Toon posts:

[Win2k]PC Loop de hele tijd vast[/Geforce2]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik heb al in de search lopen zoeken maar kom niet echt een onderwerp tegen waar ik wat mee kan.

probleem: pc loopt vast bij booten van win2k bij de bootloader, of zomaar gewoon ineens als ik niks doe en de pc al een paar uurtjes draait.

wat ik al heb gedaan ter onderzoek: hele pc uit elkaar gehaald en schoon gemaakt.

Probleem lijkt me in de videokaart te zitten, heb de harde schijven al vervangen en daar ligt het hem niet aan, en het probleem is er nog steeds.

Geheugen: Mwa? Lijkt me niet want soms draait ie wel goed, en soms niet... hier ben ik echter niet zeker van.

Processor... geen idee zelfde stellling als bij het geheugen.

Ik draai: AMD Thunderbird 1400Mhz + GeForce2 MX 400 + Win2k Pro NL + Debian Linux 3.0 Woody GNU + Socket A+ dingetje + 256MB Geheugen DDR.

zou iemand me met dit probleem kunnen helpen? want ik ben bang dat ik een nieuwe videokaart moet kopen :(

Verwijderd

in eerste instantie zou ik eens de temperaturen in de gaten houden, zeker met een thunderbird 1400. Verder kun je nog behoorlijk wat zaken bekijken zonder nieuwe onderdelen te kopen, voltages etc

Waarom denk je dat de videokaart de boosdoener is?

Verwijderd

Topicstarter
Hij wordt ongeveer max 69 graden, nadat ik hem heb schoongemaakt enzo wordt ie max tussen de 21 en 49 graden.

Ik denk dat de videokaart de boosdoener is omdat: ik een keer in win2k een blauw scherm kreeg met hardware malfunction, omdat ie vast loopt op grafische gedeeltes, omdat hij soms wel goed draait op vol geheugen en omdat ie als ie eenmaal draait ook wel 'gewoon draait', maar dan boem ineens vastloper, dit lijkt me ook geen processor probleem.

trouwens nog wat meer specs:

kast : Behuizing ATX Midi STD 300W
Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/product_images/Standaard/Behuizing_ATX_MIDI.gif

mja en moederbord : is volgens mij eens MSI SOCKET A+ meer kan ik er niet over zeggen.

deze komt er dicht bij in de buurt: MSI KT4AV-L, SockA, KT400A, 3xDDR, Audio, USB2,LAN

Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pic500/121545.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 10:24 ]

Verwijderd

Je kan je geheugen anders wel eens testen met Memtest.

Crasht ie ook onder debian?

• andreas_f
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-07 11:28
wat ik heb gehad is het volgende:
direct onder mijn videokaart had ik een geluidskaart of netwerkkaart, dat weet ik niet meer precies. maar daardoor kon de warmte van de videokaart niet goed weg.dus ik heb al mijn kaarten zover mogelijk naar beneden geplaatst, en nu gaat het helemaal toppie!

Verwijderd

Topicstarter
de memtest moet ik nog even uitvoeren, waar haal ik deze?

en idd hij crashed ook onder linux, maar volgens mij aleen op de gui niet op de cui.

Verwijderd

www.memtest86.com
(google!!) :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb even een nieuwe videokaartje erin geplugged, hou nog steeds hetzelfde probleem, blijft hangen bij de win2k bootloaders.

Blijven er volgens mij 2 dingen over:

- geheuegen
- moederbord

Iemand nog ideeen?
Pagina: 1