Toon posts:

heeft fastwrite zin met dit systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier 's nachts maar weer eens rond te neuzen op GoT, wat ik wel vaker doe.. nog steeds ode aan jullie allen :+

om even ontopic te gaan: ik zat mezelf af te vragen, ik ga een niew systeem kopen met 1024mb DDR PC3200 dual channel, heeft het dan zin om mijn fastwrite setting aan te zetten op mijn FX5900 Ultra 256mb?

het is toch zo dat fastwrite de data gelijk doorstuurt naar de video-mem ipv het systeem geheugen (om de system mem dus minder te belasten)? als ik het nou dus uitzet, lijkt mij dat mijn kaart meer memory ter beschikking heeft aangezien mijn systeem mem meer dan zat/snel is lijkt me. als ik dit doe, is dan mijn 256mb video-mem overbodig? of gebruikt hij het evengoed wel.

vroeg het me zo eens af :*)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Het geeft een zeeeer kleine boost wat prestaties betreft. Je zal het echt niet merken. Je moet er zeker geen rekening mee te houden bij aanschaf van een nieuw systeem. Trouwens 256mb is zoiezo overdreven. Je kunt benchmarks opzoeken wat 128mb verschil doet op die kaart maar dat zal niet veel zijn, en meestal is het wel flink duur. Je kunt waarschijnlijk dan nog beter een snellere chip uitkiezen als dat voor dat geld kan. Wel gebeurt het soms dat ie niet helemaal stabiel loopt met fastwrites aan, in dat geval kun je het uit zetten.

[ Voor 47% gewijzigd door kutkip op 13-04-2004 03:13 ]

Verwijderd

heeft het dan zin om mijn fastwrite setting aan te zetten op mijn FX5900 Ultra 256mb?
Alleen als het in de praktijk sneller of stabieler is.

In de AGP 2.0 specifications zijn 3 soorten data verwerking (reads, transfers en writes) mogelijk op 3 verschillende manieren:
- Pipelining – Section 3.2.1
- Side Band Addressing – Section 3.5.1.1
- Fast Writes – Section 3.5.3.5
Echter, deze functionaliteit is niet in iedere modus (PCI compatibility, AGP1x, AGP2x, AGP4x, AGP8x) aanwezig. Het geforceerd inschakelen van deze functies kan resulteren in stabiliteitsproblemen en performanceverlies. Om deze reden wordt door een selftest in de Bios (tijdens opstarten) en Driver (in Windows) meestal een afweging gemaakt om de snelst stabiele modus. In de praktijk is dat meestal 'AGP 8x, SBA enabled, FW disabled'.

http://www.intel.com/tech...nloads/agp30_final_10.pdf
is dan mijn 256mb video-mem overbodig?
256MB videogeheugen heb je toch al snel nodig als je 6x Anti Aliasing and 16x Anisotropic Filtering gebruikt op een beetje zinnige resoluties met high detail texturing - en daar heb je FastWrites niet eens voor nodig ;)