Toon posts:

Games haperen met Gforce 4 ti 4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo kweet nie of ik hier in het juiste topic zit maar zit nogal met een groot probleem.
heb een :
AMD Barthon 3000+ fsb400
Msi K7N2-Delta-L bios versie 5.6
Soundblaster 5.1
Msi Gforce 4 ti 4200 128mb agp 4x
1024 kingston ddr pc3200 400 op dual channel 2x 512 dus
een pci raid controller kaart met 2x 80 gb schijven ata 133
450 wat voeding

nu is het probleem dat mijn games niet meer lekker vloeiend lopen(schokkend en wazig als ik een bocht neem in een race spel of met Flight simulator 2004) heb al verschillende drivers geprobeerd voor mijn video kaart .en ook al een ander videokaart erin gehad.heb alle nforce drivers geprobeert maar niks helpt.in mijn oude pc kreeg ik dit probleem ook in een keer terwijl het altijd goed heeft gelopen.toen heb ik maar (zie boven) mijn oude moederbord met cpu en geheugen verwisseld voor wat nieuwer spul
AMD Barthon 3000+ fsb400
Msi K7N2-Delta-L bios versie 5.6
1024 kingston ddr pc3200 400 op dual channel 2x 512 dus

maar t probleem blijft?

kan het meschien niet aan mijn voeding liggen dat die te oud of versleten is, of aan mijn harde schijven. heb mijn pc ook al bij iemand anders aan gesloten op een andere monitor maar zonder resultaat.kweet geen raad meer wie oh wie kent dit probleem en ken mij helpen.heb echt al alles geprobeert. alvast bedankt :'(

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:03

St@m

@ Your Service

Ik zou eerst een zorgen dat je een andere topictitel neemt..

Verder denk ik dat je videokaart zo onderhand wel wat oud begint te worden voor de nieuwste spellen.. Ik weet niet op welke settings je je games draait.. maar daar zou het aan kunnen liggen, zet alles eens op medium of low en kijk dan eens wat er gebeurd.

Voeding en schijven lijkt me onzin.. iedereen blaat altijd wel over de voeding, maar 450W is meer dan voldoende (ik doe het zelf met 250W en een iets minder systeem)

[ Voor 22% gewijzigd door St@m op 13-04-2004 00:37 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik weet precies wat je bedoelt.
Hier heb ik ook wel eens last van gehad er is zelfs een topic daarover maar zonder een echte oplossing. Hoe ik het opgelost heb?
Nou na een hele zaterdag te hebben verpest op zoek naar een oplossing heb ik maar windows opnieuw geïnstalleerd.
Ik weet het is niet de oplossing dat je zoekt, maar zoals ik al zei ik heb van alles geprobeerd zonder echt resultaat dus ik hou dit topic in de gaten!

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie ,maar de spellen hebben altijd goed gelopen.tot op een dag.en ik heb toen al van alles geprobeert maar niks heeft geholpen ,toen dacht ik dat er iets met mijn oude moederbord aan de hand was kt3 ultra 2 en heb maar toen een nieuwe gekocht zoals hier helemaal boven aan vermeld staat.maar daar lag het dus ook niet aan.heb aleen nog mijn oude voeding,schijven en grafische kaart naar mijn nieuw systeem meegenomen.dus dan moet t daar toch ergens aan liggen.andere video kaart heb ik ook al geprobeert maar zonder resultaat.
greets

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-08 10:32

wvdburgt

MacOS all the way baby!

weet je ook de fps? het is normaal dat et schokt met 30 fps. ik zou toch eens kijken naar de fps. als het boven de 100 is en nog steeds zo is dan kan het aan de hz van je monitor liggen. ik heb altijd het gevoel dat je kunt zien als ie refreshed en dat et dan ook wat lagged.
anders reistal

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl

Verwijderd

Er kunnen inderdaard verschillende oplossingen zijn, en ik denk dat iedere gamer dit probleem ooit weleens heeft gehad.

Het kan inderdaad zijn dat er best veel geheugen van je pc verbruikt wordt. Of dat er misschien "zware" programma's gedraaid worden, wat ook veel geheugen in gebruik neemt.
Maar aangezien je toch een snelle computer hebt en een goede videokaart, vind ik het wel erg vreemd.

Heb je de laatste tijd veel software geinstalleerd? Of veel "verkeerde" software, als onbekende/meerdere virusscanners. Vaak willen prut programma's die gratis gedownload worden, ook nog weleens onnodige dingen achterlaten als je het uninstalled. Probeer misschien inderdaad eens alles wat geinstalleerd staat na te gaan.
Of zelfs heel je schijf eens te formatteren en opnieuw te beginnen met windows. Dit is vaak de beste optie.

Verwijderd

Topicstarter
kijk.ik heb al mijn schijven geformateerd(alles weg huilen).en aleen windows XP pro erop gezet met de nieuwste drivers voor mijn moederbord en voor mijn kaart maar t blijft slecht lopen.ik zat er al aan te denken om een ati radeon 9800 pro 256 ddr 8x agp te gaan halen .maar ben bang dat het probleem er niet mee is opgelost aangezien ik al een gewone ati 9700 al getest heb.maar zonder resultaat. :'(

Verwijderd

Wordt je AGP gleuf wel goed benut? Staat deze misschien niet op x2? Check dit in je BIOS instelling na.

Verwijderd

Topicstarter
Staat gewoon op agp 8x,maar zoals ik al vermeld had dit probleem is al begonnen in een keer op mijn oude pc. greets

Verwijderd

Het zou inderdaad dan ook je eigen vermoedens kunnen zijn, dus de oude hardware erin. HDD's kunnen soms echt problemen geven.

Verwijderd

Topicstarter
lammmetak schreef op 13 april 2004 @ 00:47:
weet je ook de fps? het is normaal dat et schokt met 30 fps. ik zou toch eens kijken naar de fps. als het boven de 100 is en nog steeds zo is dan kan het aan de hz van je monitor liggen. ik heb altijd het gevoel dat je kunt zien als ie refreshed en dat et dan ook wat lagged.
anders reistal
daar zat ik dus ook al aan te denken dat mijn monitor op is maar zoals gezegd heb ik deze pc ook al aan een andere monitor gehangen.maar zonder resultaat

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Ik denk dat er iets niet goed is in je bios. Je hebt namelijk alles al wel geprobeerd.

Check eens of Fast Writes en Sideband Adressing _uit_ staan. En zet je AGP snelheid eens wat lager. Dit scheelt allemaal in de praktijk maar weinig performance en voorkomt vele problemen!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 20:34
lammmetak schreef op 13 april 2004 @ 00:47:
anders reistal
Schokken met 30fps lijkt me toch niet, tenminste als ik kijk naar images die met 30fps voorbij komen zie ik toch weinig schokken.
Er is wel verschil met hoger uiteraard maar tussen 30 en 50 is prima speelbaar zonder hinderlijke schokken. 100 en daarboven is een luxe-probleem ;)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

even titel van de hoofdletters ontdaan, let daar voortaan op aub :)

[ Voor 3% gewijzigd door LuNaTiC op 13-04-2004 01:13 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het veranderen van de naam.kon het zelf nergens vinden of veranderen. maar ik heb het ook al in de bios geprobeert ,de fast writes en Sideband Adressing op disabled agp wat lager gezet maar t helpt alemaal niet.het beeld is gewoon niet vloeiend strak maar wazig en het beeld tikt als ik een bocht neem in een race spel of flight simulator. In mijn oudere pc die 2200+ dus daar liepen de spellen gewoon voluit op 1600/1200 en daar heb ik nooit problemen mee gehad,tot op een dag dat ik de pc aan zette en daar begon het gez**k he.puuuh kword er gek van :'(

Verwijderd

Topicstarter
LuNaTiC schreef op 13 april 2004 @ 01:13:
even titel van de hoofdletters ontdaan, let daar voortaan op aub :)
zal eraan denken maar t probleem legt niet aan mijn video kaart. omdat ik er al een andere in heb gehad.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb ook zelfde probleem bij CoD en terwijl mijne ATI9700 PRO gewoon goed is en fps boven 100 ping rond 30-40 :)

Soms is ie zomaar weg en komt ie weer terug ik weet nog steeds niet waarom.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
Nou dit was dan een kort forum.maar mijn probleem is nog steds niet opgelost.jammer iemand die mij nog ken helpen hiero??

greets

Verwijderd

Probeer het eens met 1 bankje geheugen? werkt het, dan moet je timings
wat veranderen, wat je ook nog kan proberen is je geheugen eens op 166 laten draaien, soms helpt dit.
voor de rest heb je alles al geprobeerd en gok het hier op.

Verwijderd

Ik heb ook wel eens een soort gelijk probleem gehad, welliswaar met totaal andere hardware. Bij was er toen een conflict met de ata controller op het moederbord. Zodra ik die aanzette liepen alle spellen voor geen meter, met de controler uit liep alles als een trein. Was namelijk de promise controler op een asus p4c800 deluxe (promise ata133 raid gecombineerd met sata).

Heb toen dit bordje maar omgeruild voor een gigabyte want ik had die ata133 controller wel nodig en ruimte voor een losse controller had ik niet.

Wellicht dat je daar nog eens naar zou kunnen kijken, wellicht dat de instellingen gewijzigd zijn door driver updates.
Pagina: 1