Overclocken en FSB

Pagina: 1
Acties:

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Goeie dag,

Ik ben dus ff een freak in overclocking, Maar heb dus een P4 2.8Ghz die nu stabiel loopt op 3.24Ghz 1.63V 928Ghz FSB, maar ik kom gewoon niet hoger, Nu dacht ik zelf dat et misschien aan men fsb ligt? Ik snap er gewoon geen snars van, Voltage verhogen heeft gewoon geen nut, de temps ook niet, stil is die +-31C stressed +-38 graden, Hij slaat ook niet vast ofzo, hij blijft gewoon op 1 punt hangen, mem stat op op 5:3, en Staan ook laag gelockt. Heb al es 1 gepost maar toch niet gelukt, Als ik nou een P4 2.8 met een standaart 533Mhz fsb koop dat ik dan hoger kom? Ik snap et gewoon niet meer. wie helpt?

Blaad

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Je fsb is echt niet 928 mhz (was het maar waar). :)
hij loopt op 232 mhz.
(dat intel met een Quad pomped bus werkt en zo leuke getalletjes kan roepen is een ander verhaal)

En dat je pc niet hoger komt, tja dat kan wel meerdere oorzaken hebben.
hoe hoog is je agp bus? 77mhz.. (232/3??) tja dat vind je agp kaart natuurlijk niet al te lekker.

En misschien kan je cpu gewoon niet hoger. Je kan pech hebben.
vergelijk jou processor nummer eens met de nummers andere overklokkers.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 13-04-2004 02:52 ]

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Jaja dat bedoel ik, is et zelfde als je ff slim bent deel je et ff door 4 :) maar men pci/agp is gelockt op 66/77? weet niet hoeveel de agp standaart is. daar heb ik em op staan teminstes.

Blaad

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Ik geloof dat die locks van geen meter werkten.
Daar was laatst een mooi topic van op de frontpage.

Maar je zou het eens met een andere pci/agp divider kunnen proberen.
dat je agp onder de 66 komt te draaien.
of heb je daar de mogelijkheid niet voor.
standaart draait een agp op 66
pci draait op 33

[ Voor 19% gewijzigd door job op 13-04-2004 03:02 ]

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Vaak als je sys op 1 punt gewoon blijft hangen / freeze dan kan je mobo 't verder niet meer aan. Het kan zijn dat je chipset dan gewoon niet meer genoeg prik krijgt, kijk eens of je dit zou kunnen wijzigen in de bios ergens. Anders zul je denk ik gaan moeten voltmodden.

Check ook even de voltages van je voeding, wanneer deze brak zijn, dan krijg je ook last van een niet meer perfect werkend systeem.

Wat voor mem heb je verder eigenlijk. Sommig mem wil ook niet op strakke timings...

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Kijk bij men sig voor de specs. En de timming van men mem heb ik ook op zen laagst staan of hoogst hoe je eet ook wil noemen. Niks werkt, dacht zelf ook misschien dat die locks voor geen meter werken, Kan je dat toevallig bij sisisoft zien? wat men agp/pci bus op draaien? zo ja waar. En men chipset voltmodden met standaart heatsink (wel zelf een fan op gezet) zou dat kunnen? En men voeding is gewoon goed, alle voltages zijn net iets boven et normaale dus perfeckt.

Blaad

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
ff een vraag, weet iemand een topic van een voltmod voor de NB of de SB op een asus p4p800? heb men een hoedje gezocht ken nergens wat vinden

Blaad

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

http://www.ocforums.com/f...9e0&daysprune=&forumid=51

Misschien dat er hier wat voor je bijstaat.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 16:53

Brainless-NL

lolkipo

et probleem is dus niet instabiliteit maar dat je niet verder komt. Ik dacht dat ik het zo goed begrepen had: als je je fsb hoger gooit dan 232, dan wordt je cpu snelheid lager?

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Ik zat ff te denken... ligt et niet misschien aan men voeding? et zal blijkbaar wel niet zijn maar ik weet in godsnaams niet hoeveel watt de cpu+gpu vraagt. ik heb een 350watt samsung voeding. goed/niet goed? :)

Blaad

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

het kan ook nog gewoon dat je mobo/chipset neit sneller willen. Heb je je chipset gekoeld, wordt die heet? AGP hoort 66 te zijn, en op een bordje met Intel chipset, kan je er vanuit gaan dat de PCI/AGP locks prima werken.
Frontpage artikel ging over eerste generatie K8 bordjes.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Pagina: 1