Toon posts:

[Access] Database online *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat searches gedaan op de bovenstaande woorden, maar kom er nog steeds niet helemaal uit. Ik ben ook niet echt ervaren op dit gebied.

Op dit moment zijn wij bezig een online webshop te maken. Via deze webshop kan een klant online de afgebeelde producten bestellen. Wanneer hij iets wil bestellen moeten de NAW-gegevens achter gelaten worden. Na de eerst keer worden aan deze NAW-gegevens een deb.nr./klant.nr gekoppeld. Al deze gegevens worden in acces verwerkt. De database met NAW-gegevens wilde ik online zetten, wanneer de klant voor de tweede keer iets wil bestellen, is het de bedoeling dat hij alleen zijn klantnummer intikt en daarna een overzicht krijgt met de door hem bij de eerst keer ingevulde NAW - gegevens. Zodat hij niet opnieuw al de gegevens in hoeft de vullen.

De webshop wordt op dit moment op onze eigen server gezet, al de gegeven verwerken we in Access.

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.

alvast bedankt,

Erik de Bruijn

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 16:51

flexje

got-father

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 10:12:
Ik heb al wat searches gedaan op de bovenstaande woorden, maar kom er nog steeds niet helemaal uit. Ik ben ook niet echt ervaren op dit gebied.

Op dit moment zijn wij bezig een online webshop te maken. Via deze webshop kan een klant online de afgebeelde producten bestellen. Wanneer hij iets wil bestellen moeten de NAW-gegevens achter gelaten worden. Na de eerst keer worden aan deze NAW-gegevens een deb.nr./klant.nr gekoppeld. Al deze gegevens worden in acces verwerkt. De database met NAW-gegevens wilde ik online zetten, wanneer de klant voor de tweede keer iets wil bestellen, is het de bedoeling dat hij alleen zijn klantnummer intikt en daarna een overzicht krijgt met de door hem bij de eerst keer ingevulde NAW - gegevens. Zodat hij niet opnieuw al de gegevens in hoeft de vullen.

De webshop wordt op dit moment op onze eigen server gezet, al de gegeven verwerken we in Access.

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.

alvast bedankt,

Erik de Bruijn
Lijkt me niet echt een veilig idee, stel, ik typ een klantnummer van een ander in, dan zou ik volgens jouw idee de NAW gegevens van die persoon voor me krijgen. Ik denk dat je toch beter een login kan maken en op een restricted pagina alle gegevens laten zien, en in de login eventueel met cookies werken.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Topicstarter
dat is inderdaad misschien een beter idee. Anders leest de concurrentie nog onze gegevens. :)

Dus eerste login dmv klantnummer + password. Wanneer hij op submit klikt verder gaan met een pagina waar al de gegevens op ingevuld zijn

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dan het beste twee tabellen maken:

1. Met inloggegevens
2. met klantgegevens.

Is dit mogelijk met access en is dit dan nog veilig.

bedankt,

Erik

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 16:51

flexje

got-father

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 10:23:
Kan ik dan het beste twee tabellen maken:

1. Met inloggegevens
2. met klantgegevens.

Is dit mogelijk met access en is dit dan nog veilig.

bedankt,

Erik
Je kan toch ook gewoon een veldje derbij maken in je klantgegevens tabel, bijvoorbeeld password :+ en dmv een combinatiecheck toegang verlenen tot de rest van de gegevens.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zou het in 1 tabel doen, maar dit soort dingen wel heel erg basic.

Als ik jou was zou een een aantal tutorials doornemen. In de FAQ van dit forum staan er wel een paar.

Ook nog even het advies er iemand naar te laten kijken die er iets meer verstand van heeft voordat je de boel online gooit. Ik zou niet graag verantwoordelijk zijn voor klantgegevens die wegens een bug in de site op straat komen te liggen

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
nee ik ook niet :'(

bedankt voor jullie informatie, ga eerst een paar tutorials lezen.

Verwijderd

Je probleem is vaag! Ik stel me het zo voor:

Webpagina - Browser - IIS - ASP-programma

- Open DB (path naar Access-database)
- Open Recordset (query)
- Maak niewe webpagina
- Sluit Recordset en DB
- Stuur nieuwe pagina

Zet NIET je invoervariabele direct in de query! Een goochemerd zou dit erin kunnen zetten: ' AND 1=1 ; DROP DATABASE;

Verwijderd

Is het niet beter je wat meer in relationele databases en veiligheid op internet te verdiepen. Alvorens je begint aan een webshop. Of is het een schoolprojectje

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 10:45:
Zet NIET je invoervariabele direct in de query! Een goochemerd zou dit erin kunnen zetten: ' AND 1=1 ; DROP DATABASE;
oftewel, gewoon gebruik maken van parameterized queries :P (en daarover zijn de afgelopen weken meerdere topics voorbij gekomen)

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Pagina: 1