Toon posts:

Internet Sharing is er ineens mee opgehouden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes,
Ik zit sinds vanmiddag met een vreemd probleem.
Ik heb een server (windows 2000) draaien (W3SVC, mail en FTP) met een andre (development) server (windows 2000) en een client (windows 2000 Pro) aan elkaar geknoopt en door middel van Routing en Remote Access het internetverkeer gedeeld.
Nu heb ik vanmiddag de SQL server op de server gezet en meteen SP3 eroverheen.
Ik draai NPF en Symantec Antivirus Server op en had daarvoor totaal geen problemen.

Na de installatie kan geen enkele client meer op het internet. Ik heb echt van alles geprobeerd (NAT, ICS, andere DNS) maar ik krijg geen enkele verbinding. Soms wil het gebeuren dat ik een deel van een webpagina te zien krijg, maar niets fatsoenlijks.
Op de hoofdserver draait alles perfect. geen problemen. Omdat de client geen veranderingen heeft ondergaan en het ook niet doet, denk ik dat het probleem echt aan de serverkant ligt.

Wie kan mij een beetje op weg helpen? Ik zit ff vast.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03 21:02

vehpol

Go Go Gadget!

Windows kan zelf van die instalatie diskettes aanmaken voor netwerken. Dan moet je even op je server zo'n diskette aanmaken (via netwerk beheer of zoiets kan dat) en dan op je client instaleren. Wie weet lost dit je probleem op.

P.s. Aanhef en groeten is wel aardig, maar hier niet gebruikelijk en wordt over het algemeen ook niet op prijs gesteld. Dat je maar vast even gewaarschuwd bent voor als iemand dat botter zegt.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
vehpol schreef op 13 april 2004 @ 01:25:
Windows kan zelf van die instalatie diskettes aanmaken voor netwerken. Dan moet je even op je server zo'n diskette aanmaken (via netwerk beheer of zoiets kan dat) en dan op je client instaleren. Wie weet lost dit je probleem op.

P.s. Aanhef en groeten is wel aardig, maar hier niet gebruikelijk en wordt over het algemeen ook niet op prijs gesteld. Dat je maar vast even gewaarschuwd bent voor als iemand dat botter zegt.
;-)
Normaal is dit niet nodig. Ik hoef enkel maar een fixed ip-adres, subnet en gateway in te stellen, en alles draait.
Het heeft ook voor die installatie gewerkt. Ik zie alleen het verband niet met de SQL server.

Verwijderd

• Niet kicken binnen 24 uur
• Normale titel verzinnen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 11:16:
• Niet kicken binnen 24 uur
• Normale titel verzinnen
Ok, thanxxx ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Ik heb op de server NPF erafgehaald en de boel weer opnieuw opgestart,
maar t werkt nog steeds niet...
8)7

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Via de laptop (en het netwerk) werkt MSN Messenger wel, maar als ik trace doe naar www.msn.nl blijft ie hangen bij 213.51.158.26 en daarna geeft ie een timeout
Weird!
Omdat MSN wel werkt zou je denken dat de rest ook moet werken....

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor degeweldige hulp, maar ik heb de boel opnieuw geinstalleerd, en alles werkt weer.

_/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Wederom problemen zodra ik SP3 van SQL installeer.

Het blijkt dat de NAT of ICS niet meer goed functioneerd nadat je op de Windows 2000 server SP2/SP3 van SQL Server installeert.

Ik heb een vergelijking gemaakt van de situatie voor en na de upgrade.
Daaruit komt een waarde naar voren ReservedPorts omdat de patch een registerwaarde toevoegd in het register.
Nu blijkt deze waarde ander verkeer deels te blokkeren op de clients.

HKLM>System>CurrentControlSet>Services>TCPIP>Parameters>
Verwijder hier de waarde "ReservedPorts"

Dan werkt alles weer als een zonnetje

Ik heb inmiddels met Microsoft contact genomen en die blijken dit te kunnen bevestigen.

Verwijderd

Pas graag even op met posten. Je hebt binnen een dag 4 posts achter elkaar neer gezet, dit had prima in één of twee gekund.
Pagina: 1