet helemaal......

Zoals ik al melde heb ik de nieuwste firmware erop gezet... Dat zou dus betekenen dat er wel een verbinding gerealiseerd kan worden tussen de switch en mijn pc.

Als ik de kabel eruit haal, dan krijg ik ook netjes een melding dat de unit niet is aangesloten. Als ik de kabel erin doe en upload de firmware e.d. met en speciaal hiervoor door 3com gemaakt programmatje, dan doet hij het prima en krijg ik na 126 sec een melding dat het gelukt is...

Echter doet de switch dus nog niet wat ik wil en blijft weer hangen....
Maar wat kan het dus zijn dat dat programma wel een verbinding kan maken, en ik via HyperTerminal niet???

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Zelfde type switch gehad, alleen een superstack II, bleef bij de post/init hangen, ding klakkeloos opgestuurd en een nieuwe superstack III gekregen.

Mijn advies: opsturen.

Uit de warranty policy van 3Com:
3Com® SuperStack® 3 Switch 3300 XM
Product # 3C16985B-US

HARDWARE: 3Com warrants to the end user ("Customer") that this hardware product will be substantially free from material defects in workmanship and materials, under normal use and service, for the following length of time from the date of purchase from 3Com or its authorized reseller:
DURATION:

Limited Lifetime, for as long as the original Customer owns the product or for 5 years after product discontinuance, whichever occurs first (not transferable to a subsequent end user). FOR NON-US CUSTOMERS: Where a limited lifetime warranty is not permitted by local law, a 10 year warranty period shall be given by 3Com. The duration of this warranty shall be modified where necessary to meet any minimum warranty period required by law.
Moet kunnen

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Moet je wel een aankoopbewijs hebben :)

Check http://emea.3com.com/support/returns/ om te zien hoe terug te sturen.

Uit de 3Com Knowledge Base:
Solution ID:
2.0.91121033.3504118

SuperStack 3 Switch 3300 - Unit fails POST with one LED flashing

Problem: Unit fails POST with one port LED flashing

Problem: After a power cycle or upgrade during which the switch was connected to UTP cabling, the Switch fails POST, with all of it's LEDs on, except one port which is flashing

Fact: SuperStack 3 Switch 3300
Fact: SuperStack 3 Switch 3300 XM
Fact: SuperStack 3 Switch 3300 SM
Fact: SuperStack 3 Switch 3300 MM
Fact: SuperStack 3 Switch 3300 TM
Fact: Software version 2.66 or 2.67

Fact: POST

Fact: LED

Change: Upgrade to 2.66 or 2.67

Cause: In software versions 2.66 and 2.67, the Auto Polarity detect function does not operate correctly. This means that if an incorrectly wired cable is attached to the switch during it's Power On Self Test (POST) , it will cause the switch to fail. This will be indicated by all the unit's LEDs coming on, except the port attached to the incorrect cable which will flash. It is a feature of the switch that it can correct for cables that have the receive pair reversed, in that RX+ is connected to TX-.

Fix: Replace the cable attached to the port whose LED is flashing. Ensure the new cable does not have it's polarity reversed, that is, ensure RX+ is attached to TX+. See solution 2.0.48960879.2875369 for correct cable wiring.

Fix: Upgrade the Switch to software version 2.69 or later using either the Serial Upgrade Utility or a TFTP server.

[ Voor 98% gewijzigd door PcDealer op 14-04-2004 08:40 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1