Beste tweakers,
probleem
Ondanks het programeren van mijn site erg goed gaat en ik al aardig wat leden heb, had ik het idee gekregen om een top 10 te maken.
Ik dacht zelf dat dit veel simpeler was dan het daadwerkelijk is.
Kolummen
De top 10 moet in verhouding zijn met de volgende kolommen uit de database:
- [ bezoekers ]
- [ rating ] (is een decimaal 0.000)
- [ aantal stemmen ]
Wat heb ik gebrobeerd?
Ik zat te denken om in de query een eis te maken dat er minimaal 10 keer gestemt moet worden en dat het profiel minimaal 10 bezoekers gehad moet hebben.
En vervolgens sorteren op rating.
Maar dit zal geen eerlijke resultaten geven lijkt mij, omdat iemand met 50 stemmen en een rating van 7.666 heeft eerste zal staan en iemand met 100 stemmen en een rating van 7.555 tweede zal staan.
Dit zal veel ruzies onderling veroorzaken
Vraag
Er is vast wel iemand hier op het forum die me kan sturen naar een goede query die eerlijkere resultaten terug zal geven.
Dus mijn vraag luidt, Welke oplossingen kunnen de eerlijkste resultaten bieden?
Ik dank iedereen alvast hartelijk
probleem
Ondanks het programeren van mijn site erg goed gaat en ik al aardig wat leden heb, had ik het idee gekregen om een top 10 te maken.
Ik dacht zelf dat dit veel simpeler was dan het daadwerkelijk is.
Kolummen
De top 10 moet in verhouding zijn met de volgende kolommen uit de database:
- [ bezoekers ]
- [ rating ] (is een decimaal 0.000)
- [ aantal stemmen ]
Wat heb ik gebrobeerd?
Ik zat te denken om in de query een eis te maken dat er minimaal 10 keer gestemt moet worden en dat het profiel minimaal 10 bezoekers gehad moet hebben.
En vervolgens sorteren op rating.
Maar dit zal geen eerlijke resultaten geven lijkt mij, omdat iemand met 50 stemmen en een rating van 7.666 heeft eerste zal staan en iemand met 100 stemmen en een rating van 7.555 tweede zal staan.
Dit zal veel ruzies onderling veroorzaken

Vraag
Er is vast wel iemand hier op het forum die me kan sturen naar een goede query die eerlijkere resultaten terug zal geven.
Dus mijn vraag luidt, Welke oplossingen kunnen de eerlijkste resultaten bieden?
Ik dank iedereen alvast hartelijk