Toon posts:

[W2K] Server: c000021a fatale fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

ik heb hier een server die heel goed draaide alleen sinds 2e paasdag krijg ik een blauwscherm.

de server staat altijd aan en was met pasen niet gebruikt, per toeval was er iemand op 2e paasdag die de mail wou checken maar kon op een client niet inloggen toen kwam hij tot de conclusie dat de server de volgende fout had:

code:
1
2
3
4
STOP: c000021a (Fatal System Error)
The Windows Logon Process System process terminated unexpectedly 
with a status of 0xc0000005 (0x0000000 0x00000000). 
The system has been shut down.

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=330303

ik heb hiernaar al op GoT gezocht, maar geen goede oplossingen gevonden

ik kan helamaal nergens meer inkomen dus het zal wel moeten via de herstel console.
Helaas zal een herinstall niet zo makkelijk zijn
de server wordt gebruikt als DATA opslag en is een domaincontroller met exchange. Er draait Windows 2000 SBE SP4 en Exchange 2000 op.

WIE KAN MIJ HELPEN??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 10:37 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Heb je deze al bekeken?

Windows XP en 2000 BSOD guide

Staan 5 linkjes naar een mogelijke oplossing.

[ Voor 22% gewijzigd door Luppie op 13-04-2004 10:29 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Cobra_Lup schreef op 13 april 2004 @ 10:28:
Heb je deze al bekeken?

Windows XP en 2000 BSOD guide

Staan 5 linkjes naar een mogelijke oplossing.
dat zijn niet echt de meldingen die ik krijg.. de melding die ik krijg staat bovenin weergegeven, maar ze bieden niet echt een oplossing.

Dit probleem zou in SP4 verholpen moeten zijn, maar deze staat/stond er al op

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin eventjes met het controleren dat je server hardware matig (lees: disk configuratie) helemaal in orde is - grote kans dat er een disk uitgevallen is bijvoorbeeld.

Daarnaast, heb je recentelijk nieuwe software geinstalleerd - en dan met name software als PCAnywhere en dergelijke?

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb nu eerst de snelle herstel met de repait console gedaan, toen hielp et niks, daarna heb ik de voledige herstel gedaan. Toen leek hij verder te komen, ik kreeg et inloig scherm en ik ben ingelogt als administrator.. Na een hoop ratelen gaf hij een foutmelding in een user.dll (de preciese melding weet ik niet) als ik daarbij op ok. klikt blijft hij hangen en doet ie niks meer :'(

dit begrijp ik ook niet helemaal:

code:
1
2
3
4
CAUSE
This problem occurs if the fully qualified domain name ( FQDN) 
of your computer is exactly 200 bytes long. During logon, one character 
more than the 200-byte allocation is written and heap corruption occurs.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 10:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 13 april 2004 @ 10:48:
Begin eventjes met het controleren dat je server hardware matig (lees: disk configuratie) helemaal in orde is - grote kans dat er een disk uitgevallen is bijvoorbeeld.

Daarnaast, heb je recentelijk nieuwe software geinstalleerd - en dan met name software als PCAnywhere en dergelijke?
de schijven zijn goed.. de server draaide eerst op raid ( 2x 80 gb mirror) ik heb de schijven losgekoppeld en op een ide gehangen.. ik heb ook een hele andere vergelijkbare pc gepakt, maar daarbij heb ik etzelfde.

En ik heb er niks meer op geinstalleerd, ik heb de server regelmatig in de gaten gehouden en in de evnt vieuwe leek allus perfect te zijn en verder geen rare verkeerde dingen..

en heb btw ook gescant op virussen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 10:52 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Je hebt een Windows repair gedraaid op een domain controller? Hmm - ik hoop dat je daar niet al te veel schade mee aangericht hebt :)

Kijk even in je eventlog ofdat daar rare meldingen in staan :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 13 april 2004 @ 10:56:
Je hebt een Windows repair gedraaid op een domain controller? Hmm - ik hoop dat je daar niet al te veel schade mee aangericht hebt :)

Kijk even in je eventlog ofdat daar rare meldingen in staan :)
dat is dus et probleem ik kan niet in windows komen.. ik heb de repair vanaf de cd gedraait.. ik heb ook gebprobeert de AD terug te zetten maar dit lukt ook niet omdat ik niet kan inloggen.

Ik heb btw van de hele configuratie een backup (die 2e gemirrorde schijf) dus ik kan van alles proberen

• elevator
  • Niet online

elevator

Je server boot op dit moment nog op zonder dat je in kan loggen dacht ik dat je vertelde - je kan dan oevr het netwerk in de eventlog kijken van een andere PC (dus vanaf een client op je server) - althans, dat kan je proberen:)

Verwijderd

Topicstarter
ben bang dat et toch op een herinstall draait, niemand hier op GoT die deze foutmelding heeft gehad heeft em goed kunnen oplossen..

en de server moet gewoon snel weer in de lucht zijn denk dat een herinstall toch minder tijd gaat kosten en dan = ie iig. weer stabiel.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12 16:57

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 10:50:
Goed, ik heb nu eerst de snelle herstel met de repait console gedaan, toen hielp et niks, daarna heb ik de voledige herstel gedaan. Toen leek hij verder te komen, ik kreeg et inloig scherm en ik ben ingelogt als administrator.. Na een hoop ratelen gaf hij een foutmelding in een user.dll (de preciese melding weet ik niet) als ik daarbij op ok. klikt blijft hij hangen en doet ie niks meer :'(

dit begrijp ik ook niet helemaal:

code:
1
2
3
4
CAUSE
This problem occurs if the fully qualified domain name ( FQDN) 
of your computer is exactly 200 bytes long. During logon, one character 
more than the 200-byte allocation is written and heap corruption occurs.
Server.vrijlangedomeinnaammetmeerdan200karakters.localnetwerkextensie
Als die naam 200 bytes lang is, gaat het fout, omdat hij er dan tijdens logon 201 bytes van maakt. Vast weer een 'future by design' ;) Maar als die niet 200 bytes lang is hoef je je geen zorgen te maken of hoger is ook goed :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
vage melding...

de domeinnaam = lang geen 200 karakters..
Pagina: 1