Toon posts:

[2000] Policies importeren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb policies die ik lokaal op een machine heb toegepast. Nu wou ik deze policies op meerdere computers toepassen, maar dat schijnt niet te werken.

Kan iemand mij vertellen hoe je lokale policies op meerdere computers kunt krijgen, zodat het een soort van template is, die je door middel van Copy+Paste kunt importeren.

Edit: Het is voor Windows 2000 Professional

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 10:04 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

[rml][ 200X]Howto:Security Configuration and Analysis[/rml] lees deze even door en je komt dan een heel eind.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik heb het even vluchtig doorgelezen. Nu is mijn vraag: mijn policies zijn b.v. om in het start menu uitvoeren te verwijderen, en het configuratie scherm te verbergen. Is deze guide daar ook geschikt voor? Ik merkte namelijk dat je in
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/wos/howto/securityanalysis/analysis06.jpg dit voorbeeld wel de optie import template kan doen. Ga ik echter naar lokale computer beleid en klik met mijn rechtermuisknop, dan zie ik geen import template optie. Dus is deze how to zinvol voor mij?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 10:03:
Ik heb policies die ik lokaal op een machine heb toegepast. Nu wou ik deze policies op meerdere computers toepassen, maar dat schijnt niet te werken.
In XP kan het door gewoon de %Systemroot%\System32\GroupPolicy directory te copieeren (in z'n geheel - dus inclusief hidden bestasnden) - vermoedelijk lukt dat onder windows 2000 ook wel :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 13 april 2004 @ 10:39:
[...]

In XP kan het door gewoon de %Systemroot%\System32\GroupPolicy directory te copieeren (in z'n geheel - dus inclusief hidden bestasnden) - vermoedelijk lukt dat onder windows 2000 ook wel :)
Dat is 375 mb :/ Is er misschien nog een oplossing?

• elevator
  • Niet online

elevator

Je hebt een GroupPolicy directory van 375 mb? :X
Wat zit daar allemaal in dan?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ja een eigen template maken en deze importeren op de andere machines.

heb jij een domain controller of zijn het alleen werkstations en zoja hoeveel?

• elevator
  • Niet online

elevator

mutsje schreef op 13 april 2004 @ 10:52:
Hij heeft het over 2000 Pro en over lokaal toepassen dus ik ging uit van een lokale policy, maar met 375 mb begin ik ook te twijfelen ja :X

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 13 april 2004 @ 10:52:
ja een eigen template maken en deze importeren op de andere machines.

Ik heb geen domain controller. Daarom moeten deze policies allemaal lokaal worden toegepast, er hangt helemaal geen server aan. En de map GroupPolicy is slechts 1,9 mb ;) Maar de system32 map is 375 mb

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

in je system32 zit ook veel meer dan alleen je grouppolicy |:( dit had je zelf ook kunnen weten natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 13 april 2004 @ 11:02:
in je system32 zit ook veel meer dan alleen je grouppolicy |:( dit had je zelf ook kunnen weten natuurlijk.
Dat weet ik ook...

Verwijderd

Topicstarter
Dat Copy en pasten gaat ook niet... Ik krijg dan de melding dat het bestand in gebruik is.... Zijn er nog oplossingen?

• elevator
  • Niet online

elevator

Welk bestand is gebruik - de source of de destination? Heb je op dat moment toevallig een directory of gpedit openstaan?
Pagina: 1