[VOIP]Goede VOIP software

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
Op dit moment zoek ik een VOIP pakket. Nu heb ik er al een zooi uitgeprobeerd, maar het is of te duur of werkt niet zo als ik het wil. Het pakket SjPhone kwam nog het meest in de buurt, maar de licentie is wel erg duur, dus dat is geen optie.

De dingen die het pakket minimaal moet ondersteunen:
• Elkaar onderling kunnen bellen (dus niet zoals teamspeak, maar echt apart).
• Meerdere lijnen zou leuk zijn.
• Via headset kunnen bellen (dus geen apart toestel).
• Niet hoeven aanmelden op het internet (Skype doet dat wel).
• Het liefst geen server nodig (als het toch nodig is dan moet het maar).
• Moet onder Windows 2000 pakket draaien (zowel client als server).
• Moet op LAN kunnen werken.
• Licentie kosten moeten niet te duur zijn.

Budget heb ik nog niet echt. Het liefst natuurlijk gratis.

Mischien weten jullie een leuk pakket. En wat zijn jullie ervaringen met het pakket.

Het moet trouwens wel op de legale manier wezen (dus niet gratis via p2p :+ ;) ).

[ Voor 6% gewijzigd door eghie op 13-04-2004 09:21 ]

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
Schop.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:01

slaay

Natuurbeleven.com

Het moet trouwens wel op de legale manier wezen (dus niet gratis via p2p ).
Wat is er illegaal aan een p2p verbinding met VOIP?

Of bedoel je dat je de software niet via p2p wilt downloaden?

Als je geduld hebt, kun je binnenkort ook zakelijk met skype gaan bellen. Tegen een vergoeding krijg je extra diensten en garanties.

Ik zou niet inzien waarom je niet Skype gaat gebruiken. Een normale telefoonlijn is net zo "veilig/onveilig" als skype.

Dich bis echt unne foëzen haas

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 15:52
ken jij PicoPhone?
http://www.vitez.it/picophone/index.html
Ziet er niet echt 'VET' uit, maar het werkt prima! (en is gratis!) Aanmelden bij een centrale server kan, dan kun je ook iemand bereiken die geen vast IP heeft, maar je kunt ook direct iemands IP bellen zonder aanmelding. Het is een 56 Kb .exe file'tje, dus geen 'ingewikkelde' installatie, en het draait onder alle windows versies!

[ Voor 10% gewijzigd door beetle71 op 20-04-2004 12:18 ]

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Topicstarter
slaay schreef op 20 april 2004 @ 12:05:
[...]

Wat is er illegaal aan een p2p verbinding met VOIP?

Of bedoel je dat je de software niet via p2p wilt downloaden?

Als je geduld hebt, kun je binnenkort ook zakelijk met skype gaan bellen. Tegen een vergoeding krijg je extra diensten en garanties.

Ik zou niet inzien waarom je niet Skype gaat gebruiken. Een normale telefoonlijn is net zo "veilig/onveilig" als skype.
Ik bedoel idd dat ik software niet wil downloaden via p2p. Het programma zelf mag best p2p zijn.

Skype is niet echt een optie, omdat je je moet aanmelden op internet. Het programma moet eigenlijk binnen een LAN blijven en geen internet nodig hebben.

De veiligheid van skype zou me "een worst wezen". Er moet natuurlijk niet iemand mijn computer mollen via skype, maar ze mogen allemaal wel m'n skype gesprekken afluisteren. Wat daar allemaal voor onzin overheen gaat, snappen ze toch niet. ;)