Toon posts:

Corrupt Word-bestand herstelbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraag.
Mijn broer heeft een probleem
Hij heeft een word bestand en dat wou hij uploaden maar toen heeft hij het geanulleerd onder het uploaden en nou wil het word bestand niet meer geopend worden omdat er een fout ofzow in het bestand zit.
Weet iemand hier misschien hoe ik dat heel misschien kan herstellen want het is heel belangrijk voor mijn broer.

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Als je broer het document heeft geupload, en de geuploade versie is corrupt, dan moet er toch nog ergens een originele versie op de computer staan die niet corrupt is? Of begrijp ik het nou verkeerd?

Verder heb ik wel eens een corrupt document voor een deel kunnen terughalen door Norton Disk Doctor over de diskette (waar het bestand op stond) te halen. Heel misschien dat dit in jouw geval ook kan helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Millennyum op 13-04-2004 09:37 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ongeldig word bestand openen > Corrupt Word-bestand herstelbaar?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-08 10:21
Ik heb laatst nog een Word bestand van zijn ondergang gered voor de schoolkrant. Alleen voor de methodes die ik heb geprobeerd moet je het document nog wel kunnen openen.
[...]
Je kunt op de volgende manieren proberen het document te repareren:

Methode 1
Sla de file op in RTF-formaat (bij menu File, keuze Save As). Open het daarna het RTF-document in Word. Er wordt gevraagd of het document geconverteerd moet worden vanuit RTF, kies OK. Het kan zijn dat het probleem nu weg is, sla dan het document weer op als Word-document.

Methode 2
Kopieer alles naar een nieuw document, behalve het laatste "paragraph mark" (alinea-markering in het Nederlands). Word koppelt namelijk een heleboel layout-eigenschappen aan die laatste paragraph mark". Vaak zit hier de corruptie in. Je kunt alles, behalve het laatste paragraph mark-teken, selecteren door eerst te toetsen CTRL+END en dan CTRL+SHIFT+HOME.

Methode 3
Als je het vermoeden hebt, waar in je document de corruptie zit, kopieer dan het stuk voor en het stuk na de corruptie na elkaar naar een nieuw document. Het ontbrekende stukje daar tussenin moet je dan zelf opnieuw intikken. Weet je niet precies de plek, kopieer dan kleine stukjes tegelijkertijd naar een nieuw document. Controleer elke keer of het nieuwe document nog in orde is (de symptomen niet vertoond), sla daarna het nieuwe document weer op. Zo kom je vanzelf bij het stuk dat niet in orde is. In de praktijk zijn dat vaak alineamarkeringen (en dan vooral de laatste, zie ook methode 2) en sectiemarkeringen (section breaks).
Als je het document ook niet meer kunt openen wordt het echt lastig en je kunt (als je alleen nog maar de geuploade versie hebt) natuurlijk niet meer terug krijgen dan geupload is.
Als je het orgineel net hebt verwijderd, omdat je dacht dat het wel goed ging oid, kun je proberen met tooltjes zoals Norton Disk Doctor proberen het bestand terug te krijgen. en zorg in de toekomst voor een backup van belangrijke files!

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik weet niet in welke Word versie je het gemaakt hebt, maar probeer het eens in een hogere Word versie te openen.
Ik heb wel eens een corrupt Word97 bestand wel kunnen laden in Word 2000.

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 14:41

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Ik kom het hier en daar ook wel eens tegen dat een word bestand niet meer (goed) te openen is.. Ik open hem dan meestal in kladblok, en met een beetje handig knippen en plakken heb je in no-time je document weer terug, of iig zoveel mogelijk.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik weet niet welke smaak Word je heb, maar vanaf Word 2000 kan je met file, open, als filetype kiezen voor "Recover text from any file" en dan je corrupte wordbestand te openen.

Firmpete on Aerie Peak

Pagina: 1