Toon posts:

Data roteren in Excel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik wel in het goede forum voor deze vraag zit maar probeer het toch maar aangezien ik niks het in het helpbestand kan vinden voor dit probleem.

Ik heb heel veel data staan in Excel op verschillende sheets. Nu wil ik alle data van de verschillende sheets op een sheet plaatsen onder elkaar zodat ik daarna een zoekfunctie er op los kan laten om data bij elkaar te zoeken.

Nu alleen het probleem dat ik de namen in de kolommen wil en de betreffende data eronder omdat Excel maar 256 kolommen ondersteunt maar wel 65536 rijen kan bevatten.

Zou iemand mij kunnen vertellen of het mogelijk is om een sheet 90 graden te daaien en zo ja hoe?

Alvast bij voorbaat dank.

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06 13:45

maroesjk

from the ash rose a great bird

Je zou het kunnen doen door in Sheet2 in alle cellen (waar nodig) de volgende formule te plakken:
code:
1
2
[eng]   =INDIRECT(ADDRESS(COLUMN();ROW();1;FALSE;"Sheet1");FALSE)
[nld]   =INDIRECT(ADRES(KOLOM();RIJ();1;ONWAAR;"Sheet1");ONWAAR)

Het kan nodig zijn de ;'s te vervangen door ,'s (afhankelijk van je instellingen).

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

• clem
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Data selecteren > copy > naar plek waar je wil pasten > paste special [aanvinken 'transpose'] > klaar is kees.

Dit maakt kolommen van rijen en vice versa. Ik heb me hier ook een keer helemaal suf op gezocht, waarom dit niet onder 'rotate' in de help-functie staat weet ik ook niet...

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt waarom het inderdaad niet onder rotate onder help staat weet ik ook niet. Dit spaart mij een heleboel werk en tijd.

Bedankt :*) :*)